Veronpalautusten piti tulla 3.8. Mutta tuleekin vadta 4.9.
Plääh. No, onneksi en ollut laskenut niiden varaan. Muuta kun pikkureissua suunnitellut. Mutta, onneksi vasta suunnitellut.
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tuolla nyt niin suurta väliä että mikä maksupäivä sattuu olemaan. Ei kai kukaan nyt mene kuluttamaan rahoja joita ei ole vielä hallussa.
Kai ihmisillä silti on oikeus tietää, minä päivänä heille kuuluva raha tulee. Esim. minä haluaisin nyt tietää, vaikka ei mitään rahapulaa olekaan. En OmaVerosta kyllä äkkikatsomalta löytänyt tietoa maksupäivästä, joten olisi kiva jos joku kertoisi, mistä sen löytää.
Se löytyy vahvistetusta veroilmoituksesta. Sieltä löytyy palautus tai maksut ja päivämäärät.
Omaverosta minä näin maksupäivän. Ei ole tullut mitään ilmoitusta muuttuneesta maksupäivästä.
Luulen, että puoliso, nykyinen ex puoliso on saattanut tehdä omaansa jotain muutoksia, mikä sitten vaikuttaa minunkin maksupäivään. Itse en ole tehnyt muutoksia.
Sieltä se löyty verojen kohdalta tieto. Ensin oli erääntyvät verot eli kiinteistövero ja jossain sen jälkeen oli tieto maksettavasta veronpalautuksen määrästä ja maksupäivä.
Ihan muissa asioissa kävin omaveron sivuilla ja samalla huomasin tämän.
"Veronpalautukset vuodelta 2022 maksetaan tilille heinä-joulukuussa 2023. Tänä vuonna ensimmäinen veronpalautuspäivä oli 3. heinäkuuta ja seuraavan kerran veronpalautuksia maksetaan 3.8.2023. jne
Jotta veronpalautus maksetaan vuosittain suoraan tilille, tulee veronmaksajan ilmoittaa verottajalle tilinumeronsa.".
Verohallinto:
"Veronpalautus henkilöasiakkaat
Jos olet maksanut vuoden aikana liikaa veroja, saat ylimääräisen osuuden takaisin veronpalautuksena. Veronpalautuksia maksetaan asiakaskohtaisesti sitä mukaa, kun verotus valmistuu. Näet veronpalautuksesi maksupäivän ja määrän OmaVerosta ja verotuspäätöksestä.
Tämä ohje on tarkoitettu henkilöasiakkaille sekä ammatin- ja liikkeenharjoittajille. Yhteisöjen veronpalautuksista voit lukea täältä."
Minulle tulee 3.8. No en minä niitä tarvii ei merkkaa mitään koska rahaa minulla on
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No teitte muutoksia niihin niin päivämäärä muuttui
Muuttui elokuulta syyskuulle vaikka en tehnyt mitään muutoksia.
Puoliso tehnyt muutoksia? Tulorekisterin tietoihin tullut muutoksia?
Vierailija kirjoitti:
En tehnyt mitään muutoksia. Siksi ihmettelenkin.
Katsoin just niin 3.8 tulee minulle. 641 euroa saan.
Vierailija kirjoitti:
No teitte muutoksia niihin niin päivämäärä muuttui[/quote
Ei tehty mutta tullut jo monta vuotta 4.9 vaikka ei olla muutoksia tehty.Joskus on metsän myyntiä ollut niin eivät osaa tehdä laskelmiaan vaikka tiedot ja alvit näkyvät niille jo maaliskuun alusta.Jos ei alvia ole ei ole muuta kuin palkan maksut ja ne on kyllä jo vuoden alusta tiedossa heillä.Ilmeisesti eivät muka voi maksaa kuin aina samassa kuussa takaisin.Tiedot kyllä on kerrottu ajoissa mutta kun pitää tarkastaa lopullinen meno/tulo.Miksi otetaan tuollaisia työntekijöitä jotka tekee hommansa moneen kertaan.
Vierailija kirjoitti:
Mistä sen näkee, kumpana päivänä itsellä tulee?
vero.fi:sta pääsee omaveroon. Sieltä näkee päivämäärät
Ei mulla muuta kirjoitti:
Katsoin just niin 3.8 tulee minulle. 641 euroa saan.
Onhan se saamista, että olet viime vuonna maksanut liikaa ja nyt ne rahat tulee vihdoin käyttöösi.
Minulle kävi samoin. En tehnyt veroilmoitukseeni itse mitään muutoksia. Yhtäkkiä vain ilmoitettiin, että päivä vaihtuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu: Ne ilmoittivat ensin, että käsitellään uudelleen. Oli siis jo tullut verotuspäätös ja veronpalautuspäivä elokuun alkuun. Sitten muutaman viikon kuluttua tuli täsmälleen samoilla tiedoilla uusi verotuspäätös paitsi että palautuspäivä olikin vasta syyskuussa. Miksi?
ap pääsee sitten vadta tuhlaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Minulle kävi samoin. En tehnyt veroilmoitukseeni itse mitään muutoksia. Yhtäkkiä vain ilmoitettiin, että päivä vaihtuu.
persu valtionvarainministeri tarvitsee rahojasi vähän pidempään, ehkäpä puoluetukien korotuksiin.
Jos olet tehnyt muutoksia veroehdotukseesi, esim kotitalousvähennyksiä, niin palautuspäivä myöhentyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu: Ne ilmoittivat ensin, että käsitellään uudelleen. Oli siis jo tullut verotuspäätös ja veronpalautuspäivä elokuun alkuun. Sitten muutaman viikon kuluttua tuli täsmälleen samoilla tiedoilla uusi verotuspäätös paitsi että palautuspäivä olikin vasta syyskuussa. Miksi?
Minullakin meni juuri näin, ihmettelin että mitä nyt sotkevat. Ihan sama vaikka yhä makseltaisiin vasta joulukuussa, ei tämä nykyinen merkittävästi aiemmin ole.
Jos aloittaa työt elokuun alussa, ja ensimmäinen palkka tulee tilille syyskuun alussa, voi joutua elokuulle hakemaan toimeentulotukea, jotta on rahaa siihen työssä käymiseen.