Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljonko pitää maksaa välirahaa, jos vaihtaa auton..

Vierailija
22.07.2023 |

Jos auton vaihtaa toiseen saman arvoiseen autoon? Autoliikkeessä siis. Kun tuskin ne ihan päittäin antaa vaihtaa, ilman mitään maksua. Olisi toinen malli mihin haluaisin vaihtaa, ei mitään uusia autoja, alle 10t.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paha kysymys, kun harvemmin samanarvoiseen kukaan haluaa vaihtaa.

Vierailija
2/7 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun 10 tonnin arvoisesta ajokista autokauppias hyvittää ehkä 5 tonttua, joten väliliharaha on noin 5 tontun luokkaa. Pitäähän automyyjänkin elää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos siinä toisessa autossa on jotain ominaisuuksia mitä tarvitsee. Esimerkiksi vaihtaa sedanin farmariin. Eikä ole tarvetta vaihtaa uudempaan, mutta ei halua myöskään vanhempaa.

Vierailija
4/7 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos ne on saman arvoisia niin ei kai siinä mitään välirahaa oteta.

Jos autokauppias ostaa sun auton 10 000 eurolla (eli se on sen markkina-arvo) ja sä ostat autokauppiaalta auton 10 000 eurolla niin mikäs siinä. Jos se autokauppias ostaa sulta auton 5 000 eurolla niin sä vaihdat sen 5 000 euron autoon. Silloin arvo on sama.

Loogisesti ajateltuna se ostettava auto on silloin vanhempi, enemmän ajettu tai heikommilla varusteilla tai jotain muuta. Autokauppias aina ostaa auton halvemmalla kuin myy sitä. 

Vierailija
5/7 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tekisin niin, että myisin nykyisen auton itse esimerkiksi nettiautossa ja ostaisin sitten liikkeestä tai yksityiseltä toisen auton. Koskaan liike ei hyvitä täyttä arvoa autosta. Liikkeestä ostettaessa usein myös saa paremmin tingittyä, jos ei tule vaihdossa autoa, varsinkin kun maksaa auton heti. Esimerkiksi itse olin kiinnostunut vaihtamaan tiettyyn autoon liikkeessä x, kun oma silloinen oli muuttuneessa elämäntilanteessa liian iso. No tiesin, että vanhasta voisi saada n. 6500-7000€ ja auto johon olin liikkssä silmäni iskenyt oli pyyntihinnaltaan 6500€ eli autot olivat erilaiset, mutta suurinpiirtein samanarvoisia. Laitoin nettiin omani myyntiin pyynnillä 7000€. Päivän päästä oli kaupat tehty ja vanha auto vaihtoi omistajaa 6800€:lla. Menin liikkeeseen x, jossa katselemani auto oli edelleen. Lupasin ostaa auton heti käteisellä 6000€. Myyjä mietti hetken ja teki vastatarjouksen 6250€, ja lyötiin kättä päälle. Näin tienasin vaihdossa 550€ ja sain pienempi ruokaisen ja muutenkin itselleni sopivimman vähemmän ajetun ja uudemman auton. No jos olisin vienyt liikkeeseen vanhan autoni vaihdossa, olisin varmasti maksanut 6500€ siitä, jonka nyt ostin 6250€:lla, enkä varmasti olisi saanut 6000€ enempää hyvitystä vanhasta, joten olisin maksanut vielä väliä 500€... Jos olisi edes riittänyt...

Vierailija
6/7 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos siinä toisessa autossa on jotain ominaisuuksia mitä tarvitsee. Esimerkiksi vaihtaa sedanin farmariin. Eikä ole tarvetta vaihtaa uudempaan, mutta ei halua myöskään vanhempaa.

No eihän se uusi auto silloin ole samanarvoinen kuin omasi. Sulla on jotain mitä et halua edes itse pitää, vaan haluat jonkun toisen omistaman esineen omaksesi.

Neuvottelukysymys, joka ei ratkea tällä palstalla.

Vierailija
7/7 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän riippuu kenlle sinun välirhaa pitäis maksaa. - Jo on ammattiautokauppias tai jobbari, joille molemmille autojen myyminen on elinkeino, niin voit joutua maksamaan huomattavan ison välirahan. Kun taas jos vastapuolena on toinen ykityinen niin voitte päästä jopa fifti fifiti tilanteeseen, jossa kumpikaan ei joudu maksamaan välirahaa lainkaan.