IS: Ukrainan sodan suomalaiset vapaaehtoiset jäävät ilman kuntoutusta - "Pommihan siinä on odotettavissa"
En tiedä muista, mutta minua hieman ärsyttää tuo asenne, jonka mukaan valtio olisi jotakin velkaa näille Ukrainaan vapaaehtoisina menneille. Kun ei ole. Suomen valtiolla ei ole mitään tekemistä sotatoimien kanssa, eikä se ole antanut mandaattia noille vapaaehtoisille. He ovat menneet sinne ihan omine lupineen. Se joka leikkiin lähtee, se leikin kestäköön.
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Onko sinne lähteneet kantasuomalaisia vai suomalaisia, jotka ovat kotoisin Ukrainasta. Jos ovat kantasuomalaisia, mikä heitä motivoi sinne menemään?
mikä motivoi ruotalaisia tai virolaisia vapaaehtoisia puolustaa Suomea sodassa rysssää vastaan.... aattelepa iha ite
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän yhden joka sinne meni ja oli ihan pommi sinne lähtiessään. Vaikea kuvitella että se muuttuisi siitä enää huonompaan suuntaan.
Kyllähän tuonne aika kirjavaa sakkia on mennyt. Minäkin tiedän yhden joka kävi siellä muutaman kuukauden ja hänestä voi kai sanoa rehellisesti että on aatteiltaan täysin Hitlerin miehiä. Ei käy muutenkaan ihan täysillä.
Et tiedä. Sinä saatanan sosialisti et tiedä muita kuin kaltaisiasi huumeidenkäyttäjiä.
Kyllä tiedän, tunnen kaverin ihan riittävän hyvin. Pelkkä hitleristin larppaaja se on aina ollut. Nyt kun kävi tuolla pyörähtämässä hän esiintyy "kovia kokeneena veteraanina" ja jonakin asiantuntijana kapakassa. Jaksaa vielä tietämättömiä jallittaa baarissa, mutta kaikki jotka tämän speden tuntee niin ei jaksa kuunnella niitä paskajuttuja.
No hyvä että sinä käyt täällä vauvapalstalla kertomassa meille saamattomasta tuttavastasi.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän yhden joka sinne meni ja oli ihan pommi sinne lähtiessään. Vaikea kuvitella että se muuttuisi siitä enää huonompaan suuntaan.
Minäkin tunnen yhden. Mielenterveysongelmia ja alkoholismia jo ennestään. Lähti hakemaan sieltä itsekunnioitustaan takaisin, kun alkoholin takia oli sössinyt elämäänsä.
Vierailija kirjoitti:
Minua taas ärsyttä se, että Suomen valtio ei ota mitään vastuuta, huomioi vapaaehtoisuutta eläkekertymässä, tarjoa laajennettua syytesuojaa tai vaadi työnantajilta edes takaisinottovelvoitetta näille vapaaehtoisille. Suomelle vapaaehtoiset kyllä kelpasi toisessa maailmansodassa kun oli itse samassa tilanteessa, mutta ilmeisesti kunniavelka tarkoittaa nykyään vaan kodista pahaa oloa pakenevaa afganistanin partalasta.
Maailmassa on sellainen tapa, että vapaaehtoiset palkitsee se maa jonka puolesta mennään sotimaan. Ei se maa josta nämä vapaaehtoiset lähtee. Ymmärrän kyllä että suomalainen mielenterveyshoito on rapana, sen huomaa jo tästäkin ketjusta, mutta se on yleisesti tiedossa. Vapaaehtoiset on ihan samalla linjalla muiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua taas ärsyttä se, että Suomen valtio ei ota mitään vastuuta, huomioi vapaaehtoisuutta eläkekertymässä, tarjoa laajennettua syytesuojaa tai vaadi työnantajilta edes takaisinottovelvoitetta näille vapaaehtoisille. Suomelle vapaaehtoiset kyllä kelpasi toisessa maailmansodassa kun oli itse samassa tilanteessa, mutta ilmeisesti kunniavelka tarkoittaa nykyään vaan kodista pahaa oloa pakenevaa afganistanin partalasta.
Maailmassa on sellainen tapa, että vapaaehtoiset palkitsee se maa jonka puolesta mennään sotimaan. Ei se maa josta nämä vapaaehtoiset lähtee. Ymmärrän kyllä että suomalainen mielenterveyshoito on rapana, sen huomaa jo tästäkin ketjusta, mutta se on yleisesti tiedossa. Vapaaehtoiset on ihan samalla linjalla muiden kanssa.
Ymmärräthän että kyseessä on nyt Venäjä, ja kohteena on eurooppalaistunut yhteiskunta eikä mikään kahden banaanivaltion nahistelu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Av mammat ovat valmiita huutamaan apua ukrainalle ja lahjoittamaan kotoaan jonkun täiden ja luteiden syömän sohvan asian puolesta ja sitten odottavat kiitoksia. Samalla haukkuvat niitä jotka oikeasti lähtevät sotimaan rssiä vastaan. Eikö ole aik tekopyhää sanoa että ukraina taistelee meidän kaikkien puolesta jos meidän omat vapaaehtoisen ukrainassa taistelevat sotilaamme saavat vain tämän aloituksen kaltaisia haukkumisia.
Mielestäni aloituksessa ei haukuttu, vaan todettiin fakta: vapaaehtoiset eivät olleet Suomen valtion mandaatilla sotimassa, joten valtiolla ei ole mitään velvollisuutta antaa heille ohituskaistaa tai erillispalvelua terveydenhoidossa. Tämä on ihan selvä juttu.
Eikös näiden vapaaehtoisten tukena ole joku oma rekisteröity yhdistys? Lisäksi tiedän monta hyvin toimeentulevaa, jotka ovat fanittaneet näitä vapaaehtoisia. Eikö he voi auttaa taloudellisesti ja järjestää hoidon vaikka yksityiseltä omasta pussistaan?
Vassarin selityksiä. Ukraina taistelee meidän kaikkien puolesta teidän hokemissanne mutta sinne lähtevät suomalaiset vapaaehtoiset ovat jotenkin suuri vääryys ja silkkona pahantekijöitä. Haistakaa pitkä vttu.vassareista en tiedä, mutta äärioikeahan se on rysssämielisin täällä/kin ja joka mutkassa on vassaria huutamassa kaikille niille ketkä ei ryssssämielinen äärioikean kanssa ole
Mene vassari juomaan vähän lisää kiljua niin pääset uuteen nousuun. Se on kuules sosialistisönkkö niin että ilman sitä sinun aatettasi tuollaista rssälää ei olisi enää olemassakaan. Täysdin sinun ja kaltaistesi luomus.
Koko 70 vuotisen ikäni olen ollut siitä saakka kun jotain aloin ymmärtää rysssästä, niin sitä vastaan ja NATON kannattaja kakarasta saakka. Asun liki itärajaa ja olen nähnyt rysssän haittavaikutukset rauhanaikana, enkä suopeasti suhtautunut mihinkään tonttien myyntiin tai muuhunkaan yhteistyöyrityksiin.
Olen myös henk.koht. lahjoittanut Ukrainan armeijalle useampia tuhansia rahana, juurikin asehankintoihin rysssää vastaan.
En ole ikinä vassari ollut, mutta en myöskään äärioikean kannattaja.
Ukrainaa voi auttaa rysssää vastaan jokainen puoluekannasta riippuen. Äärioika vaan sattuu olemaan kautta euroopan Ukraina vastaisin ja rysssämielisin joukko.
Vierailija kirjoitti:
Eikai ne ilman jää. Kaivavat vaan dollareita riittävästi taskuistaan ja menevät kuntoutumaan.
Sekoitat palkkasoturit ja vapaaehtoiset. Jos isis "mammat" saavat valtiolta rahaa, niin mikseivät sitten sankarilliset vapaaehtoiset?
V i t t u a k o sinne oli pakko lähteä? Ei tässä maassa edes lapset saa hoitoa, miksi joidenkin vatun leikkisotilaiden pitäisi? Maksakoon itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi meillä on Suomessa tapana palkita teitä yhteiskuntakelvottomia vihervasemmistolaisia maksamalla teidän elämisenne? Teistä ei kuitenkaan ole muuta kuin kuluja ja harmeja. Olisi parempi jos teidän antaisi nääntyä nälkään kun ei työntekokaan tunnu teille kuuluvan.
Vierailija kirjoitti:
V i t t u a k o sinne oli pakko lähteä? Ei tässä maassa edes lapset saa hoitoa, miksi joidenkin vatun leikkisotilaiden pitäisi? Maksakoon itse.
Teidän vasemmistoluusereiden ja mutujen kakaroiden hoitoihin menee jo nyt ihan ylettömät määrät rahaa. Olisit ollut jakamatta jauholulaasi niin ei tarvitisisi inistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Av mammat ovat valmiita huutamaan apua ukrainalle ja lahjoittamaan kotoaan jonkun täiden ja luteiden syömän sohvan asian puolesta ja sitten odottavat kiitoksia. Samalla haukkuvat niitä jotka oikeasti lähtevät sotimaan rssiä vastaan. Eikö ole aik tekopyhää sanoa että ukraina taistelee meidän kaikkien puolesta jos meidän omat vapaaehtoisen ukrainassa taistelevat sotilaamme saavat vain tämän aloituksen kaltaisia haukkumisia.
Mielestäni aloituksessa ei haukuttu, vaan todettiin fakta: vapaaehtoiset eivät olleet Suomen valtion mandaatilla sotimassa, joten valtiolla ei ole mitään velvollisuutta antaa heille ohituskaistaa tai erillispalvelua terveydenhoidossa. Tämä on ihan selvä juttu.
Eikös näiden vapaaehtoisten tukena ole joku oma rekisteröity yhdistys? Lisäksi tiedän monta hyvin toimeentulevaa, jotka ovat fanittaneet näitä vapaaehtoisia. Eikö he voi auttaa taloudellisesti ja järjestää hoidon vaikka yksityiseltä omasta pussistaan?
Vassarin selityksiä. Ukraina taistelee meidän kaikkien puolesta teidän hokemissanne mutta sinne lähtevät suomalaiset vapaaehtoiset ovat jotenkin suuri vääryys ja silkkona pahantekijöitä. Haistakaa pitkä vttu.vassareista en tiedä, mutta äärioikeahan se on rysssämielisin täällä/kin ja joka mutkassa on vassaria huutamassa kaikille niille ketkä ei ryssssämielinen äärioikean kanssa ole
Haista vassarihuora vttu.
Tässä on teille perussuomalaista argumentointia?
Ja noiden pitäisi olla hallitusvastuussa? Huoh. Ei ihme että hallitus on henkitoreissaan.
Sinä olet nyt kuule erehtynyt. Minä kirjoitin tuon lainaamasi viestin ja voin vakuuttaa että minä en ole hallituksessa.
Ilta-Sanomien kommenttikentässä ei näy saavan paljoa myötätuntoa. Onkohan ne niitä trolleja sitten.
Vierailija kirjoitti:
Ilta-Sanomien kommenttikentässä ei näy saavan paljoa myötätuntoa. Onkohan ne niitä trolleja sitten.
Edustaako Ilta-Sanomat teille vassareille jotain sivistyksen huipennusta? Se on samanlainen roskalehti kuin seiska, ainoana eronaan että seiska ei teeskentele olevansa muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edustaako Ilta-Sanomat teille vassareille jotain sivistyksen huipennusta? Se on samanlainen roskalehti kuin seiska, ainoana eronaan että seiska ei teeskentele olevansa muuta.
Öö.. iltasanomat on persulehti.
Vierailija kirjoitti:
Samanlaista huutelua kohtaavat myös rauhanturvaajat. "Mitäs läksitte?", "oliko pakko?", "siitäs saitte". Suomessa on aivan umpitulehtunut keskustelukulttuuri monessa asiassa ja iso osa kansasta voi todella pahoin. Empatia jne. puuttuu monilta kokonaan.
Mie oon sanonu alusta asti et nää kaverit ketkä sinne lähti on yksinkertasii apinoita. Kuka lähtee sotimaan toisten sotia ja aiheuttamaan enemmän vahinkoa? ja suru omille läheisilleen ja perheelleen?
Ukraina ei taistele "koko Euroopan puolesta", inhottaa kuulla tuota samaa mantraa kokoajan. HE taistelevat omien hölmöilyjen takia.
Tyhmiä ovat...... Luulevat puolustavansa jotain "vapautta" jne.... Todnäk eivät edes tiedä mistä koko tilanne on saanut alkunsa. Luulivat olevansa sankareita ja että kaikki hurraisi, no nyt ei niin käynyt.
Vierailija kirjoitti:
Ukraina ei taistele "koko Euroopan puolesta", inhottaa kuulla tuota samaa mantraa kokoajan. HE taistelevat omien hölmöilyjen takia.
Da da, Tatjana.
Tässä on teille perussuomalaista argumentointia?
Ja noiden pitäisi olla hallitusvastuussa? Huoh. Ei ihme että hallitus on henkitoreissaan.