Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys passista ja henkilöllisyyskortista

21.07.2023 |

Minulla on passikuva joka otettiin viimevuoden puolella koska passi oli vanhentunut. Passi odottelee minua poliisilaitoksella.

Minun kuvani on kauhea. En kestä katsoa sitä. Ahdistavaa. Tilanteessa en saanut mitään sanottua koska vanhemmat mukana painostamassa että hyvä kuva tuli.

Sama kuva on minulla henkilöllisyystodistuksessani. Minun pitäisi uusia henkilöllisyystodistus koska se on vanhentunut kohta. Voinko mennä kuvaus paikkaan ja he ottavat uuden kuvan sitä varten? Vai onko heidän pakko käyttää vanhaa kuvaani? Hiukset muuttanut muotoa muuten sama. Olisin vain iloinen että kuvan saisi vaihdettua. Vai pitääkö kaikissa olla sama kuva?

Voinko myös pyytää uutta passi hakemusta kuvaus paikassa? Vai onko pakko hakea poliisilaitokselta se joka siellä odottelee? Mieluusti kyllä maksan passista mikä minua odottelee ja uudesta mitä nyt haluaisin pyytää että saisi paremman kuvan.

Kiitos kaikille jotka kommentoivat asiallisesti <3

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit mennä otattamaan uuden kuvan henkilökorttia varten. Muistaakseni kuva on voimassa vain 6 kk, joten ei tuo viimevuotinen kuva taida edes kelvata uuteen henkilökorttihakemukseen.

Passia en lähtisi suotta vaihtamaan huonon kuvan takia. Tällä palstalla olen oppinut, että suurin osa inhoaa passikuvaansa, niin minäkin.

Vierailija
2/9 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on viikon ryypännyt Ibizalla niin alkaa olla aika lailla passikuvansa näköinen. Passikuvan pitääkin olla realistinen eikä mikään suodatettu ihanne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntemillani ihmisillä ja itselläni myös on kauhean näköiset passikuvat, ei ollenkaan itsensä näköisiä. Joten älä välitä. Huono siitä kuvasta kuitenkin tulee, kun ei saa hymyillä.

Vierailija
4/9 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveä oli mullakin passikuva. Hlökortissa siedettävämpi.

Vierailija
5/9 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei susta parempaa kuvaa voi saada!

Vierailija
6/9 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi laittaa uuden kuvan mutta ei ne kuvaamot pysty mitään hakemuksia tekemään

Onnistuu netissä.

Vierailija
7/9 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvan voi ottaa vaikka puhelimen kameralla, poliisin sivuilla hyvät ohjeet.

Vierailija
8/9 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan yksi ja sama, minkä näköinen kuva passissa on. Sitten kun se on vanhentunut, uuden passin kuva näyttää aiempaa pahemmalta. Kuva tulee siis kaunistamaan loppuviimein.

Vierailija
9/9 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin ne viranomaiset tunnistavat  niistä kuvista, vaikkei niissä suodattimia käytetä, eikä saa ottaa yläviistosta, niinkuin somekuvia, ettei kaksoisleuka näy.

Kaikkien naamoja ei tuollainen laajakulmakuva imartele, jotkut pieninenäiset taas saattavat näyttää paremmilta kuin luonnossa.

Miksi sitä henkkaria tai passia pitäisi esitellä ylipäänsä kuin kysyttäessä. Ja niitä esim. passintarkastajia ei kiinnosta kuin tunnettavuus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kaksi