Syke kausi 15
Traileri näyttää tosi jännältä :D mitä veikkaatte, tuleeko hyvä kausi?
Kommentit (446)
Kolmas jaksokokonaisuus oli mielestäni kauden heikoin tähän mennessä. Pääasialliset juonikuviot menivät turhan vahvasti saippuasektorille. Leevin ja hänen potilaansa salamarakastuminen oli ihan älytön juttu; eiväthän he tunteneet toisiaan vielä ollenkaan. Artturin, Vilman ja Niken välille pedattava kolmiodraama oli myös väkisin väännetyn tuntuinen – kieltämättä aiemminkin on esiintynyt jonkinlaisia viitteitä siitä, että Nikellä voisi olla jotain tunteita Vilmaa kohtaan (rakkaudesta se hevonenkin potkii ja niin edelleen), mutta siitä huolimatta oli väkinäistä, että hän itse tajusi asian sattumoisin juuri nyt kun Artturin ja Vilman deittailu oli pyörähtänyt käyntiin. Maxin, Johannan ja Jannican kolmiodraama taas on jo niin nähty: tuota kuviota on veivattu ehtaan Kauniit ja rohkeat -tyyliin ihan puuduttavan pitkään.
Eli ihmissuhdepuoli ontui ja potilaskeissit tuntuivat myös aika mitäänsanomattomilta, mutta muut sairaalajuonet vakuuttivat enemmän. Jarin ongelmat hoitohenkilökunnan kanssa kiinnostivat kyllä, samoin kuin Ilmarin ensiaskeleet polin tulevana ylilääkärinä. Sen uuden maahanmuuttajalääkärin sopeutumisesta hektiseen päivystystyöhön irronnee toimivaa materiaalia vielä jatkossakin. Seuraaviin jaksoihin toivoisinkin enemmän painotusta näihin edellä mainittuihin kuvioihin ja iänikuiset kolmiodraamat voitaisiin puolestani vetäistä vaikka vessasta alas.
Ei näyttänyt Max ja Jannica oikein lähtevän lentoon. Minako on kyl symppis. Juuri sopivaa tiimiseuraa Jarille. Taneli Mäkelä oli melkoinen yllätys. Tulikohan jäädäkseen vai piipahtamassa vain?
Vierailija wrote:
Johanna jossain kohtaa ällöttävä, kuten nyt ettei tehnyt lasua reksin tytöstä. Ja nuo tytöt kusettavat mennen tullen. Ja Johanna naiviudessaan uskoo....
Ja kuka oikeasti menisi sanomaan potilaalle ja vielä huumeenkäyttäjälle lapsensa nimeä ja millä luokalla on.
Vierailija wrote:
Ei näyttänyt Max ja Jannica oikein lähtevän lentoon. Minako on kyl symppis. Juuri sopivaa tiimiseuraa Jarille. Taneli Mäkelä oli melkoinen yllätys. Tulikohan jäädäkseen vai piipahtamassa vain?
Mä luulen, että jää. Siinä Syke-kupissa, joka näkyi aiemmin jossain Sykkeen postauksissa, oli kuvassa mukana joku tummahiuksinen uusi hahmo, joka voisi hyvinkin olla Minako.
Mulla on ikävä niitä alkupään jaksoja, jossa oli potilaista ja heidän sirauksistaan enemmän ja kaikki ihmissuhdekiemurat oli toissijaisia.
Vierailija wrote:
Mulla on ikävä niitä alkupään jaksoja, jossa oli potilaista ja heidän sirauksistaan enemmän ja kaikki ihmissuhdekiemurat oli toissijaisia.
Mua taas kiinnostaa just päähenkilöiden tarinat, eikä niinkään lyhyet potilascaset. Pidemmät potilastarinat taas on mielenkiintoisempia. Siis sellaiset, jotka jatkuu useamman jaksokokonaisuuden läpi.
Laurikin palasi machoilemaan :D Jotenkin liikuttavaa silti tuo Johannan ja Maxin yhteys.
Vierailija wrote:
Vasta katoin Ylen kaudet ja ihan yhtälailla niissäkin päähahmojen ihmissuhteet ja muut oman elämän kiemurat oli esillä eikä mitenkään toissijaisesti. Johannan, Tonin ja Maxin kuvio, Marleenan ja Ilmarin suhde plus Marleenan lääkeriippuvuus ja Iiriksen oma elämä taustoineen hallitsi kyllä hyvinkin voimakkaasti juonta. Lisäksi tietysti vielä Lenitan elämä Rebecalla ja Villellä höystettynä.
Miksi Maxista on tehty sellanen Tommi Mäkinen-Renwall kakkonen? Sehän oli tosi hottis naistenmies silloin sarjan alussa.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Mä luulen, että jää. Siinä Syke-kupissa, joka näkyi aiemmin jossain Sykkeen postauksissa, oli kuvassa mukana joku tummahiuksinen uusi hahmo, joka voisi hyvinkin olla Minako.
Virkistäkää muistia: kuka tuo Taneli Mäkelän hahmo oli, miten liittyi Marjutiin?
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Virkistäkää muistia: kuka tuo Taneli Mäkelän hahmo oli, miten liittyi Marjutiin?
Eikö se joku nuoruuden rakkaus ollut
Tuo Jarin ja Minakon kuvio on niin mainio! :D
Nyt uusimmassa jaksossa kun laulavat sille muistisairaalle, niiiiin söpöä. <3
Tulisipa heistä pari! Jari on paljon asiallisempi ja herttaisempi nyt. Heillä synkkaa kyllä yllättävän hyvin Minakon kanssa, uskon että rakastuvat.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Tuli ihan semmonen fiilis, että Taneli Mäkelän hahmo on aivan varmasti se, kenen kanssa Marjutilla on lapsi. Eli että tämä mies olisi myös todellisuudessa biologisesti Milan isoisä?
Marjut kun tuossa sanoi, ettei hänellä ole lapsia, niin jäin miettimään että miten se menikään, muistaako joku? Missä se lapsi eli Milan äiti/isä on, mitä sille kävi?
Vierailija wrote:
Marjut kun tuossa sanoi, ettei hänellä ole lapsia, niin jäin miettimään että miten se menikään, muistaako joku? Missä se lapsi eli Milan äiti/isä on, mitä sille kävi? Marjut antoi sen adoptioon
Vierailija wrote:
Marjut kun tuossa sanoi, ettei hänellä ole lapsia, niin jäin miettimään että miten se menikään, muistaako joku? Missä se lapsi eli Milan äiti/isä on, mitä sille kävi?
Marjut antoi sen heti synnyttyään adoptioon ja tämä hänen adoptioon antama tyttärensä joutui milan kanssa potilaaksi sykkeen 3. kaudella, jolloin hän myös menehtyi ja mila siirtyi sijoitusperheeseen.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Ei ole ollut sarjassa aiemmin, mutta itse myös aika varma, että on Milan isoisä.
Ei muuten vieläkään näy tätä viikkoa pidemmälle jaksojen kuvaukset tai nimet. Onpas kummallista.
Kiitti vinkistä, en ollut huomannut. Jannicalla oli kiva hiustyyli!