Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko tourettessa olla joskus ihan tosi tulenarkoja huutoja esim. etnisiä tai uskonnollisia loukkauksia

Vierailija
20.07.2023 |

tai saksalaisia tervehdyksiä maassa jossa se on ehdottoman kielletty ja äärimmäisen paheksuttu?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttakohan tourette etuotsalohkon toimintaan? Sehän just säätelee ihmisen käyttäytymistä.

Vierailija
22/30 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutelevatko tourettetaret myös suihin otosta, nielemisestä ym?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi siinä huudellaan aina pelkästään niitä rivouksia/loukkauksia ylipäätään?

Voi olla muutakin huutelua mutta varmaan sama syy miksi humalaiset/muistisairaat alkaa usein toistella rivouksia?

Voi pyhä yksinkertaisuus. Humala ei ole sairaus, ääliö.

Tuskin hän sitä tarkoittikaan. Mutta alkoholi poistaa estoja ja harkintaa, kuten tekee muistisairauskin. Vaikuttaa ehkä samoilla alueilla aivoissa tms.

Vierailija
24/30 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi siinä huudellaan aina pelkästään niitä rivouksia/loukkauksia ylipäätään?

Tämä kiinnostaa minuakin.

Ei ne pelkästään niitä rivouksia ole. Voi huudella vaikka ihanaksi ja kehua asua tms. Ne hirveydet vain ovat niitä mitkä nousevat esille, koska aiheuttavat eniten pahennusta ja ahdistusta.

Mä en ole koskaan huudellut/puhunut mitään toureten vuoksi. Onneksi.

Mun oireiluun kuuluu/kuului tiettyjen äänteiden pitäminen, änkytys, tukehtuminen, jalan töpistys, puhelun päättäminen kesken puhelun, pään nykiminen toiselle sivulle.

Muita ei tuu nyt mieleen.

Vierailija
25/30 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tourette jotenkin fiinimpi nimi kuin kylähullu?

Vierailija
26/30 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tourette jotenkin fiinimpi nimi kuin kylähullu?

Ei. Mutta minä kutsun sinua nyt älyllisesti rajoittuneeksi, se kuulostaa fiinimmältä kuin tyhmä ja tietämätön.

Vierailija
27/30 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis:

Afasiassa on olemassa muoto, jossa ihminen osaa puhua lähinnä vain ja ainoastaan kirosanoja?

Olen miettinyt, jos itse sairastun siihen. En nimittäin ole koko ikänäni kiroillut.

(Vaikka en kiroile, ovat kirosanat olemassa aivoissani. Ja afasia voi ne 'löytää' ja laittaa ikään kuin käyttöön? Vaikka en itse koskaan käyttäisi kirosanoja, jos tietoisesti saan päättää.)

Vierailija
28/30 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tourette huutaa "pannaan" niin onko silloin kyse suostumuksesta seksiin?

Vierailija
29/30 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohis:

Afasiassa on olemassa muoto, jossa ihminen osaa puhua lähinnä vain ja ainoastaan kirosanoja?

Olen miettinyt, jos itse sairastun siihen. En nimittäin ole koko ikänäni kiroillut.

(Vaikka en kiroile, ovat kirosanat olemassa aivoissani. Ja afasia voi ne 'löytää' ja laittaa ikään kuin käyttöön? Vaikka en itse koskaan käyttäisi kirosanoja, jos tietoisesti saan päättää.)

Sitten on tää vieraan kielen/murteen syndrooma. Aattele nyt, jos turkulaisena joskus heräisit ja puhuisitkin vaan tamperetta. Soon moro nääs ny.

Mutta siis ihan oikeasti, on olemassa syndrooma, jossa ihminen alkaa puhua joko vierasta kieltä tai itselleen vieraalla korostuksella/murteella. Lontoolainen alkaa vääntää walesilaisittain, ja new yorkilainen puhuukin vahvalla ranskalaisella korostuksella. Siinäpä sitä on selittelemistä, vähintään yhtä paljon kuin Hilaria Baldwinilla.

Vierailija
30/30 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset