Ras... ei yllättänyt ketään raatorehellistä fiksua
Minua ei yllätä persujen vaalitulos, hallitusohjelma eikä mikään muukaan ra... jota nyt pöyristellään. Se on muka tullut ilmi nyt. Höpö höpö.
Olen pian viisikymppinen nainen ja olen jo alakoululaisesta lähtien ihmetellyt näitä asioita suomalaisissa. Mehän olemme hyvin ra...nen kansa, mutta siitä ei vain ole saanut puhua.
On ollut massiivinen tabu kuinka meillä ihan tavalliset ns kunnolliset ihmisetkin ovat kautta aikain puhuneet rasistisia juttuja, eikä niitä ole kukaan torpannut.
On vain tosi hyvä, että tämä kaikki sonta tuli päivänvaloon. Koska sitä on meillä niin paljon ja se on muka normaalia ollut. Olemme niin syrjäinen ja erilaisuusfoobinen kansa, ettei sitä voi oikein todeksi uskoa, joten siitä on pitänyt vaieta.
Persut eivät syntyneet tyhjiössä, ei heidän kannatus ole noussut tyhjästä. Tämä sonta on nyt silmille noussut sieltä mattojen alta ja olen iloinen, että elin ja näin tämän päivän. Koska nyt meillä on edes mahdollisuus yrittää muuttua.
Kommentit (2)
Joo, yritä muuttua ja olla ainoa ihminen maailmassa, joka on muuttunut. Usa on kulttuurien sulatusuuni, eikä ne ole yhteen sulaneet. Ruotsi oli rajat auki vuosikymmeniä ja nyt ne rajat laitetaan kiinni.
Rasisminvastaisuus on kuin kommunismi, yhtään onnistunutta maata ei maailmasta löydy mutta aina joku keksii, että sitähän tässä tarvitaan.
En kirjoittanut sanaa ettei sen takia blokata heti. Paitsi näköjään kerran pääsi oman "sensuurini" läpi.