Kauppojen ilta-alet olivat alusta asti tuhoon tuomittu ajatus
Niiden takia kauppojen asiakkaat oppivat kärkkymään ja odottamaan että tuotteisiin tulee ale-lappu minkä takia normaaleihin taisten tuotteiden myynti on romahtanut. Ja vaikka joissakin kaupoissa on nyt luovuttu 60% alennuksista, niin asiakkaat jättävät silti normaalihintaiset tuotteet osaamatta ja osoittavat että tuotteesta saa 30% alennuksen. Suomalaiset kuluttajat pitäisi siksi koulia ja opettaa tavalla tai toisella ostamaan taas normaahintaisia tuotteita ja välttämään laputettujen tuotteiden ostoa kuten ennen vanhaan.
Kommentit (7)
Ap:lle tiedoksi, että kaupoissa myynti on noussut entisestään, ilta-alesta huolimatta. Kyllä marketeissa noi punalaputetut tuotteen myydään aamulla, -30%:n alella, ei niitä iltaan asti ees riitä, ehkä puoleen päivään maksimissaan..
Osta hirvenlihaa alessa -30% hintaan 20€, osta normaalia lihaa (esim. nauta) ilman alea hintaan 8€. Kyllä suomalaiset on tyhmiä, kun luulevat säästävän rahaa taskuun ostamalla -30% hirvenlihaa.
Tottahan se on! Olen itse ollut suuressa päivittäistavaratalossa elintarvikeosastolla töissä sellaisena aikana, kun päiväysongelmaiset tuotteet kerättiin vain pois. Ne lahjoitettiin työttömien päivätoimintaan. Henkilökuntakaan ei saanut niitä halvemmalla ostaa, koska "vääristäisi normaalihintaisten tuotteiden kauppaa".
Jos kyseessä oli joku isompi vanhenevassa oleva erä, se laitettiin ns. tarjoukseen hyvissä ajoin.
Tätä olen monesti kaupassa asioidessani muistellut, kun näen ettei joku tavara liiku. Mutta ans olla, kun punainen lappu lätkäistään. Johan läks.
Vierailija kirjoitti:
Ap:lle tiedoksi, että kaupoissa myynti on noussut entisestään, ilta-alesta huolimatta. Kyllä marketeissa noi punalaputetut tuotteen myydään aamulla, -30%:n alella, ei niitä iltaan asti ees riitä, ehkä puoleen päivään maksimissaan..
Myydäänkö nykyään enemmän tuotteita kuin ennen? Vai myydäänkö tuotteita suuremmalla summalla kuin ennen? Jos on viimeksimainittu tilanne, niin sehän johtuu hintojen noususta.
Eikös tuo asia hoidu sillä, että tilataan kauppaan pienempiä määriä niitä tuotteita, joita näyttää eniten
jäävän ilta-aleen. Useimminen hyllystä löytyy asiakkaalle toinen vastaava tuote, jos tuo tietty tuote
onkin päässyt loppumaan.