Mitkä on teidän perheen tulot?
Minulla palkka 2540e, lapsilisä 300e ja elatustuki 400e.
Olen siis yh.
Asunnon vastike 400e. En ole maksanut vanhemmilleni lainanlyhennystä, kun tuntuu että rahaa ei riitä. Miten paljon teillä 2lapsen yh:lla menee rahaa ruokaan? Miten voisin parantaa budjetointia? Vinkkiä ja hyvää keskustelua kiitos.
Kommentit (32)
Miksi yleensä edes asut vanhempien asunnossa..? Ilmaiseksi?...ja valitat?
Minun mielestä teillä on aika ok tulot tuohon henkilömäärään nähden, mikäli teitä on taloudessa 3 hlö. Meillä on saman verran rahaa käytössä henkilömäärään suhteutettuna ja pärjäämme ihan hyvin, teidän perheen henkilömäärään suhteutettuna ruokakulut olisi n 800 e ja tästäkin voisi vielä säästää.
Saan karjamarkkinatukea 390€, sossulisää 150€ ja tyhjiä pulloja naapurin juopolta.
Perheessä kolme lasta ja kaksi aikuista, nettotulot noin 2300e/kk. Lainaan ja vastikkeeseen menee about 650e/kk. Ihan hyvin pärjäillään.
Vierailija kirjoitti:
Onko tuo ap siis nettopalkka?
Jos on, saat käteen 3240€/kk. Minusta se on todella hyvin. Sinulla on rahankäytössä ongelmia, jos tuolla et pärjää.
"Käteen" tarkoittaa samaa kuin nettopalkka.
5000-6000€ on perheemme (2+3) nettotulot. Vaihteluväli riippuu siitä, kuinka paljon mies tekee sivutyötään.
Asumme kaupungissa missä ei ole joukkoliikennettä.
Meidän perheen tulot ovat noin 2390€.
Miehen tulot palkkatulot 750€ ja työttömyystuki 250€. Mun 1300€ palkka ja yhden lapsen lapsilisä.
Vuokra veden kanssa 645€, sähköt noin 50€.
Kummankin puhelin laskut 38€x2, valokuitu 15€.
Vakuutusmaksut 170€ per kuukausi, (autovakuutus sekä koti ja henkivakuutus minusta ja lapsesta) ja joka kolmas kuukausi tietty autovero 165€.
Meillä on kaksi autoa ja polttoaine kulut 100€ yhteensä.
150€ lainanlyhennykseen kuolinpesän perintöverosta.
Ruokakauppaan olen varannut 140€/vko. Tällä rahalla ostetaan myös taloustavarat. Me todellakin syödään punaistalihaa ja kasviksia. Ja on jopa varaa ostaa myös virvoitusjuomia. Asioimme k supermarketissa ja en osta edes punalaputettuja ruokia. Suunnittelen joka viikon tarkkaan mitä syödään.
Lääke kustannukset miehellä 70€ selkävamman takia minkä takia ei voi tehdä kokopäivätöitä.
Kaiken näiden pakollisten menojen jälkeen meille jää vielä 550€ käytettäväksi. Joista puolet menee mieheni nikotiiniriippuvuuteen. Ja välillä jos tulot antaa myöden otan osan säästöön pahan päivän varalle.
Vaikka meidän 3 hengen tulot eivät ole isot mutta suunnitelmallisuus on kaiken a ja o meidän menoissa. Lapseni on saanut harrastaa ja saanut uusia vaatteita.
Mielestäni hyvin menee suhteessa siihen mikä tilanne on.
4885 € / kk.
Asun yksin eli olen oma perheeni.
Mun brutto ansiotyöstä on 6200, käteen siitä jää 3700. Lisäksi saan vielä hetken lapsista elatustukea ja lapsilisiä yh-korotuksella yhteensä noin 750 kuussa. S-bonukset lasken myös tuloiksi :) Niitä mulle tulee kuussa keskimäärin 80 euroa. Reilut 4500 kuussa netto siis. Hyvin usein se myös menee. Teinit on kyllä kalliita lapsia :)
Perheessä 2 aikuista, 2 teinipoikaa. Nettotulot n 5400eur/kk sis. yhdet lapsilisät. Lisäksi pääomatuloja 8000eur/vuodessa verojen jälkeen..
Palkkatuloilla eletään, jonkun verran menee säästöön. Pääomatuloilla matkustetaan. Ruoka on tässä vaiheessa suurin kuluerä.
Tällä hetkellä 950 €/kk netto. Asumiseen menee 700 €...
6800€/kk