Missä se kylmä heinäkuu viipyy? Taas aurinkoinen lämmin kesäpäivä!
Taas paistaa aurinko ja on lämmintä. Miksi vöuhötetään kylmästä kesästä? Ei nää nyt mitää etelä-euroopan tappohelteitä ole, mutta tyypillinen suomi-kesä?
Kommentit (29)
Mietinpähän vaan, että miten nää ihmiset pukeutuu talvella, kun on -30 astetta, jos nyt on kylmä? Itse pärjäsin ohuella neuleella ja kesätakilla koko viime talven. Suurimmalla osalla oli ties mitä toppatakkia niskassa syksyllä, kun mä kuljin vielä kesämekossa tai t-paidassa ja hameessa /kesähousuissa, eikä ollut millään määrin kylmä.
Mulle kesät on yhtä painajaista lämmön takia. Olispa kaikki kesät sellaisia, ettei olis +15 astetta enempää.
Mulle tämä ei ole lämmin kesäpäivä. Just tulin koiralenkiltä samoissa pitkissä housuissa ja takissa, missä kuljin jo huhtikuussa. Kesäpäivä on lämmin silloin, jos voi olla t-paidassa, eikä tarvitse palella.
Idässä ja pohjoisessa on ollut hieman tavanomaista viileämpää ja sateisempaa. Muutoin tämä on ihan normaali suomalainen kesä maassa, joka sijaitsee osittain arktisella vyöhykkeellä lähellä Jäämerta. Sama, jos päiväntasaajan tietämillä itkettäisiin talvisin, että missä on meidän -25C pakkaset, yhyy, ei ole normaali talvi tämä :(
Meillä Espoossa sataa rakeita tällä hetkellä. Täyttää kylmän heinäkuun kriteerit minusta.
Ihan kivan lämmintä, aurinko paistanut tänäänkin koko päivän. Ihme vouhotusta kylmästä kesästä kun hellepäiviäkin ollut.
Mä oon kokenut tänään kivan kevyttä lämmintä säätä, sadetta ja nyt vähän viileää on, kun makoilen riippukeinussa. Mä tässä muumipappailen.
Mä oon viimeöinä kauheasti hikoillut, että kiva että vähän viileämpääkin ilmaa puskee.
M30
Vierailija kirjoitti:
Tämä on sata kertaa parempi kuin Välimeren pizzauuni!
Ja paljon parempi kuin se kesäkuun käristyskeli jolloin ei voinut tehdä päiväsaikaan yhtään mitään.
Nyt on just jees kun voi lenkkeillä vaikka keskellä päivää ja tarkenee hyvin lyhythihaisessa sekä sortseissa, mutta ei ole tuskastuttavan kuuma.
Hassulta kuulostaa tuo meteorologien vinkuna kun valituksesta päätellen olisi tulossa liki pakkaskelit kun ei ole hellettä.
Vierailija kirjoitti:
Ihan kivan lämmintä, aurinko paistanut tänäänkin koko päivän. Ihme vouhotusta kylmästä kesästä kun hellepäiviäkin ollut.
Kummasti on tosiaan unohtunut se kesäkuun helleputki. Nythän on just kivan tasapuolisesti ollut hellefaneille hellekausi ja sitten meille ei-hellefaneille ihan täydellisen tavallista suomalaista kesäsäätä.
On se kuumusskin ihanaa, mutta ei sitä kauaa jaksa. Olin viikon Kreetalla ja siellä oli joka päivä yli 30 ja aurinko paistoi pilvettömältä taivaalta.
Nyt täällä Jyväskylässä plus 20 ja pilvipouta. Ihanaa. Ainut miinus tulee, että järvivedet hieman viileitä, mutta kyllä siellä ui.