Vuosaaressa hoivakodin kuukausimaksu 9000 euroa, siis kenelle tämä palvelu on oikein suunnattu?
Hyväkuntoiset vanhukset muuttaa mielummin Madeiralle ja hoivaa tarvitsevat maksavat turhaan "luksuksesta", spa-osastosta, merinäköaloista jne
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Sikamainen hinta. Toivon että jää palvelut ostamatta kun palvelun tarjoajalla törkeä hinta. Samalla rahalla hyvää laadukasta hoitoa saa kyllä kotia.
Ei saa.
Vierailija kirjoitti:
Sikamainen hinta. Toivon että jää palvelut ostamatta kun palvelun tarjoajalla törkeä hinta. Samalla rahalla hyvää laadukasta hoitoa saa kyllä kotia.
Kyllähän semmonen monisairas, mahdollisesti sänkypotilas kotia kuuluukin.
No niillehän se palvelu on tarkoitettu joilla on varaa maksaa.
Osa maksaa itse, osalla lapset mukana maksamassa, selvisi jutusta.
Minä voisin hyvinkin muuttaa sitten kun on sille tarve. Rahaa on tilillä säästössä ihan reippaasti eikä ole lapsia joille se jättää, joten sehän on hyvä tapa käyttää rahat omaan itseensä. Nautin veden äärellä olemisesta ja kylpylöistä, joten eivät taatusti menisi kohdallani hukkaan.
Suunnattu niille, joilla on tuohon varaa.
Tuo paikka on todella kiva ja rauhallinen, aivan merenrannassa.
Oon joskus majoittunut siellä kun se oli hotellina ja itse paikka ja ympäristö oli upea.
Jos nyt olisin siinä iässä ja tilanteessa että asia olisi ajankohtainen voisin hyvinkin harkita talon myymistä ja sinne muuttamista. Paljon mieluummin viettäisin viimeiset vuoteni Vuorannassa kuin jossain "etelässä".
Vierailija kirjoitti:
Onko aloituksessa kyseessä siis hoivakoti jossa ymp.vrk henkilökunta paikalla? Siihen ei 9000€/kk riitä lähellekään.
Samalla omistajalla on noita palveluita tarjolla lähes samaan hintaan ja kaupunki ostaa palveluseteleillä, osan joutuu kyllä maksamaan itse, kun rahat loppuu niin hoitokin loppuu.
Eihän kellään ole tuohon varaa...aika harvalla eläkeläisellä on yli 9000 euron kuukausitulot.
Vierailija kirjoitti:
Eihän kellään ole tuohon varaa...aika harvalla eläkeläisellä on yli 9000 euron kuukausitulot.
No eihän tuollaista tuloilla makseta vaan omaisuudella. Minäkin tästä muutaman vuoden sisään myyn miljoonakiinteistöt ja hyvinkin voisin niillä rahoilla tuollaista itselleni viimeisiksi vuosiksi hankkia.
Ahneudella ei rajaa. Pyytää saa vaikka mitä mutta ostaja lopulta päättää maksaako.
Kiinnostaisi tietää, pitävätkö ne tuolla loppuun asti? Siis vielä siinä vaiheessa, kun vanhus on harhainen, aggressiivinen, tahrii seiniä ja huonekaluja ulosteilla jne?
Olen vähän tutkinut asiaa. Siitä 9000 eurosta menee 6000 euroa hoivakodille ja työntekijöille ja ne asukkaat jotka maksaa sen 9000 euroa niin eivät saa palveluita sen 9000 euron edestä. Kyllä on melkoinen rahastus menossa.
Pääkaupunkiseudulta löytyy kyllä vanhuksia, joilla on sen verran pääomatuloja, että voivat asua tuollaisessa. Muissakin yksityisissä palvelutaloissa maksaa tyyliin 5000 euroa kuussa, jos on hoivan tarvetta.
Minä ehdotin vanhemmilleni, että muuttaisivat tuonne. Käyttäisivät rahansa hyvään hoitoon.
Mukava tuolla olisi asustaa, merenrantaa, buffet-ruokaa, ohjelmaa ja viiniä.