Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***ELOISAT torstaina***

14.12.2006 |

Kalenterin 14.luukkusta hiipii hiljaa Aili Nissisen runo:

JOULUN EDELLÄ

Hiljaa illan hämärässä

joulu-ukko kulkee;

pimenevi metsän rinne,

yöhön seudun sulkee.

Ukko hiipii tupasien

pienoisien takaa;

kuuntelevi, katselevi,

muoto hällä vakaa.

Tähän aikaa ukolla

on yllin kyllin työtä,

täytyy olla liikkehellä

päivää sekä yötä.

Muistiin kaikki Matit, Maijat

ottaa täytyy tarkoin.

Varat myöskin lueskella

yksin pennein, markoin.

Ettei kukaan ilman jäisi

-siinä ukon huoli.

Ettei lahjat väärin menis,

-siinä toinen puoli.

Hiljaa kulkee ukko-kulta

illan hämärässä.

Lapset unta ihanata

uinuu lämpimässä.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa kyllä hyvälle tuulelle vaikka yö olisi ollut minkälainen. Parin tunnin yöunet tällä mammalla takana, kun neiti ei jostakin syystä saanut nukuttua ja kanniskella täytyi. Onneksi tuo kanniskelu on jäänyt enemmän siihen iltaan, mutta nyt siis melkein koko yö. En halunnut, että esikoinenkaan herää tai mieskulta, että olisi edes joku selväjärkinen talossa. minä kun tosiaan sammun muutamien teidän miestenne tavoin kesken leikkien lattialle. Eilenkin pikkumiehen teekupit tipahtivat kolisten lattialle, kun olin kesken teehetken nukahtanut. Onneksi pikkumies sitten hoksesi leikkiä hetken aikaa itsekseen ja sain torkkua muutaman hetken rauhassa.

no joo, omaa napaa tässä tulikin. Menenpäs tässä lukemaan pikaisesti teidän kuulumisia eilisestä pinosta, kun tuo pikkumies on tuolla aamupalalla vielä hetken.

Terkuin

Air ja lapsukaiset 12/04 ja 28.8

Vierailija
2/35 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Air, kovasti jaksuja tähän päivään kun olet noin kovasti valvonut! Ihailtavaa, että jaksat ajatella miestäsikin ja annat hänen nukkua. Minä olisin varmaan jo kiukusta kihissen kiikuttanut vauvan sata kertaa miehelle ja pyytänyt itsekin päästä välillä pehkuihin!

Täällä myös rikkonainen yö takana. Väinö heräsi kolme kertaa syömään, mikä ei ole pikkuherralle yhtään tyypillistä sillä viime aikoina ollaan herätty vasta kuuden aikaan aamulla syömään. Jos ensi yönä vielä sama rumba jatkuu niin täytyy varmaan alkaa miettimään kiinteiden aloitusta. Tosin tuntuu, että poika söi eilen kuin linnunpoika, pieniä huikkia vaan ja paljon harvemmin kuin normaalisti eli saattoi ehkä tankkailla päivällä syömättä jääneitä annoksiaan.

Tänään on tulossa ihanan rauhallinen päivä, kalenteri huutaa tyhjyyttään ja pitäisi olla aikaa tehdä mitä vain. Jospa tänään yrittäisi keskittyä esikoiseen ja puuhailla hänen kanssaan mahdollisimman paljon.

Ja vielä pitää mainita, että täällä huushollissa on alkanut aikuisten karkkilakko. Minä ja mies ollaan ihan hirveitä karkinsyöjiä ja mutustellaan joka päivä jotain herkkuja, joten karkkilakkoon on tosiaankin syytä. Muutaman päivän karkkilakon seurauksena paino on tippunut pari kiloa, ihan uskomatonta! Saapa vain nähdä miten mamman suu pannaan kun jouluna lahjakääröistä paljastuu mitä ihanimpia suklaakonvehteja, suklaalevyjä ja karkkilaatikoita... Tai ehkäpä jouluna voi antaa itselleen vähän armoa?:)

Ja nyt eilisen pinon pariin...

Pantoufle

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin oltu jo 4 tuntia hereillä. Meillä ei valvonut vauva vaan mies, jolla on työstressiä ja töitä liikaa. Tein sitten kuudelta meille aamupalaa ja yritettiin keventää vauvan kanssa vähän toisen tunnelmia kun on niin hektinen vaihe muuten menossa tässä ennen joulua. Kivaa kun voi olla itse vaan kotona...

No huh miten väsynyt mahdat olla siellä air...Ihan järkyttävää. Mitenkähän saisit teidät kaikki yhtäaikaa päiväunille siis molemmat lapset ja itsesi yhtäaikaa.

No sellaista täällä, pitää tänään lääkäriinkin mennä tsekkaamaan ettei mulla olisi mitään vakavampaa häikkää johon antibioottia saattaisi tarvita. Toivottavasti ei :) Aletaan tässä lupun kanssa (meidän vauvan nolo nikki ;)) pakkailemaan pian laukkuja huomista reissua varten. Nyt lähtee mukaan 68:ja kun niitä jo voi pitää hyvin. Jos odottaa sitä että ovat täysin passeleita voi niiden käyttö jäädä liian lyhyeksi.

Pia

Vierailija
4/35 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

opelle kiitos avauksesta! =)

airille jaksuja!!

sitten muuta.. jooh meillä kanssa rikkoinainen yö olipa taas tuttimaratoonia :S,iida oli joteski levoton ja tulin siihen tulokseen että sillä on flunssa =(

sitten en maistattele kiinteitä vielä,koska heti kun alotin niin iida alko kitisee ja ei oo mikään hyvä jne..luulempa että otti masusta.on se 3kk ikä vielä niin pikkanen,ootellaan tohon 4kk-5kk tienoille.tyttö kasva kummiskin plussa käyrillä ja saa 200ml vellii vaan yötä vasten muuten mennää maidolla niin ei oo kiirus?!.

huhuh sain lahjat ostettua eilen ja jouduin esikoisen ottaa mukaan ni se ihmetteli et miks ostan sellasii ja tälläsia ja katteli ihmeissään kun mannissa oli paketoijat :D taitaa olla vika joulu kun joteski uskoo enään pukkiin..

noh..nyt ei sen ihmeempiä löpinöitä palaillaan..

Vierailija
5/35 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksamista valvoville ja sairastaville!

Ihana aamunavaus! Luin sen kolme kertaa Stellalle ja voi sitä hymyä! Runot taitavat upota meidän neitiin. Tissiä näyttäisi taas protestoivan. Pullosta joi 180ml. Eli kyllä nälkä taitaisi olla! Ihanaa! Miehellä alkaa tänään isyysloma. Illalla saamme isin kotiin kahdeksi viikoksi.

Nyt Stella ottaa ilmakylpyä ja katsoo touhukkaasti muumi-himmeliä. Hitsin lyhyt toi soittorasia veto. Koko ajan saa olla lisää vetämässä.

Jahas, jatketaan. Tässä välissä tuli tytöltä pissat kosteusalustalle. Sitten hän veteli käsillään pissasta kosteaa sideharsoa ym. Joten pesulla oltiin. Nyt on vaatteet ja vaippa taas päällä.

Sain eilen paketoitua ensimmäiset joululahjat. Kiire on huomenna vielä ehtiä postittamaan kummitytölle lahja. Kai se vielä ehtii ??

Stellalle ostettiin joululahjaksi sellainen pallo, jonka sisällä on vettä ja siinä kelluu ankka. Ajattelin, että se voisi olla mieluinen, koska Stella tykkää olla matolla vatsallaan. Saa siinä sitten sitä tökkiä ja pyöritellä. Lisäksi ostin 68 cm bodyja ja housuja. Kyllä me siihen kokoon ollaan väistämättä siirtymässä.

Huomenna aamulla on töissä glögi-tilaisuus. Se alkaa klo 8.00! Mitenköhän sinne selviän? En ole moneen kuukauteen joutunut olemaan juurikaan missään noin aikaisin.

Jahas, nyt meillä kyllästyttiin muumeihin....

t. Lillefi ja Stella 2408

Vierailija
6/35 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan uskomatonta, taas kirjoitin 15 minuuttia pitkät pätkät ja tää kone hävitti ne! Väsymyksessäni en muistanu taas kopioida tekstiä ennen lähetä-napin painamista. Voihan kuttu kun harmittaa taas kerran. No, lyhyt kertaus siitä...Kiirettä on pitänyt, olen kyllä käynyt lukemassa kuulumisia, mutta ehdin koneelle kunnolla yleensä vasta illalla niin en enää viiti hiljentyneeseen pinoon vastata. Jaksuja Airille ja kivaa Lillefi että jossain työpaikoissa ymmärretään ottaa äitiyslomalaisetkin mukaan kuvioihin. Meillä lapsen saanti tarkoittaaa automaattisesti arvon laskua - kun ei enää olekaan 100% omistautunut työlle, niin ei todellakaan minnekään glögeillekään kutsuta. Sääli että ihmiset kasvavat, mutta organisaatio ei. Niin se on vaan kollegoidenkin kanssa nähty.

Meilläkin oli uneton yö - esikoisen flunssa on mennyt ilmeisesti korviin kun niitä heräsi paniikissa yöllä itkemään. Rauhassa odoteltiin sitte Muumeja katellen särkylääkkeiden vaikuttamista kolme tuntia, kunnes viideltä simahti. Poitsu heräs sitte kuudelta syömään, mutta nukuttiin kyllä vielä sitte melkein neljä tuntia. Edellisyönäkin vaan hölmö kirjotin pikkutunneille joulukortteja, joten on jo pari yötä todella vähäistä unta. No ehkä ensi yönä sitte vähän paremmin. Tänään mennään lääkäriin näyttämään noita korvia.

KIINTEIDEN ALOITTAMISESTA Meillä on syöty jo kohta kk kiinteitä eli luumua ja päärynää kun ollaan yritetty saada tuota poitsun mahaa toimimaan " lääkärinmääräyksellä" . Nyt pitäis kuulemma lisätä peruna ja porkkanakin jo ruokavalioon ja niin paljon kun vaan jaksaa syödä. Ihan kivasti sitä meneekin, mutta ite haluaisin imettää niin kauan kun mahdollista, joten olen vähän huolissani maidon loppumisesta. Mutta tarjoan yleensä aina ensin tissiä ja sitte päälle noita kiinteitä.

Esikoisellla aloitin kiinteiden maistelun 4kk iässä ja jo 6kk iässä niitä meni jonkun verran. Lähipiirissäni on 2 äitiä jotka imettivät pelkästään sen 6kk ja heillä on ollut suuria vaikeuksia saada lapsiaan syömään muuta kun tissiä. Joutuivat molemmat käymään siinä 8-10kk tienoilla ravitsemusterapeutilla, kun eivät vielä silloinkaan juuri syöneet muuta. Itse kannatan siis niitä makuannoksia 4kk eteenpäin, että tottuvat lusikkaan ja kiinteään olomuotoon. Mutta tämä on täysin minun omaan ja lähipiirin kokemuksiin perustuvaa ajatusta. Kukin tekee tietty niinkuin parhaaksi näkee. Ennen sitä aloitettiin kaikilla raasteilla yms. jo tosi aikaisin. Joo, tietoa on tullut lisää ja hyvä niin, mutta silloin oli ehkä vähempi kaikenlaisia vauvojen syömisongelmia, allergioita yms? Tai kun vertaa vaikka omaa ikäryhmää näihin nykylapsiin. Tietty nyt puhutaankin asioista enempi ja tietoa on tarjolla ihan eri tavalla.

Joulukortit on lähes valmiina, jes. Pitkä lista niitäkin oli, huh. Joululahjatkin on lähes kasassa ja rahat lopussa;) Esikoisen lahjojen kanssa karkasi vähän mopo käsistä kun löytyi niin paljon kaikkea juuri sopivaa. Poitsullekin kyllä löytyi, vaikkei se vielä niin lahjojen päälle ymmärräkään. Tuli ehkä hankittua semmoista mitä olis tässä muutenkin hankkinut.

Piparitaikina oli tänään mulla to do listalla, saas nähdä jaksanko. Olen tekemässä joululahjoiksi joulukarkkeja ja piparkakkuja lasipurkkien täytteeksi, joten todelliset talkoot on tässä tiedossa...

Iloista jaksamista kaikille jouluhässäkän keskellä, nyt joululaulut soimaan;)

Papuna ja poitsu joka aivastelee myös...

Vierailija
7/35 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska joulu lähestyy on aika jokaisen ottaa selvää siitä tonttunimestään :)... eli kipin kapin seuraavalle sivulle

http://www.taaviankka.com/tonttu/

Ja esittäydy...

Minä olen Maistas Ananasmaa

mieheni nimi on Riisu Arkihuoli (heh, ihan sopiva sille stressaajalle)

esikoisemme Leimu Latokaski

Ja pikkuruinen elotonttumme Kaneli Pullamäki :)

Kanelilla on itku päällä joten neiti Ananasmaan on lähdettävä..

Vierailija
8/35 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perhe esittäytyy:

Jonttu Tonttu Takatalvi (minä), Pähki Mietelaakso (mies), Sähinä Jouluilo (esikoistyttö) ja Aarni Valokajo (Väinö) :)

Vierailija
9/35 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hassun hauskoja nimiä. Mä oon Silmu Lahjanen ja Stella Ilmi Kulkushelke. Joo, meillä on todella siitä kiva työyhteisö, että kaikkiin pirskeisiin ja tilaisuuksiin tulee mammalomalaisillekin kutsu. Lisäksi työpaikalta tulee tarvittaessa myös tiedoituskirjeitä, mikäli jokin isompi tai tärkeämpi asia siellä muuttuu mammaloman aikana. Lapsen sairauden vuoksi saa olla pois 1-4 pv (joista 3 palkallista) ja lisäksi tarvittaessa voi käyttää myös lomapäiviä. Lapsiperheitä ymmärretään sillä johtajillakin on lapsia.

KÄÄK! Ostin uusia DaCapo-konvehteja. Mä oon syönyt jo neljä. Pitää vissiin viedä kaappiin....

t. Lillefi taas

Vierailija
10/35 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä löytyy: Pinkki siniheinä (tyttö 2v.), Tiuku tinatuoppi (poikavauva) suippo suksipussi (minä) kulta kimalrinta (mies) ja pöhkö isosuukkonen (teini-ikäinen poika):))) Tosi hauskoja nimiä!

Vierailija
11/35 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa tosi lysti tuo nimijuttu. Aleksista tuli Pöhkö Isosuukkonen *hih*, ukosta Massu Lauhaolo ja itsestä Manteli Glögimäki :))) Kiitos vaan vinkistä isosti!

Meillä isompi retale sängynpohjallajonkin kuumeflunssan kourissa ja pikku-ukko tuhistaa noita nuhanrippeitä. Vielä friidaillaan silloin tällöin mutta pahin on onneksi ohi :)

Vissiin taisin tuolla jossain vaiheessa todetakin ettei meillä vielä mahalleen asti käännytä. Silloin tällöin kiinnostaa tuo kylkiasento vaan ei sekään ihan päivittäistä tai jatkuvaa lystiä ole. Kaikki nosteluun liittyvä leikitys ja heijaaminen on ihan POP! Sitä kikatuksen määrää...

Tuosta työpaikalla muistamisesta ja muusta: ite oon just ihan kiusalla lähdössä käymään töissä kyselemässä joululahjani perään - melkein varma oon siitä että ovat aatelleet ettei mulle tarvi sellasta hankkia kun kerran oon " pois vahvuudesta" . On siis hauska nähdä miten se änkytys sujuu kun kysäisen......

Mulla on kyllä ihan kiva työpaikka ja silleen, mutta välillä tuollaset " muistamattomuudet" ja " huomioimatta jättämiset" tuntuu kyllä enemmän tarkoituksellisilta, siksi menenkin kiusantekoon *kiähkiäh....*

Mukavaa harmaata =p päivää kaikille!

manteli ja pöhkö 2508

Vierailija
12/35 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eemeli on Aito Jouluilo, ukko Leimu Latokoski ja minä Puuha Touhukanto:) Hyvin osui kun Eemeli on nukkunu nyt jo 2,5h ja just sain imuroitua, mopattua, pölyt pyyhittyä ja monta monta sellasta odottavaa asiaa on nyt hoidettu:) Hyvä olo! Vieläkun ehtis jääkaapin jynssätä...

Kertokaa nyt viisaammat minulle, että onko hampaiden tuloon muita oireita kun kuolaaminen, nyrkkien syöminen, kiukkuilu ja levottomat unet...? Näkyykö hampaat yleensä ennen nuita oireita? Eemelillä mitään ei näy, mutta ylläolevat oireet ovat hyvinkin vahvat olleet jo muutaman päivän..En oikein keksi muuta.., muuten on normaali eli syö ja kakkaa..höpöttää ja nukkuu (silloin kun ei kiukkua...)

Näin omaa napaa taas, nyt jääkaapin kimppuun

Puuha Touhukanto ja Aito Jouluilo

Vierailija
13/35 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hannelin ihana tonttulinkki sai minutkin houkuteltua kirjoittelemaan. Meille tuli nimiksi Pallas Kanelikaakku(minä) Maini Hillamaa (ukko) ja Misso Nummiporo (Saku).

Kerutus: Eikös kuumeilu myös voi liittyä hampaiden tuloon..

Me saatiin kerrankin joulukortit ajoissa postiin (jo tiistaina lähtivät) Meillä Saku köllötteli tonttulakki päässään lampaantaljalla, jouluinen (oliivinvihreä) kestovaippa päällä ja punaset sukat jalassa. Oikein ihana ja jouluinen kuva tuli näistä aineksista. Myös joululahjat on melko lailla valmiina, vielä ukolle baarikaappiin täydennystä (joku kalliimpi pullo sinne) ja sitten appiukolle jotain pitäis keksii.

...Vaunuista alko kuulua kitinä, gotta go!

Ikarus ja Saku

Vierailija
14/35 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähään aikaan en olekkaan kirjoitellut. On ollut touhukasta tuon pikkuisen kanssa enkä ehdi koneelle kuin harvoin! Nytkin pitäis olla laskuja maksamassa...

Meillä sujuu aika kivasti yöt. Välillä nukkuu yhtämittaa 5 tuntia ja välillä 2-3 tuntia. Riippuu vähän illasta. Eilen oli vähän rauhaton ilta ja piti tutilla nukuttaa. Pyöri koko yön sängyssä ja minä en saanut nukuttua!

Meillä on syöty nyt viikko perunaa ja menee ihan hyvin. Ei ole tullut vatsavaivoja tms. Ja poika taitaa tykätä siitä. Sunnuntaina aloitan porkkanakokeilun! Jouluna saa sitten molempia. Ihan hauskaa tuo syöttö kun on sitten kädetkin perunassa kun peukalo menee koko ajan suuhun. Onko muut miten antaneet kiinteitä vauvoilleen? Tuntuu, että ei tartte edes maitoa niin paljoo kuin ennen. Menee n. 800ml päivässä kun pari viikkoo sitten mentiin litralla! = )

Hassuja tonttunimiä. Meidän perhe on Moni Herkkupuuska (minä), Välly Pehmolelu (poika) ja Töpö Tupsukorva (mies).

T: Pia ja Patrik 040906

Vierailija
15/35 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täälä Nauru Lapsenmieli

joulukorttihässäkkä painaa päälle. uuten levollinen joulumieli vallalla...mitä nyt kakkua pitäisi alkaa värkkämään. Laatikot on paistettu ja osa lahjoistakin hankittu. Minä lähden sitten 22-23 päivä vielä viimeisiä hakemaan. On jo rauhallisempaa erikoisliikkeissä ja vaatekaupoissa on jo jotain ale tuotteitakin...

Kiitos JAMSSA että rauhoitit mieltäni. Sitä vaan kehittelee mielessään heti hurjia diagnooseja lapselleen.... riittääkö ravintoaineet, onko sokeria liian vähän kehittyykö aivot, kärsiikö munuaiset, kuivuuko jne. Aluksi olin onnellinen hymyilevästä tyytyväisestä vauvasta ja nyt mietin onko se jotenkin yksinkertainen kun se nauraa ja nukkuu...Käskin ukonkin lukeman juttusi ja sitten se innostu lukemaan kaikien muidenkin juttuja joten oli vaikea saada sitä saunaan kanssani...toisten naisten jutut vaan kiinnostaa!!! (onkohan eloisten nimimerkkien takana miehiä/isiä????). niin sit juteltiin ja yritettiin laskeutua maan pinnalle ettei Nekulla mitään hätää ole, mutta kyllä sitä silti asia miettii. Mietinnän aihetta lisää se että kyllä mielestäni minulta maitoa tulee, mutta ei missään nimessä niin kauheasti kuin edellisille (luovutin kakkosen aikaan) - riittääkö se. Mutta ei kait nälkäinen vauva nukkuisi 4-6 tunnin päikäreitä ellei sitten olisi tajunan rajamailla.

Tänään emme kuitenaan viel kiinteitä ole aloittaneet. minä en ole osannut ajatella että kuuden kuukauden imettäminen vaikeuttaisi syömään opettelua, kun meillä ei moisia ongelmia ole ollut. itse olen asian yhdistänyt pikemminkin siihen millä kiineitä aloitellaan. kaupan hienot hedelmäsoseissa kun ei ole sattumia. me on aina aloitettu perunalla joka on muusattu haarukalla ja siihen on lisätty äidinmaitoa ja seuraavaksi porkanaa. Perunaan olen saattanut sekoittaa sitten kaupan soseita. mutta en ole syöttänyt niitä paljalataan uuri hienojaloisuutensa vuoksi. Ainoa ruoka johon olen tehosekoitinta tarvinnut kotona on riisi. Se uppoaa vauvalle paremin soseutettuna. toivottavasti ongelmia ei tule nytkään.

Kerutus: Hampaiden tulo on meilä näkynyt lisäksi löysänä ulosteena joka polttaa pyllyn herkästi...en tiedä miksi näin, mutta niin se vaan on ollut ja anoppi väitti meidän iskän oireilleen samoin silloin joskus uosikmmeniä sitten kun hampaita teki.

kretukka

Vierailija
16/35 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tonttuperheeseemme kuuluu Gabriel Voimasiipi (minä), Hoppa Huopatossu (mies), Pallas Kanelikaakku (poika 2/04) sekä Manteli Glögimäki (pikku-ukko 20.8).

Yksikätisen pikaiset kuulumiset, päivän toiset unet on jääny tosi lyhyiksi. Tuskin edes tuntia nukkui. Samaan aikaan on vaan esikoinen koisimassa, että olis sitä " omaa aikaa" ...No, täytyy yrittää sitten yhdessä puuhata loputkin kortit postitus kuntoon.

Opemammalle halit aamun niin mukavasta aloituksesta, kiitos viitseliäisyydestäsi!

Muumu ja pikkutontut

Vierailija
17/35 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä juttu tuo kakka..eemelillä on nyt pari päivää ollu pylly punainen, vaikka heti olen pessyt ja kuivannut..ilmäkylvyttelytkin ihan normaalia (siis 1-2h/pvä..) erikoista....

poistun taas...pyykit odottaa..

Vierailija
18/35 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivoja nimiä. Tässä meidän perheen: Aari Mitäkämäki (tyttö) Piisku Rusokatse (poika), Loimi Lähilehto (minä) ja Kiltti Hamonen (mies). Toi miehen nimi on tosi osuva!

Meillä ei aamu alkanut kovinkaan hyvin. Poika pyysi lääkettä korvaansa herättyään yöunilta. Kurkkasin korvaa ja sanoin ettei mitään näy tai siis ei vuoda märkää. No tunti siitä niin johan korvasta vuoti märkää. Ei muuta kuin tyttö vaunuihin ja poika laudalle seisomaan ja kilometrin päähän lääkäriin jonottamaan. Ei onneksi tarvinnut odottaa kuin 20min niin oli resepti kädessä. Kaikista inhottavinta oli kun pojan korva imettiin tyhjäksi ja toinen huusi että sattuu ja lopeta jo. Väkisin pidin päästä kiinni ja toisella kädellä käsistä. Hiki oli niin mulla kuin pojallakin. Kuukauden päästä on jälkitarkastus ja silloin mietitään joudutaanko uudelleen putkittaa korvat.

No nyt poika nukkuu levollista päiväunta. Tyttökin nukkuu vaunuissa eikä ole tarvinnut käydä kuin kaksi kertaa laittamassa tuttia suuhun tai heijaamassa vaunuja. Onneksi yöt nukkuu paremmin niin jaksaa nämä päivän temppuilut.

Näin kaveriani, joka sai perjantaina pojan niin sunnuntaina oli sitten vauva joutunut teholle. Oli pulssi lyönyt yli kahtasataa. Huomenna ehkä pääsee kotiin. Tuli itselle tosi paha olla ja tuli tunne että mitäs minä tässä valitan, mullahan on kuitenkin terveet lapset. Korvatulehdukset on helpommin hoidettavissa kuin sydänviat.

Jaaha, vettä alkoi sataa. Johan se olikin hetken poutaa ja sinistä taivasta näkyi. Toivottavasti ensi viikolla todellakin tulee lunta tänne eteläänkin.

Huhti ja tyttö 3108 ja poika 01/04

Vierailija
19/35 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä: tuikku hiutale

ukko:hipi raikasposki

iida:jonne myötätuuli

esikoinen:pöhkö isosuukkonen

Vierailija
20/35 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä saan lahjan kun mun esimies oli vähän sanonu ylemmälle johdolle että miksi mammalomalaiset ei sais kun talossa on ollu jo vuosia! pomo soitti tänään ja ai että tuli kiva olo..mitään ei tapahdu ellei ite ala suutaan avaa,mä meinaa sanoin kyllä kantani aikas selkeesti ;)