Kuinka todennäköistä on tulla raskaaksi imetyksen aikana?
Vuosi sitten synnytin ja ollaan menty ilman ehkäisyä.
Kommentit (16)
Ihme, ettet ole jo. Imetys toimi ehkäisynä silloin kun synnyttäneiden painoindeksi oli jotain 17. Nyt suurimmalla osalla elimistö on vamis uuteen raskauteen nopeasti.
Mulla on toiminut kolmesti. Mutta en suosittele.
Ihan helposti. Kondomikin oli käytössä. Synntyksestä oli alle 4kk
Ei estä raskautta jos harrastaa seksiä niin kuin parisuhteessa on tapana. Kaksi kertaa tullut raskaaksi vaikka imettänyt.
No ei siinä voi raskaaksi tulla, kun imet miehen penistä.
Tarkoitus on siis tulla raskaaksi.
-ap
No kai siihen imetystä enemmän (?) vaikuttaa onko sulla kuukautiset käynnistyneet.
Riippuu siitä harrastatko seksiäkin vaiko imetätkö vaan.
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitus on siis tulla raskaaksi.
-ap
Miksi?
imetät samalla kun mies panee sinua?
Etkö voi pitää imetyksestä taukoa?
En tullut kertaakaan imetysten aikana raskaaksi, vaikkei käytetty ehkäisyä. Menkatkin pysyi poissa niin kauan kuin imetin, eli joka lapsen kohdalla 1 - 3 vuotta.
Jos imetät vielä yöllä, ovulaatio saattaa pysyä poissa. Mutta varmaa se ei ole.
Imetys ei ole ehkäisykeino. Jos sulla tulee kuukautiset, niin tiedät varmuudella voivasi tulla raskaaksi. Mutta jos kuukautisia ei ole vielä tullut, niin raskaaksi tuleminen saattaa kestää, mutta jossain vaiheessa ovulaatio kuitenkin tulee ja se on eka mahdollisuus raskauteen. Jos hedelmöittymistä ei tapahdu, niin jatkossa tulee kuukautiset. Imetys ei loputtomiin estä kuukautiskierron alkamista. Etenkään nykyaikana, kun ravintoa riittää.
Tulin raskaaksi kun edellinen lapsi oli 8-9kk. Imetin häntä vielä, kiinteät ruuat oli aloitettu 4,5 kk iässä ja minulla alkoivat kuukautiset muistaakseni parisen viikkoa - kuukausi tuosta, kun täysimetys loppui.
Raskaaksi voi tulla jo ennen kuin ekat menkat alkaa synnytyksen jälkeen vaikka imettäisi. Olin 34v , melkein 35 kun huomasin odottavani yllätysvauvaa.
Mulle joku lääkäri sanoi silloin jälkitarkastuksessa etten voi tulla raskaaksi, kun imetän ja olen niin vanhakin😂😂
Nolla. Vauva ei voi sinua imemällä raskauttaa.