Kaverini on ensihoitaja ja kertoi, että heillä työpäivät ovat lähinnä pleikkarin pelaamista ja leffojen katselua
Kaverini on ensihoitaja, ja pistää kyllä vihaksi kun kuulee niiden "työ"päivistä. On kuulemma ihan tavallista, että päivässä ei ole yhtään keikkaa ja sitten käyvät salilla ja katsovat leffoja ja pelaavat pleikkaa asemalla päivät pitkät.
En ole niin tyhmä, ettenkö ymmärtäisi että tuollaisessa päivystysluontoisessa työssä saattaa olla välillä vähän hiljaisempaa. Sitä en kuitenkaan ymmärrä, että miksi TYÖNtekijöille pitää verovaroin kustantaa kaikkia (työn puolesta) turhanpäiväisyyksiä niinkuin kuntosalit, pelilaitteistot, pihagrillit yms. yms. Nuo ei millään tavalla liity työntekoon, eikä ensihoitajien ja palomiesten ole mitään syytä saada niistä työajalla nauttia.
Oma ehdotukseni on, että jos keikkaa ei ole, niin silloin istutaan autossa lähtövalmiudessa se 12h. Toki ei olee niin nautinnollista kuin Fortniten pelaaminen porukalla, mutta se on v*ttu TYÖTÄ ja siitä saadaan palkkaa. Ei sen kuulu olla nautinnollista. Aivan järjetön ajatus että verovaroin kustannetaan lorvijoille miljoonilla jotain huvitteluja ja viivdykkeitä. Eihän jumalauta missään asiakaspalvelutiskilläkään pelata pleikkaa jos on hiljaisempaa, tai liueta salille. Silloin odotetaan kiltisti, milloin asiakkaita tulee, ja niin pitäis paloasemallakin.
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palomiehillä kuntosali on minusta vähimmäisvaatimus että voivat pitää itsensä niin raskaan työn vaatimassa fyysisessä kunnossa.
Tämä! Ja uima- allas on myös joillakin paloasemilla harjoittelua varten ( sukellus- ja vesipelastus). Grillit ja pleikat on ihan itse hankittu omilla rahoilla.
Samalla tavalla pelastajien työ on enimmäkseen odottamista, mutta silloin kun heitä tarvitaan, tarvitaan todella.
Jos olet hoitotason ambulanssissa tai pikkupaikkakunnalla töissä, voi ttö olla tuota, mutta sitten kun on hommia, on hommia. Perustason ambulanssi (t) taas suhaa koko ajan.
Olen itse sh ja meillä on päivystystyötä myös. Kotona päivystämme, ja 1/2 h sisällä pitää olla töissä. Joskus ei tule yhtään hälytystä, joskus töissä ollaan 12 h. Itse mieluummin tekisin 3vuorotyltå, mutta se tulisi työnantajalle niin kalliiksi, että ei suostu siihen.
Jos olet, ap, noin kade, niin ole hyvä, ja opiskele itse ensihoitajaksi, ja mene niihin töihin. Vapaa- aikaa= olet kotona ja voit vaikka lähteä baariin on vähän. Ja työ on raskasta ja vaativaa.
Mun ensihoitajatutulla on kyllä tosi paljon vapaita työvuorojen välissä, kun tekee paljon 24 h vuoroja. Vuorojen aikana muuten myös nukutaan, mikä varmaan ap:tä sylettää. Kelpaisi mullekin, mutta ei musta tuohon työhön olisi :)
Håvittäjätlentäjät venaa " autonsa" ratissa, kun odottavat että pitää mennä tsekkaamaan, että mitä se iģor siellä rajalla puuhaa. AP varmaan ei ole kade niille?
Vierailija kirjoitti:
Aspassa minä surffailin netissä, jos ei ollut asiakkaita. Niin että mikä ero Pleikan pelaamiseen? Yksi työkaveri neuloi.
Sitä paitsi mä ihmettelen, että missä voi olla niin hiljaista, että ei ole yhtään keikkaa vuoron aikana. Ei niin pientä paikkakuntaa edes ole, että siellä ei 12 tunnin aikana edes yksi mummo tartte lanssia.
Ei ole myöskään niin pientä päivystyspaikkaa ettei niitä lansseja olisi vähintään kahta. Lisäksi on sellaisia ambulansseja jotka tekevät lähinnä pelkkiä kiireettömiä sairaalasiirtoja, hälytystehtäviin näitä käytetään vasta sitten, kun on kertakaikkiaan pakko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palomiehillä kuntosali on minusta vähimmäisvaatimus että voivat pitää itsensä niin raskaan työn vaatimassa fyysisessä kunnossa.
vero rahoilla maksettu kunto sali. Mä käyn virkistys setelillä kaupallisella kunto salilla ja joudun loppu vuoden maksamaan omasta pussista. Olen toimisto töissä ja mun on pakko käydä salilla koska selkä kipeytyy istuessa.
Et osaa edes kielioppia.
Täällä kun näkyy olevan se tapa aika vetää kaikki poliittiseen näkemykseen niin taitaa olla joku SDP:n aktiivi siellä kirjoittelemassa kun demarikin sekin oli joka yritti heikentää hoitajien oikeuksien koronan aikana.
Mikä helvetin tarve on jatkuvasti vain kokoaika vain valittaa vali vali.
Mene itse pyyhkimään mummojen ja pappojen pyllyä niin saat ehkä sitä niin kutsuttua näkökulmaa asioihin.
"En mene töihin, koska en saa sitä tarpeeksi palkkaa, mutta en myös kouluttaudu ettei tarvi tehdä töitä vaan mulle pitää kaikkien muiden maksaa ja antaa asiat"
Pian se jokin työkin sua kutsuu kun tulee pakko _mennä_töihin.
AP on joku kusetustukikeskuksen tyyppi selvästi.
Siirretään niitä ensihoitajia tuppukylistä isompiin kaupunkeihin sitten. Kepulainen sote-uudistus ikävä kyllä siirti resursseja kaupungeista syrjöseuduille. Ainakin Helsingissä ensihoitajat suhaavat tukka putkella ambulanssilla ja sairaaloissa on niin kiire, ethä hyvä että pääsevät vessassa kåymään.
Teen itse hoidontarpeen arviointia puhelimessa ja suurimmalta osilta työpäivä kuluu kotitöitä tehden ja sarjoja katsoen. Opiskelen samalla uutta alaa niin usein kirjoittelen esseitä ja muuta samalla :D Vituttaako? Välillä saattaa unohtua linja kiinni ja siellä sitten asiakkaat jonottaa :)
Joopa joo. Sinä ponnistelet vain vessanpöntöllä kroonisen ummetuksesi takia.