Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuumat aallot?

Vierailija
18.07.2023 |

Noin 35v alkoi yöhikoilu. Nyt 39v tulee hikoilupuuskia monta kertaa päivässä, yöhikoilu on jatkunut. Aiemmin en siis juuri koskaan hikoillut. Hikoilun kanssa myös sydämen lisälyönnit lisääntyneet.

Onko nämä jotain vaihdevuosiin liittyviä oireita jo? Kun hikoilu alkoi otettiin verikokeet, ne täysin ok. Kilpirauhasessa struuma mutta arvot priimaa.
Kokemuksia?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian rankka liikunta teki tuota mulle.

Vierailija
2/11 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla ei varmaan kysymys ole siitä. Liikunta toki hikoiluttaa( ennen ei sekään) mutta ei ole syynä esim yöhikoiluuni.

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen muija luuli jo 20-vuotiaana, että nyt hänellä on tulleet jo ekat kuumat aallot. Mutta perään huomasi, että toinen tissinsä olikin kahvikupissa.

Vierailija
4/11 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan se olla vaihdevuosien alkuoiretta vaikka vähän nuori siihen oletkin. Voisit tietysti käydä lääkäriltä kysymässä jos pahasti vaivaa.

Vierailija
5/11 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkea verenpaine aiheuttaa myös hikoilua.

Vierailija
6/11 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mulla ei varmaan kysymys ole siitä. Liikunta toki hikoiluttaa( ennen ei sekään) mutta ei ole syynä esim yöhikoiluuni.

-ap

Paljonko harrastat liikuntaa? Miten rankkaa, mihin aikaan? Minä luulin että mulla on vaihdevuodet nelikymppisenä kunnes loukkaannuin ja jouduin olemaan viikkoja levossa. En liikkunut edes hirmu rankasti. Vain liian myöhään illalla ja kun se tuli muun stressin päälle. Joku hiit on sellaista että hyväkuntoinen voi tehdä sitä max kaksi kertaa viikossa, siitä itsekin heti huomasin että yöunet meni. Normi lenkkeily ja jumppa salakavalampaa.

Vierailija
7/11 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esivaihdevuodet. Edelleenkin tästä puhutaan liian vähän ja oireita vähätellään. Itselläni hikoilun lisäksi tullut raivopuuskia mitättömistä asioista (tyyliin "vesi on märkää, kahvi liian kuumaa").

Vierailija
8/11 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esivaihdevuodet. Onko epäsäännöllinen kierto tai/ja liian paljon vuotoa?

Vierailija
9/11 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytössä minipillerit ja itseasiassa nyt vuodot ihan sekaisin. Aluksi vuotoja ei tullut mutta nyt ehkä vuoden sisään muuttunut.

Vierailija
10/11 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esivaihdevuodet. Edelleenkin tästä puhutaan liian vähän ja oireita vähätellään. Itselläni hikoilun lisäksi tullut raivopuuskia mitättömistä asioista (tyyliin "vesi on märkää, kahvi liian kuumaa").

Mulla ihan sama juttu, 40 v alkoi. Yöhikoilu ihan järkyttävää, pidän pyyhettä alla nukkuessa. Ja raivarit, huhhuh, en tunnista itseäni, edes teininä en ollut tällainen sekopää.

Vierailija
11/11 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testaa hormonitasosi, voivat olla esivaihdevuodet tai vaihdevuodet. Tuttavani sai samassa iässä vaihdevuosioireita ja hänelle tosiaan alkoi vaihdevuodet.