Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita, joita ei kiinnosta pröystäillä rahoillaan?

Vierailija
18.07.2023 |

Taitaa olla noin 200000 euroa ylimääräistä säästössä, ei velkaa, mutta asun pienessä vaatimattomassa asunnossa, kuljen polkupyörällä tai junalla, ei ole muotivaatteita tai viimeisempiä puhelimia tai muita laitteita, matkustelen lähikohteissa, retkeillen, meloen, pyöräillen jne.

En siis kiillota sädekehää, mutta luulen, että moni vähävaraisempi/velkainen haluaa jostain syystä näyttää ulospäin paljon rikkaammalta!

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. 

Työskentelen siivoojana. Annan jatkuvasti vaikutelman ulospäin, että elän lähestulkoon köyhyysrajalla. 

Totuus on se, että olen elänyt hyvin säästeliästä vaatimatonta elämää ja säästänyt/sijoittanut suurimman osan rahoistani. Palkkatulojeni (jotka ovat tosin aika pienet) lisäksi olen saanut muutamankin isomman perinnön. 10 vuoden päästä olen melkein 50 vuotta ja olen taloudellisesti riippumaton. En aio jatkaa työelämässä eläkeikään asti, vaan jättäydyn vaan pois töistä 10 vuoden päästä. 

Vierailija
2/22 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä hyötyä siitä leveilystä edes on? Saa vain kaikki iilimadot ja rosvot niskaansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla olisi periaatteessa varaa kalliimpiin vaatteisiin, mutta ostan alesta ja ketjuliikkeistä ja marketista. Kampaajalla en käy. Ja niin edelleen. Kotini on isompi kuin ulospäin voisi kuvitella. Kukaan tuskin tietää, että omistan metsää. Miksi pitäisi?

Vierailija
4/22 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, en esittele varakkuuttani mitenkään. Tuttava monen voden takaa jopa tarjoutui tuomaan minulle ja koiralleni avustustarvikkeita leipäjonosta. Otti yhteytä, kun sinne oli saatu koiranruokaa. Hämmästyi vaiko peräti loukkaantui, kun sanoin että en pidä itseäni oikeutettuna ottamaan vähävaraisille tarkoitettuja tuotteita.

Vierailija
5/22 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä päivänä ei tiedä onko ihminen rikas tai köyhä..ennen tiesi.

Vierailija
6/22 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin, että onpas tuttu ostanut hienon ja kalliin auton. Sitten tajusin, että minähän voisin ostaa käteisellä neljä samanlaista. Jotenkin autoa vaan pitää sellaisena symbolina, että hieno auto = rikas.

Vierailija
7/22 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pröystäile mutta pidän kyllä mukavuuksista ja ymmärrän käyttää rahojani itseeni enkä makuuta tilillä. Kun niitä rahoja ei saa hautaan mukaan.

Tuttavapiiristä voin sanoa että rahoillaan leveilevillä on usein isot velat.

Vierailija
8/22 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olisin semmoinen, jos olisi paljon rahaa.

En tee itsestäni tai tavaroista numeroa, lapsesta asti jos vaikka sain jotain uutta ja hienoa, ei koskaan ollut tapana leuhkia, kuten huomasin että joillain oli, itse vähän kuin yritin piilotella asiaa ja kun kaverit huomasi niin se oli vaivaannuttavaa.

Vierailija
9/22 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saa pröystäilystä mitään nautintoa. Raha on välttämättömyys mutta parhaita asioita ei rahalla saa.

Vierailija
10/22 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut, että ne jotka leveilevät hienoilla autoilla ja taloilla ja millä nyt tämmöinen ihmistyyppi aina leveilee, ovat yleensä oikeasti köyhempiä kuin kirkonrotat, koska ovat enemmän velkaa kuin esim tavallinen työtön jolla ei ole latiakaan velkaa.

Oikeasti varakkaat harvoin tekevät numeroa omaisuudestaan ja heille kelpaa vanhat talot ja autot, näyttävät myös usein ulkoisesti homssumaisilta.. Ainakin englantilaiset aateliset jotka asuu linnoissa tai kartanoissa.. Ne yleensä näyttävät kulkureilta tai kassialmoilta. 😂

Tosin ei niilläkään ylimäärästä rahaa ole, mutta on arvokamaa ja linnaa ja tiluksia.

Toisinsanoen, vain nousukkaat tekevät numeroa kalliista asioista joita ovat (velaksi tai rikollisesti) hankkineet. Oikeasti rikkaat pitää matalaa profiilia.

Vierailija
11/22 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Kaikki ei ole sitä, miltä näyttää. 

Se on se vanah vitsi, että köyhän näköinen mummo meni autokauppaan ostamaan autoa ja ei saanut kuin töykeää palvelua. Automyyjät eivät tienneet, että mummolla ol 10 miljoonaa tilillä. tjsp. 

Itsekin elän juuri tällä tavalla. Ulospäin näyttää köyhältä, mutta pätäkkää kuulkaas löytyy. Elän vaatimatonta ja ympäristöystävällistä elämää, mutta silloin tällöin toki hemmottelen itseäni. Ja onhan ne isot rahasummat tietynlainen turva. Ja voi jättäytyä jossain vaiheessa pois työelämästä. Mutta sitäkään asiaa en tule mainostamaan missään IG:ssä. Valehtelen käyväni töissä, kun se päivä tulee. 

Vierailija
12/22 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustelen paljon, käyn usein ravintolassa syömässä, panostan kodin sisustamiseen ja muutenkin panostan laatuun ja kivaan ulkonäköön tavaroita ostaessani. En tee sitä kuitenkaan pröystäilleksi vaan siksi, että nuo asiat tuovat itselle iloa. 

Vierailija
13/22 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minun ystäväpiiriini ainakaan kuulu yhtään pröystäilijää, vaikka on yksi suurituloinen ja rikas yrittäjä ja useita hyvätuloisia omakotitaloineen, mökkeineen ja autoineen. 

Ovat ostaneet ne itseään ja perhettään varten, eivät näyttääkseen jotain. Enkä tiedä kenenkään elävän yli varojensa.

Vierailija
14/22 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Kaikki ei ole sitä, miltä näyttää. 

Se on se vanah vitsi, että köyhän näköinen mummo meni autokauppaan ostamaan autoa ja ei saanut kuin töykeää palvelua. Automyyjät eivät tienneet, että mummolla ol 10 miljoonaa tilillä. tjsp. 

Itsekin elän juuri tällä tavalla. Ulospäin näyttää köyhältä, mutta pätäkkää kuulkaas löytyy. Elän vaatimatonta ja ympäristöystävällistä elämää, mutta silloin tällöin toki hemmottelen itseäni. Ja onhan ne isot rahasummat tietynlainen turva. Ja voi jättäytyä jossain vaiheessa pois työelämästä. Mutta sitäkään asiaa en tule mainostamaan missään IG:ssä. Valehtelen käyväni töissä, kun se päivä tulee. 

Tämän kirjoittaja valehtelee. Rivien välistä huokuu kateus ja köyhyys.

Vierailija
15/22 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minullakaan ole mitään halua esitellä rikkauksia toisille, mutta pidän kuitenkin sen verran hyvästä autosta, etten millään huonollakaan ala ajelemaan toisten vuoksi. Talonkin olen halunnut remontoida viihtyisäksi ja itselle mieluisaksi, koska se on minulle itselleni tärkeää, että viihdyn kotonani, koska olen kotona paljon.

Merkkivaatteita en käytä. Niistä en saa iloa.

Vierailija
16/22 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla raha näytille jouda. Se on töissä.

Vierailija
17/22 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piensijoittaja kirjoitti:

Ei minun ystäväpiiriini ainakaan kuulu yhtään pröystäilijää, vaikka on yksi suurituloinen ja rikas yrittäjä ja useita hyvätuloisia omakotitaloineen, mökkeineen ja autoineen. 

Ovat ostaneet ne itseään ja perhettään varten, eivät näyttääkseen jotain. Enkä tiedä kenenkään elävän yli varojensa.

Samoin. Hyvä ystäväni asuu parin miljoonan talossa, mutta on ihan tavis muuten. Ollaan tunnettu jo yli 20 vuotta ja hän on rikastunut tässä välissä, mutta edelleen ollaan hyviä ystäviä eikä hän ole muuttunut mitenkään vaurastumisen myötä. 

Vierailija
18/22 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä ap:ta. En minä käytä rahaa pröystäilläkseni, vaan ihan itseäni varten. Kuljen mukavalla täyssähköautolla, koska sitä on kiva ajaa ja asun asunnossa, josta tykkään. Muut ihmiset eivät liity tähän lainkaan.

Matkustelen neljä kertaa vuodessa viiden tähden hotelleissa ja vuokraan silloin kalliita autoja, mutta kukaan muu ei tätä tiedä kuin te, tämän ketjun lukijat.

Vrt: tämä kiva asuntoni sijaitsee pahamaineisessa itä-hgissä. Koska silläkään ei ole merkitystä, mitä muut ajattelevat siitä, missä asun. Teen asioita siten, kuin itse tykkään. Raha on vain väline saada kivoja asioita.

Vierailija
19/22 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina kuulunut ikäluokkani rikkaimpiin, joten siihen on ehtinyt tottua eikä sitä tee mieli korostaa. Leveily houkuttelee vain hyväksikäyttäjiä ja teennäisiä ystäviä. Nyt kun mietin, minulla ei oikeastaan ole mitään sellaista, mitä haluaisin enkä omistaisi jo, ja silti minulla on hyvin vähän mitään. Kotini olen laittanut mieleni mukaan nätiksi, mutta en kutsu ketään kylään, koska tämä on lähes museotasolla: pitää oikeasti katsoa, mihin koskee tai nojaa, tai jotain menee rikki. Vanhat taide-esineet eivät ole rahalla korvattavissa. 

Tuo säälittelykin on tuttua. Teen 2pv/vko osa-aikatyötä ruohonjuuritasolla, ja moni olettaa, että ottaisin riemusta kiljuen vastaan kokoaikaisen pestin, jos tarjottaisiin. Heikkolahjaisenakin joskus pidetään, mikä on huvittavaa. En korjaa olettamia enkä kerro, mitä tein työkseni ennen kuin päätin vaihtaa ko. duuniin.

Minulla on 8 vuotta vanha puhelin, ja useamman kerran ovat sukulaiset tarjonneet rahallista apua uuden hankkimiseen. Sukulaiset eivät tiedä taloustilanteestani, luulevat kai, että kaikki, mikä aikanaan tuli, myös meni. Eivät ole käyneet luonani, kun asun niin kaukana. Näkevät vain sen, mitä päällä ja mukana on, kun sinne menen. 

Hautaan en rahoja hilloa, vaan nautin kyllä tavallani siten kuin minua huvittaa. Minulla on harrastus, johon menee 1000-4000 euroa kuussa. Ko. harrastus vaan ei näy päällepäin, ei kodistani eikä minusta. Kotonani on n. 50 000 euron edestä ko. harrastukseen liittyvää tavaraa, mutta lukkojen takana kaapissa.

Tapasin muuten entisessä työssäni paljon suomalaisia miljonäärejä ja menestyvien yritysten omistajia, ja sanoisin, että rikkaat, jotka eivät ole päällepäin "rikkaan näköisiä", olivat ainakin tässä otannassa yleisempiä kuin rikkaat, jotka haisevat rahalta. Eräskin rakennusalan yrittäjä, jonka firma tekee miljoonatuloksen vuodessa, tuli joka kerta tapaamaan minua maalitahraisissa haalareissa. Oli hommissa työmaalla siinä missä firmansa rivityöntekijätkin, vaikka varmasti olisi halutessaan voinut jäädä taustalle pelkäksi osingonnostajaksi. Istuin myös monen miljonäärin autossa, ja vaikka mitään en nelipyöräisistä ymmärräkään, harvassa olivat autot, jotka erottuivat katukuvassa massasta. Ne rahojaan iltapäivälehdissä julistavat pamput lienevät pieni mutta äänekäs joukko.

Vierailija
20/22 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulit sitten tänne pröystäilemään.

Anna puolet omaisuudestasi köyhille. Kertomatta kenellekään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kuusi