Työnhakuvelvollisuus
En naljaile tässä mitenkään. Kysyn vain rehellisesti: nyt, kun on ollut jo kuukausia voimassa tuo 4 työpaikan hakuvelvollisuus, niin moniko on töitä saanut? Kertokaa rehellisesti. Entä, miten tuo hakuvelvollisuun on kontrolloitu? Rastiko ruutuun "hain töitä 4:ään paikkaan" vaiko miten?
Kommentit (18)
Tunnen erään kolmekymppisen miehen, joka on ollut koko aikuisen ikänsä työttömänä, mutta lopultakin velvoitteet purivat ja joutui töihin. Valittaa asiasta aina kun mahdollista. Tuollaiset ihmiset vievät veronmaksajien rahoja pahimmillaan vuosi kymmeniä ja kuvittelevat että heille kuuluu maksaa patjalle makaamisesta.
Työkyvyttömät ovat asia erikseen. Terveet ihmiset kuuluvat töihin! Ilmaista rahaa ei tulisi jakaa tuollaisille.
Petflex kirjoitti:
Tunnen erään kolmekymppisen miehen, joka on ollut koko aikuisen ikänsä työttömänä, mutta lopultakin velvoitteet purivat ja joutui töihin. Valittaa asiasta aina kun mahdollista. Tuollaiset ihmiset vievät veronmaksajien rahoja pahimmillaan vuosi kymmeniä ja kuvittelevat että heille kuuluu maksaa patjalle makaamisesta.
Työkyvyttömät ovat asia erikseen. Terveet ihmiset kuuluvat töihin! Ilmaista rahaa ei tulisi jakaa tuollaisille.
Semmoinen satu siinä, ei kukaan joudu vastentahtoisesti töihin. Kukaan työnantaja ei ota vastarannan kiiskeä töihin.
1 tarjous mutta en päässyt kulkemaan sinne.
Mulla on vain 1 hakuvelvoite enkä ole päässyt töihin, en edes haastatteluun.
Ehdin hakemaan vain kolmeen tehtävää, kun jo sain töitä. Tai siis hakemuksen olin laittanut kolmeen, mutta tuohon yhteen pääsin haastatteluun ja työt alkoivat ennen kuin ehdin olla kolmea viikkoa työttömänä.
Tilastojen mukaan toukokuussa yli 25 000 työtöntä meni töihin. Lähde: TEM
Olen hakenut kymmeniä töitä, samalta alalta, jolla olen aiemmin työskennellyt. Yksi videohaastattelukutsu tuli, mutta paikkaa en saanut. Todennäköinen syy: liikaa ikää.
Olen hakenut joka kuukausi ne 4 paikkaa. Usein ei ole ollut järkeviä niin olen sitten hakenut mitä vaan esim työkkärin tädiksi, työttömien hankkeeseen ohjaajaksi, sihteerin töitä jne.
Kahteen haastatteluun olen päässyt (kumpaankaan minulla ei ollut koulutusta mutta haastattelivat 4 lähinnä sopivaa) tai toiseen taisi olla hakijoitakin vaan 4. Töitä en ole saanut.
Kun on ikää 50 vuotta niin se on kuin punainen vaate työnantajille. Ei haluta palkata 50 vuotiasta naista vaikka nyt lapset niin isoja ettei heidän takiaan tule poissaoloja ja itse koen olevani jopa paremmassa kunnossa kuin olin 40v iässä (olen kerennyt kuntoilemaan ja nukkumaan nyt hyvin).
On se niin surullista, että ikäsyrjintää on meillä Suomessa niin paljon. Kertoo kai meistä kansakuntanakin aika paljon. Kauhulla odotan, jos tämä hallitus jatkaa ja leikkaukset syövät ostovoimaa, niin myös työttömyys räjähtää.
Minulle sanottiin virastossa, että pitäisi hakea töitä, vaikka on jo työllistynyt
Vierailija kirjoitti:
Minulle sanottiin virastossa, että pitäisi hakea töitä, vaikka on jo työllistynyt
Miten se on mahdollista?
"miten tuo hakuvelvollisuun on kontrolloitu? Rastiko ruutuun "hain töitä 4:ään paikkaan" vaiko miten?"
Oma asiointi- palvelussa pitää kertoa mihin on hakenut, mä tota harrastin pari kk, laitoin esim. "käynti rekrytointitapahtumassa", "soitto vuokrafirmaan, haastattelu sovittu" - riippuu ehkä vähän virkailijasta, sijainnista, hakijan iästä ym miten noita sitten syynätään. Automaattinen huomautus tulee heti jos ei ilmoita hakemiasi paikkoja määräpäivään mennessä.
Vierailija kirjoitti:
On se niin surullista, että ikäsyrjintää on meillä Suomessa niin paljon. Kertoo kai meistä kansakuntanakin aika paljon. Kauhulla odotan, jos tämä hallitus jatkaa ja leikkaukset syövät ostovoimaa, niin myös työttömyys räjähtää.
Tottakai leikkaukset syö ostovoimaa. Sitähän nuo hallitukset "piip" ei tajua. Hillitön halu vain kurjistaa kaikki. Muka valtionvelan vuoksi. Satavarmasti velkaa otetaan lisää mutta köyhien kyykyttämisen vuoksi ostovoima on mennyt. Kas, kun suurin ostajakunta ja palveluiden käyttäjät on ne köyhät! Jos ei ole raha ostaa ei kannata tuottaa ja kun ei kannata tuottaa tulee potkuja... ja kas, suurtyöttömyys on tosiasia. Tämä on jo kerran nähty mutteivät oppineet mitään! Yritetään taas sitä hölmöläisten matonjatkamista... valtionvelka on mitä ei ole koskaan tarkoituskaan maksaa takaisin! Bittirahaa, jota jaetaan ilman vaatimuksia. Vai onko näkynyt keskuspankin tykkejä ja panssareita vaatomassa takaisinmaksua? Velkaa on monilla mailla muuten reilusti enemmän kuin suomella suhteutettuna väkilukuun!
On vissiin velvollisuus vaarantaa tietoturvansa pakkohakemalla vuokraorjafirmojen välityksellä töitä, kuten TOTAL henkilöstöpalvelut:
https://safeweb.norton.com/report/show?url=https:%2F%2Ftyopaikat.totalh…
Vierailija kirjoitti:
Itselläni "pyydä lisäkeikkatunteja" velvoitteena. Njoo. Pyydän. En voi tosin saada niitä, kun ei ylitöitä saa tehdä. Teen 3 yovuoroa = 33h viikossa. Viikkotyö maksimi on 38,15h ja ylitöitä ei saa tehdä.
TE täti ehdotti, että voisiko tehdä vielä yhden yön puoliksi jonkun kanssa niin mahtuisi? Kerroin tämän töissä niin saatiin kunnon naurunremakka! Että niinkuin jonkun kanssa tehtäisiin 21-03 ja 03-08?
Kuinka pihalla joku te-tantta voi vuorotyön maailmasta olla!?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselläni "pyydä lisäkeikkatunteja" velvoitteena. Njoo. Pyydän. En voi tosin saada niitä, kun ei ylitöitä saa tehdä. Teen 3 yovuoroa = 33h viikossa. Viikkotyö maksimi on 38,15h ja ylitöitä ei saa tehdä.
TE täti ehdotti, että voisiko tehdä vielä yhden yön puoliksi jonkun kanssa niin mahtuisi? Kerroin tämän töissä niin saatiin kunnon naurunremakka! Että niinkuin jonkun kanssa tehtäisiin 21-03 ja 03-08?
Kuinka pihalla joku te-tantta voi vuorotyön maailmasta olla!?
Ei ne julkisen sektorin tantat ole koskaan tehneet oikeita töitä.
Vierailija kirjoitti:
"miten tuo hakuvelvollisuun on kontrolloitu? Rastiko ruutuun "hain töitä 4:ään paikkaan" vaiko miten?"
Oma asiointi- palvelussa pitää kertoa mihin on hakenut, mä tota harrastin pari kk, laitoin esim. "käynti rekrytointitapahtumassa", "soitto vuokrafirmaan, haastattelu sovittu" - riippuu ehkä vähän virkailijasta, sijainnista, hakijan iästä ym miten noita sitten syynätään. Automaattinen huomautus tulee heti jos ei ilmoita hakemiasi paikkoja määräpäivään mennessä.
Mistä nuo kohdat siellä löytyy ja näkyykö siinä "avoimet tehtävät"-kalenterissa nuo määräajat? Itsellä ei tuollaisia osu silmiin :O
Minä sain osa-aikatöitä. Vielä niin, että laitoin avoimen hakemuksen, ja neljä kuukautta myöhemmin esimies otti yhteyttä, että meillä olisi nyt tarjota työtä, jos olet vielä kiinnostunut
Yhden paikan hakuvelvollisuus on minulla nyt, kun on tuo osa-aikatyö.