Te joilla paino noussut raskaana PALJON!
Mikä oli lähtöpainosi/painoindeksisi? Miten neuvola suhtautui asiaan?
Itselläni noussut jo 10 kg, rv 21 menossa. Painoindeksi ennen raskautta nipinnapin 20. Terkkari sanoi, että saa nousta reilusti, koska on hoikka lähtötilanne mutta silti seuraava punnitus hirvittää..
Ruokavalioni on pysynyt suunnilleen samana kuin ennen raskautta.
Kommentit (7)
Painoindeksi oli alussa 24, joten aika hurjalta tuo painomäärä tuntui (oli tosi " raskas" olo:)
Loput kilot hävisivät samalla ravinnolla kuin olivat tulleetkin, vuoden sisällä sen kummemmin yrittämättä (imetin kyllä)
En kyllä huolehtisi niin paljon kun olet hoikka ollut aluksikin...
Neuvolassa jouduin ylimääräiseen ultraan painonnousun takia.
lähtöpaino 64kg (painoindeksi 21) ja nyt 72kg. Tänään alkoi neuvola täti saarnaamaan.
Ruokatottumukset samoja kuin aiemmin ehkä jopa terveellisemmät, mutta liikunta jäänyt alhaisen hb:n takia vähiin.
Esikoisen kanssa painoa tuli liki 20kg ja siitä 10kg jäi pitemmäksi aikaa " roikkumaan" .
Hoikka siis olin ja painoa kaiken kaikkiaan raskaudessa tuli 20kg. terkkari tykkäs että asia ok. käskikin mun syödä kovasti, kun laiha alussa olin. eikä huolestunu vaikka painoa sitte rupes kertyyn. jälkitarkastuksessa oli vielä muutama kilo jäljellä ja tykkäs että se oli vaan hyvä.
Mulla oli molemmissa raskauksissa alkupaino noin 57 kg ja lopussa 80 kg. Eli reilut 20 kg tuli ja paino nousi jo heti alussa.
Nauti raskaudestasi ja syö hyvin, kyllä se painno sitten putoaa, kun vauva on syntynyt. Imetys ja kävelylenkit auttavat!
ja paria kuukautta myohemmin olin jo aivan alipainoinen. En siis todellakaan laihduttanut, vaan päinvastoin söin melko jatkuvasti ja paljon herkkujakin. Imetys vain vetäisi kilot hetkessä pois.
Nyt toista odottaessa painoa on tullut lähemmäs 30 kg enkä ole yhtään huolissani (la siis tänään), uskon että kilot tippuvat samaa tahtia kuin ekallakin kerralla.
lähtötilanne oli painoindeksi 21.
itse en ole huolissani, olen varma että paino putoaa kunhan vauva on syntynyt ja pystyn aloittamaan liikunnan jälleen. ruokavalioni ei ole hirveästi muuttunut, mutta liikuntatottumukset ovat, pakosta.