Kuinka monta sairauslomapäivää sinulla on yleensä vuoden aikana?
Kommentit (34)
En yhtään sen jälkeen kun aloin tekemään osa-aikatyötä.
Silloin kun tein kokopäivätyötä, tuli sairauslomia useita viikkoja vuodessa. Kerran oli 3 kuukautta yhtäjaksoisesti. Terveys ei kestänyt normaalia työaikaa, vaikka tein kevyttä toimistotyötä.
Viimeksi 2006 iltavuorossa nousi kuume mutta työaikaa kun oli jäljellä enää kaksi tuntia niin olin töissä sen vuoron loppuun asti ja tätä aiemmin olin sairaslomalla kolme päivää 1990 oikean jalan kipeytymisen johdosta
Alle kymmenen ollut. Oikeasti todella harvoin olen päivääkään sairas mutta saitsutan pari kolme kertaa vuodessa.
Mulla on normaalisti 0-3 sairaslomapäivää vuodessa ja ne kaikki ovat juuri niitä yhden päivän poissaoloja jotka yritetään tehdä palkattomiksi.
Jos niin käy, niin sairaslomat venyvät vähintään kolminkertaisiksi tai ehkä jopa irtisanoudun ja jään työttömäksi. Sairaana en töihin mene enkä hyväksy siitä rankaisemista.
Vierailija kirjoitti:
365
Kuten myös minulla, ellen sitten jotenkin kuntoudu töihin.
Kadehdin tosi paljon teitä, joilla on vähän tai ei ollenkaan sairauslomapäiviä. Olen miettinyt jopa olenko autisti (lapseni on), kun en kestä työelämää sairastumatta. Ja joka ikinen kerta tulee hirveä syyllisyyden tunne. Se on raskasta enkä koskaan "saikuta" huvikseni.
Jos olisi etämahdollisuus niin yli puolet vähemmän olisi.
Viimeisen vuoden aikana ollut jotain 25. Yleensä tosi paljon vähemmän. Monta vuotta ollut nykyisessä työssä ilman ainutakaan saikkupäivää
Kipiä kirjoitti:
Viimeksi 2006 iltavuorossa nousi kuume mutta työaikaa kun oli jäljellä enää kaksi tuntia niin olin töissä sen vuoron loppuun asti ja tätä aiemmin olin sairaslomalla kolme päivää 1990 oikean jalan kipeytymisen johdosta
Olet onnekas. Itse sairastan vuodessa varmaan kaikki influenssat, norot, koronat, angiinat ja niveletkin tulehtuu toisinaan. Ei ole mukavaa tämä. Liikuntaharrastukset jatkuvasti tauolla paranemisen takia. Hävettää.
Viimeksi oli korona 1,5v sitten, edellinen sairastuminen 3-4v aikaisemmin. Viimeisen 20v aikana sairauslomia on kertynyt keskimäärin yksi 3 pv:n jakso joka viides vuosi.
En oo ikinä laskenut.Niitä tulee niin paljon kun tulee.Toisina vuosina enemmän toisina vähemmän.
Päiväkodissa töissä ja tämä vuosi varsinkin ollut ihan hirvee.Koko ajan jotain pöpöä liikkeellä.Ihme että ite ees osan välttänyt.
Vierailija kirjoitti:
Tuossa oli myös 0 päivää, mutta jostain syystä ei tullut mukaan kyselyyn.
t. ap
Tämähän se olis mun vastaus. En ole ikinä kipeänä, viimeisin sairauspoissaolo vuodelta 2017.
Minulla oli yli 40-vuotisen työurani aikana yhteensä vajaat 60 sairauslomapäivää.
Ei yleensä yhtään. Viime vuonna oli koronan takia neljä päivää. En muista milloin sitä ennen olen ollut poissa. Ehkä viisi vuotta sitten.