Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuodanko kohta kuiviin?!

Vierailija
16.07.2023 |

Mulla alkoi ihan järkyt menkat aamulla. Selkään ja vatsaan sattuu. Hyytymiä tulee, on kuin pissais housuunsa kun lorahtelee liikkuessa. Pillerien aikana ei ole tämmöistä ikinä ollut. Noin viikko sitten elämässäni tapahtui aika ikävä asia ja sen seurauksena lähes romahdin. Voikohan tuolla tapahtuneella asialla olla jotain tekemistä tämän vuodon kanssa?! Milloinka pitää alkaa huolestua oikeasti tästä veren määrästä? Yöside riittää ehkä 1-2 tunniksi ja pitää vaihtaa. Asiallisia vastauksia jos saisin, kiitos. Raskaana en voi olla.

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et vuoda kuiviin. Kuukautisverta ei voi muodostua enempää kuin sitä on kierron aikana muodostunut. Sehän ei siis ole vain verta. Kaikki mitä vuodat on muodostunut viimeisen kierron aikana.

Vierailija
42/52 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pillerit on pitäneet vuodot ns. normaaleina. Oli ennen nuorempana ehkä runsaat? Mutta syön siis edelleenkin pillereitä eikä näin ole käynyt. Äsken mulle tuli mieleen kalanmaksaöljy?! Olen syönyt sitä päivittäin jonkun 2kk. Vai onko jo liian kaukaa haettua. Gyniksellä kävin 5kk sitten tarkistuksessa. Kiitos vastauksista, katselen huomiseen jos ei tästä lisäänny. ap

Kalanmaksaöljy ja kalöljy vaikuttavat veren hyytymisominaisuuksiin, joten niillä saattaa olla osansa runsaampaan  vuotoon.  Aiemmin esim.  ennen leikkauksia ei saanut käyttää kalaöljyvalmisteita vuotoriskin takia. Lieneekö edelleen sama suositus voimassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En hae mitään draamaa ja huomiota. On vaan sen verran outoa tämmönen. Toivottavasti alkaa kohta vähentyä. Sen tiedän että joillain voi olla aina tosi runsaat menkat mutta onko ne sitten tämmöiset, en tiedä? ap

No, mulla on olut teinistä saakka ja kaksi ekaa päivää oikein tunnen kun veri vuotaa pöksyihin melkeinpä koko ajan. Esim jos aamulla herään niin pitää juosta vessaan ja verta on sitten kaikkialla,housuja ja jalkoja pitkin. Joskus tulee todella iso hyytymä, minkä oikein tunnen valahtavan pöksyihin. Ne on jotenkin todella karmivia.Sitten kolmantena päivänä se helpottaa ja vuoto niukentuu. Mulla on todettu endometrioosi.

Auttaisiko tuplasuojaus, tamponi ja side?

Vierailija
44/52 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syö Buranaa.

Burana on tosiaan hyvä lääke runsaaseen vuotoon. Aika isoja annoksia täytyy käyttää.

Minulle sanottiin terveyskeskuksesta, että buranaa ei nimenomaan saa ottaa, koska ibuprofeiini lisää vuotoa.

Minulle on lääkäri kirjoittanut reseptin buranaan juuri vuotoa hillitsemään. Tehoaa kyllä minulla.

Vierailija
45/52 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väänsin pönttöön ison paskan ja paikat tiukoilla ja peräaukko hellänä. Nyt pitää mennä välittömästi ensiapuun kun peräaukko arka ja kirvelee. Paperiin tuli pari punaista tippaa. Nyt varmaan kuivun verenvuodosta.

Mies pöntöllä vääntää kakan

Vierailija
46/52 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä hätä suuri apua kirjoitti:

Väänsin pönttöön ison paskan ja paikat tiukoilla ja peräaukko hellänä. Nyt pitää mennä välittömästi ensiapuun kun peräaukko arka ja kirvelee. Paperiin tuli pari punaista tippaa. Nyt varmaan kuivun verenvuodosta.

Mies pöntöllä vääntää kakan

Tosi hauskaa. Toivottavasti synnyt naiseksi seuraavassa elämässä idiootti!

Vierailija
47/52 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tamponi ja side tiedät kuin paljon vuotaa !! Kaveri joutui sairaalaan

Kun kovasti holvasi, Tehtiin sitten kohdunpoisto / Hg oli jo tosi alhaalle mennyt välillä vintti pimeni, verta laitettiin heti.

Mikä on vointi muuten, kivut ? Soita päivystys neuvontaan jos huoli kova. Semppiä sinne.

Vierailija
48/52 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kiva palata lomalta töihin tänään kun heti siinä klo 8 koneen käynnistämisen jälkeen nousin tuolista hakemaan kahvia niin FLOOOOOSHHHH hulahti ihan kunnolla ja housut veressä. Mikään side maailmassa ei kykene imemään niin nopeasti sellaista verimäärää.

Vierailija
49/52 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo välttämättä vakavaa, voi olla vaan estrogeenia liikaa, mikä aiheuttaa hyperplasiaa. Mulla tuli pari vuotta sitten, vuodin putkeen ilman taukoa muutaman kuukauden niin että anemia iski, mutta nyt pysynyt kurissa progesteronilääkkeillä (tarvii syödä vain osa kuukaudesta pienellä annoksella ja menkat kivat vain 5 pv ja hallittavissa oleva määrä). Mutta gynelle siis matkasi vie.

Vierailija
50/52 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko alkuvuosi menny lähinnä pöntöllä istuessa. Varsinkin jos aivastaa tai yskäisee niin FLOOOSH 😁

Vierailija
51/52 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asettelin tänään saunassa pyyhkeen siististi peffan alle, mutta jotenkin se kuumuus alkoi kutittamaan nenää, aivastin ja lauteet veressä kun pyyhkeestäkin meni läpi. Olisinpa mies :DDD

Vierailija
52/52 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkoha  aloittaja  vielä  hengissä? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi viisi