Voiko tällaisesta tehdä lastensuojeluilmoituksen?
Olemme miehen kanssa eroamassa ja lapsi on alle kaksi vuotias.
Mies pitää mykkäkoulua kolmatta päivää.
Olin nukkumassa ja mies oli sillä välin lähtenyt ja jättänyt lapsen yksin.
Nukun aina tulpat korvissa ja ovi oli kiinni.
Omassa huoneessa ollut isoveli oli pistäytynyt vessaan ja oli löytänyt taaperon itkemästä hysteerisenä, etsi aikuista.
Isoveli toi laittoi isälleen viestin että miksi oot jättäny pikkusiskon yksin, niin isänsä vastasi että äitishän on kotona
Meillä on miehen remontoima äänieristys makareissa, kun korvissa on kuulokkeet tai tulpat ei varmasti kuule mitään.
En tiedä kauan taapero oli yksin, ainakin vartin.
Siis joo olin kotona kyllä mutta nukuin viime yön univelkoja (pikkuinen nukkui levottomasti), mutta ei kait noin voi tehdä?!
Olin miehelle tosi vihainen ja hänen mielestään vika on minun kun en herännyt.
Oon edelleen niin vihainen että vavisuttaa.
Mitä vaan olisi voinut käydä!
Mietin jo että teenki lastensuojeluilmoituksen lapsesta, ettei mies huoltajuuskeskustelussa yritä puhua itseään lasten lähivanhemmaksi.
Kommentit (14)
Lasu voi kääntyy sua vastaan myös. Ootas vaan kun mieskin soittaa sinne oman versionsa.
Saat vaan perhetyöntekijän kimppuusi. Ja sosiaalihuollon asiakkuuden
Älä tee suutuspäissäsi lastensuojeluilmoitusta, vaikka miehesi puolelta teko olikin tietoista kiusaamista.
Nyt malttia, kohta saat paremmin happea, kun asutte erillään.
No ei sillon mennä nukkumaan kun on noin tulehtunut tilanne!
Hurjaa sun kanssas!
Kun on lapsia, otetaan torkahdus silloin kun voi, ei olla kuuroja ja näkymättömissä.
Tämä kyllä kääntyy sua vastaan, olen samaa mieltä!
Kaikenlaiset sitä lisääntyy. Lapsen säikähdys kuitataan sillä että aiheutetaan lisää kärsimystä lapsille.
Ei kannata. Eiköhän ole muutenkin erossa tekemistä, kun että teille tehdään palveluntarpeenarviointi-jaarittelu, ja joku perhetyöntekijä alkaa käydä.
Se muuten sitten tarkistaa myös kaikki sinun toimintasi, ja miten sovit lähivanhemmaksi.
Miten yh.t pärjää? Eikö ne nuku lainkaan?
Aika jännä että tästä ei palsta lasuta, vaikka yleensä niin huudetaan jos joku äiti vaikka käyttää koiran viiden minuutin iltapissillä itkuhälytin taskussaan.
Laita sen poikasi lähettämät viesti talteen. Aina kun tekee jotain tuon tyylistä, niin viestillä lähestyt asiaa ja tallennat miehen vastauksen.
Ei ehkä lastensuojelua tuohon. He kun ovat kuitenkin ihmisiä ja joutuvat paljon pohjaamaan intuitioon asioita niin mies saattaa sanoa mitä vain ja ykskaks sinä olet hullu.
Mieluummin kaikki talteen, jos mies yrittää jonkinlaista huoltajuus taistoa. Lasta nyt en enää jättäisi miehen hoivaan ennen kuin on jotain ymmärrystä osoittanut, että tajuaa tuon olleen vaarallista.
Ensimmäiseksi ne kysyy miksi teillä on äänieristetty makkari.
Enpä usko että mies joka välittää noin vähän omista lapsistaan haluaa lähivanhemmaksi. Saat kohta olla yh ja äänieristetty seksikammari on kultainen muisto vaan.
Ajattelen, ettei mies olisi jättänyt lapsia, jos hän olisi ollut ainoa huoltaja talossa. Nyt vaan halusi sälyttää vastuun sinulle ilman asiallista viestintää. Kyllähän hän tiesi, että joudut jossain kohtaa heräämään ja se oli ehkäpä tarkoituskin.
Tuollainen on mieheltä kiusantekoa ja hän tekee sen vain koska voi häivyttää oman vastuunsa tilanteesta. Jos teet lastensuojeluilmoituksen, hän tietysti selittää, että meno oli sovittu jo paljon aiemmin ja vetovastuu siirretty sinulle.
Älä mene vihaisuuden ansaan, johon muehesi yrittää sinua houkutella. Se kaikki saattaa kääntyä sinua vastaan. Hengitä, älä provosoidu mistään. Kun tulikoe on selvitetty, kiität lopulta itseäsi.
Miten sulle voitaisiin antaa lähihuoltajuutta, kun nukut tulpat korvissasi etkä evääsikään lotkauta, kun lapsi huutaa täyttä kurkkua? Miten tuollainen ihminen pystyisi yksin huolehtimaan lapsistaan?!
En ole ikinä voinut nukkua tulppien kanssa ennen kuin vanhinkin 11v. Olen aina halunnut kuulla jos lapsella vaikka hätä yöllä. Meni montakymmentä todella heikoilla unilla kun herään ihan joka ääneen mut tärkein oli olla mulle aina kuulolla. Nyt nukun hyvin ja käytän korvatulppia joka yö. Silti ahdistaa jos 11veelle tulee hätä, onneksi on isommat sisarukset ihan lähellä, oma makkari vähän kauempana. En ole mieheenkään luottanut koskaan sen vertaa, nukkuu niin sikeästi.
En suosittele.