Lähes kaikki saisivat töitä halutessaan.
Olen huonosti kouluttautunut. Siitä huolimatta olen halutessani, aina työllistynyt.
Ainoastaan ongelmana on ollut riittävä toimeentulo palkalla.
Olen ajanut taksia provisio palkalla pienessä kunnassa. Yövuorosta sain toisinaan yht 10e. 9 tunnista eli n.1e tunti, mutta töissä sai olla.
Myös moneen muuhun, huonosti palkattuun työhön, olen päässyt helposti.
Onneksi poistavat kannustin loukkuja ja tukia, niin saadaan ihmiset töihin.
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikki sovellu kaikenlaisiin töihin.
Yllättävän moni työ alkaa soveltua, jos työttömälle ei anneta ruokaa.
Minkä takia sitten monissa maissa ihmisiä asuu jopa kaduilla? Onko hekin vain kieltäytyneet töistä? Ei kaikki vaan saa töitä. Ja terveys ongelmien takia ei voi ihan mitä tahansa töitä tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Mutta kuinka kauan työttömän pää kestää hanttihommia?
Aika moni tekee hanttihommia koko elämänsä. Ei kaikilla ole opiskelupäätä. Mä olen kyllä ihan tyytyväinen vaikka työni onkin hanttihommia. Se on sellaista hommaa mitä tykkään tehdä ja saan siinä liikuntaa. Ja onhan se palkka noussut vuosien mittaan, tullut täydet ikälisät jne, mitkä vähän auttaa vaikka peruspalkka on aika pieni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia sitten monissa maissa ihmisiä asuu jopa kaduilla? Onko hekin vain kieltäytyneet töistä? Ei kaikki vaan saa töitä. Ja terveys ongelmien takia ei voi ihan mitä tahansa töitä tehdä.
Kyllä kelan lääkäreiden mukaan moni on yllättävän työkykyinen ja kykenevä moninaisiin töihin, vaikka kädettömänä. Se on sitä laiskuutta vain.
Minä haluan töitä joista saan osaamisen arvoista palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Maksan 7 euroa 10:n litran ämpärillisestä mustikoita puhtaana käteen.
Mikä on kun työ ei kelpaa, häh?
Aina valitetaan kun ei ole muka röitä ja sitten kun yrittää hyvää hyvyyttään tarjota työtä lusmuille, alkaa valitus ettei palkalla elä.
Keräätte prkele nopeammin niitä marjoja tai ostatte otsalampun ja keräätte myös yöllä.
Parhaat poimijat pääsevät kyllä tuntipalkoille vai pitääkö ne kerääjät taas roudata maahan jostain vinkuintiasta?
Kyllä. Mustikanpoimintaa katkeamattomassa kolmivuorotyössä kesät talvet. Parakkikylä, kerrissängyt, yhteissuihkut ja iso uuni (ei ruuan laittoon). Siinäpä vasta märkä uni.
Totta tuo että lähes jokainen [ ei tarkoita kaikkia] saa aina jotakin työtä esim siivous,kaupan ala tms olettaen tietenkin että on Tutkinto ja jo vähän työkokemusta jos ei ole niin huonommat mahdollisuudet päästä töihin mut haastatteluun asti saattaa päästä. Mulla eräs ns ystävä joka on vuosikausia ollut tuilla on tehnyt vähän määräaikaisuuksia ja pätkätöitä mutta sitten taas on jäänyt kotiin on kuulemme "neurooseja" ettei usko että pärjää työelämässä,osittain oikeassa työelämä raakaa ja julmaa,Mutta suomessa tuilla eläjät saa enemmän kuin esim osa aikainen siivooja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni työtön pelkää töihin menoa. Kyllähän se ottaa aikansa, kun kroppa siihen kurjuuteen tottuu, aamuherätykset ja jaksaminen joutuu koetukselle. Työpäivän jälkeen niin väsynyt ettei mitään jaksa tehdä, saati ehdi. Rahat ei riitä peruselämisen lisäksi, mihinkään muuhun.
Helposti tulee olo, ettei siinä työnteossa ole mitään järkeä, jos ei mitään ehdi tai jaksa työn lisäksi.
Tämä. Mä oon itse vuosikausia raatanut pienipalkkaisessa duunissa just ja just riittää peruselämiseen rahat,tuilla eläjät taas matkustelevat,ostavat kaikkea turhaa roinaa,shoppailevat yms. Itse en muista milloin viimeksi varaa käydä edes kirppareilla.
Vierailija kirjoitti:
Totta tuo että lähes jokainen [ ei tarkoita kaikkia] saa aina jotakin työtä esim siivous,kaupan ala tms olettaen tietenkin että on Tutkinto ja jo vähän työkokemusta jos ei ole niin huonommat mahdollisuudet päästä töihin mut haastatteluun asti saattaa päästä. Mulla eräs ns ystävä joka on vuosikausia ollut tuilla on tehnyt vähän määräaikaisuuksia ja pätkätöitä mutta sitten taas on jäänyt kotiin on kuulemme "neurooseja" ettei usko että pärjää työelämässä,osittain oikeassa työelämä raakaa ja julmaa,Mutta suomessa tuilla eläjät saa enemmän kuin esim osa aikainen siivooja.
Ja tämä osa aikainen siivoja ei sitten mitään tukeja tarvi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni työtön pelkää töihin menoa. Kyllähän se ottaa aikansa, kun kroppa siihen kurjuuteen tottuu, aamuherätykset ja jaksaminen joutuu koetukselle. Työpäivän jälkeen niin väsynyt ettei mitään jaksa tehdä, saati ehdi. Rahat ei riitä peruselämisen lisäksi, mihinkään muuhun.
Helposti tulee olo, ettei siinä työnteossa ole mitään järkeä, jos ei mitään ehdi tai jaksa työn lisäksi.Tämä. Mä oon itse vuosikausia raatanut pienipalkkaisessa duunissa just ja just riittää peruselämiseen rahat,tuilla eläjät taas matkustelevat,ostavat kaikkea turhaa roinaa,shoppailevat yms. Itse en muista milloin viimeksi varaa käydä edes kirppareilla.
Meillä tuillaeläjillä on määrättömästi rahaa! Mikset sitten liity meihin? Irtisanoudu! Ja rahaa on!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mulle ainakaan työttömänä kukaan anna ruokaa.
Kelasta saat tukea erilaisiin elämäntilanteisiin.
Joopa, sinäkään et varmaan hakenut mitään tukia tuo 10 euron työvuoron lisäksi!
Mistä johtuu jos palkasta ei jää rahaa. Pieniin palkkoihin on mahdollista saada toimeentulotukea.
Pikkupalkoistakin jäi aina 200-300e enemmän kuin 555e toimeentulotuen verran.
Vierailija kirjoitti:
Mistä johtuu jos palkasta ei jää rahaa. Pieniin palkkoihin on mahdollista saada toimeentulotukea.
Pieneen palkkaan ei saa lisiä, jos asuu jonkun kanssa.
Puolisoni haki isoon markettiin töihin myyjäksi.
100 000 asukkaan kaupunki.
En tiedä, montako hakemusta saivat, mutta haastateltavia on 40.
Paikkoja auki 4.
Työaika 20-30h/vk.
No, hän ei ole työtön, on vastaavassa työssä tällä hetkellä.
Hänen työkaverinsa haki myös samaan paikkaan, mutta ei päässyt haastatteluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä kerro työnantajalle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monilla on vaikea tajuta että kaikki pienituloiset ei saa välttämättä mitään tukia! Ei vaikka yksin asuisi,yksinasuvat sinkut on yhteiskunnan mielestä pohjasakkaa!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kelan lääkäreiden mukaan moni on yllättävän työkykyinen ja kykenevä moninaisiin töihin, vaikka kädettömänä. Se on sitä laiskuutta vain.
Tuttavaltani puuttuu jalka, on amputoitu. Pääsi sitten pitkän taistelun myötä määräaikaisella eläkkeelle, joku eläkeyhtiön lekuri kai kuvittelee että raajat kasvaa takaisin.
Joo, jos ikä, terveydentila, ulkonäkö jos työssä eduksi ja kaikki muutkin ansioluetteloineen natsaavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monilla on vaikea tajuta että kaikki pienituloiset ei saa välttämättä mitään tukia! Ei vaikka yksin asuisi,yksinasuvat sinkut on yhteiskunnan mielestä pohjasakkaa!!
Johtuuko se siitä jos on liikaa omaisuutta.
Marinin hallituksen tuotosta.