Muuttoavuksi pyytäminen
Eräs kaverini muuttaa jo toisen kerran puolen vuoden sisällä. Eka kerran kun muuttoa tehtiin, niin tavaroita oli pakattu kestokasseihin ja kaiken maailman nyssäköihin. Nyt hän on taas saanut uuden halvemman asunnon ja kun meillä on pakettiauto, niin taas pitäisi lähteä nyssäköitä siirtämään. Ekalla kerralla en saanut mitään korvausta, ei mitään bensarahaa, ruokatarjoilua tms. Nyt kieltäydyn tulemasta avuksi. Aikuinen ihminen, jolla on varaa ottaa muuttopalvelu avuksi, niin miten kehdataan kysyä ilmaiseksi avuksi.
Kommentit (14)
En lähde auttamaan muutoissa. Muuttofirmat ovat sitä varten. Vapaa-aikaa on niin vähän, että en sitä kenenkään muutoissa haaskaa.
Kerran voi mennä avuksi mutta nuo sarjamuuttajat, jotka usein eivät edes pakkaa etukäteen, kannattaa unohtaa ja luonnollisesti ne joilla olisi varaa ottaa muuttofirma. Mun kaveri muutti usein ja kerran olin apuna kantamassa uuteen asuntoon tyhjiä limupulloja. Sen jälkeen tajusin että kaverihan on idiootti.
Pakettiauto, kuin taikasana muuttavalle. Vielä kun siihen saa istumaan ilmaisen kuskin, joka kustantaa kaiken, on ikuinen "ystävyys" taattu :D Hyi että, kuinka tuollainen hyväksikäyttö voikin olla oksettavaa.
Opiskeluaikana tuli jeesattua, nyt työelämäaikana en varmasti lähtis muuttoavuksi.
Mä autan muutoissa ja mua on autettu.
Kyllä se on sen verran ankeaa hommaa, että kivempi tehdä ystävien kanssa.
Olin muuttoapuna hanstraajalle. Se oli kauheaa. En jaksa selvittää tapahtumien kulkua, mutta muutto kesti yli kuukauden. Sittenkään vanhaa asuntoa ei oltu saatu kokonaan tyhjäksi. Ja mitään ei saanut heittää pois.
Minä olin perheemme pakulla auttamassa erästä muuttajaa. 4 kertaa piti käydä nyssäköitä kuskaamassa, joita ei ollut pakattu mitenkään kunnolla, oli muovipussia ja kestokassia ja vaikka mitä viritystä. Minun lisäksi oli vaivannut muitakin kavereita, kuka milläkin autolla oli vienyt sitä roinaa uuteen asuntoon. Nyt olisi hänellä taas muutto edessä, mutta minä en enää lähde. Jokainen reissu oli noin 100km ja mitään korvausta en saanut, eikä kukaan muukaan auttaja. Mikä siinä on, että ei raaskita tilata muuttolaatikoita, joihin pakataan ja muuttopalvelua siirtämään tavaroita.
Olin kerran luvannut auttaa eräänä perjantai-iltana viemään kuorman uuteen osoitteeseen. Kun tulin paikalle niin mitään ei ollut pakattu. Lähdin saman tien mökille viikonlopun viettoon, en ollut varautunut siihen, että ensin aletaan pakkaamaan ja sitten vasta siirretään tavarat. Tälle kaverille en enää muuttoapua lupaa.
Mä muutan sangen usein. Karsin aina ylimääräistä tavaraa etukäteen, pakkaan huolellisesti. Otan muuttofirman, koska heille riittää maksu tehdystä työstä. En kysele ketään muuttoavuksi, saati oleta kenenkään tulevan, puhumattakaan että ilmaiseksi yrittäisin. En jää kellekään kiitollisuuden velkaan, eikä mun muutoista tarvitse tehdä aloituksia vauvapalstalle. Selkeää, sujuvaa ja simppeliä.
Vierailija kirjoitti:
Mä muutan sangen usein. Karsin aina ylimääräistä tavaraa etukäteen, pakkaan huolellisesti. Otan muuttofirman, koska heille riittää maksu tehdystä työstä. En kysele ketään muuttoavuksi, saati oleta kenenkään tulevan, puhumattakaan että ilmaiseksi yrittäisin. En jää kellekään kiitollisuuden velkaan, eikä mun muutoista tarvitse tehdä aloituksia vauvapalstalle. Selkeää, sujuvaa ja simppeliä.
Juuri näin pitääkin toimia. Joku opiskelukämpän muutto vielä menee, mutta kun työssäkäyvät ihmiset, joilla on varaa muuttofirmaan, alkavat soitella ja ehdotella muuttoapua, niin ei kiitos.
Eilen hyvää hyvyyttäni lähdin auttamaan muutossa, etukäteen oli sovittu että yksi kuorma pientä tavaraa. Noh, paikan päällä selvisi että pitääkin ajaa kaksi reissua. Tavarat oli kestokasseissa ja jätesäkeissä. Myös puutarha kalusteet piti siirtää ja isoja kukkaruukkuja. Muuttaja höpötti, että korvaa bensakulut. Kun kuormat oli ajettu ja tavarat purettu, niin niin mitään korvausta ei herunut. Muuttaja valitteli, että kenestäkään kavereista ei kuulu mitään. No ei ihme jos ovat aiemmin häntä muutossa joutuneet auttamaan. Erityisen ärsyttävää oli, kun muuttaja kertoi että isoille tavaroille oli tilannut muuttoauton kahdeksi tunniksi, että selviää edullisesti.
Vierailija kirjoitti:
Minä olin perheemme pakulla auttamassa erästä muuttajaa. 4 kertaa piti käydä nyssäköitä kuskaamassa, joita ei ollut pakattu mitenkään kunnolla, oli muovipussia ja kestokassia ja vaikka mitä viritystä. Minun lisäksi oli vaivannut muitakin kavereita, kuka milläkin autolla oli vienyt sitä roinaa uuteen asuntoon. Nyt olisi hänellä taas muutto edessä, mutta minä en enää lähde. Jokainen reissu oli noin 100km ja mitään korvausta en saanut, eikä kukaan muukaan auttaja. Mikä siinä on, että ei raaskita tilata muuttolaatikoita, joihin pakataan ja muuttopalvelua siirtämään tavaroita.
Se maksaa rahaa...
Tsih!
Jos olet yksinäinen ja puhelimesi ei soi. Osta paku!
Puhelimesi soi usein ja huomaat että sinulla on ystäviä joista et olet tiennytkään.
Vielä paree on asuntoauto. "Ystävä"ni jakavat keväisin "vuoro"jaan jo minulta kysymättäkään.
Sama juttu, en lähde muuttoavuksi ja omissa muutoissa tilaan muuttopalvelun. En vaivaa kavereita muutoissa. Jokaiselle on viikonloput ja vapaa-aika tärkeää.