Emma-nimen selitys!!!
Olen jo lapsena päättänyt, että jos joskus saan tytön, niin hänen nimekseen tulee Emma. Sitä en ole muistanut, minkä takia tähän päätökseen olen tullut, mutta tänään se valkeni! Kuopus kävi just kysäisemässä, mikä oli äitin lempiohjelma pienenä ja sehän oli tietenkin Kalle kiipeilypuussa, jota piti lähteä googlettamaan ja löytyi mm. tunnuslaulun sanat, jotka olin jo unohtanut, sävel vielä heikosti pyörii mielessä ja lukekaapas alta:
KALLEN KIIPEILYPUU
" Asui stadissa poika nimeltä Kalle
Kallella on puu
kiipeilypuussa hän manteli suussa
tytöstä uneksuu
jonka nimi on kai Emma
Emma on kuvitelmaa vaan
niin ihanaa, ei oo toista - aah -
Puun alla istuu vaari
lukee lehteä
vaari totta tietää mikä dromedaari on
Kallella putaa välillä sutaa
latvassa puun kun svengailee tuuli
jee.. svengailee tuuli..."
Siis tuollahan selittyy Emma-nimen suosio 2000-luvulla, kun kaikki 70-80-lukujen taittessa Pikkukakkosta katsoneet ovat keksineet n. 25 vuotta myöhemmin, että Emma on kiva tytön nimi :-)
Kommentit (6)
Pahus, kun täällä ei saa linkittää.
Elikäs ruotsiksi tunnarin voi kuunnella Georg Wadeniuksen kotisivuilla " weeweewee piste wadenius piste com kauttaviiva media piste php" sieltä levy goda' goda' ja sieltä Kalles klätterträd.
Oisit sä sen osotteen voinut kirjoittaa, lisäät vaan välilyönnit pisteiden perään!
Eikös sit Kallen pitäis olla yhtä suosittu?
Rachel ja Ross saivat tytön, jonka nimeksi tuli Emma. Yllättäen niin jenkeissä, kuin täällä suomessakin nimestä tuli hitti!
Vierailija:
Eikös sit Kallen pitäis olla yhtä suosittu?
Ei tietenkään, kun ei se Kalle mitään " kuuminta hottia" ollut, vaan nimenomaan Emma, siitähän se haaveili :-)
Ja noi Frendithän varmasti selittää Emma-nimen suosion paremmin, mutta ei tässä tapauksessa, kun nimi oli valittuna ennen kuin maikkarilla oli edes omaa kanavaa... (en muuten koskaan katsonut Frendejä, joten en edes tiennyt, että siinä oli Emma-niminen henkilö ;-))
Mutta silti, Emma on kaunis nimi ja Kalle kiipeilypuussa loistava lastenohjelma!!!
Kun tulis uusinta tuo Kalle kiipeilypuussa...
DVD:nä sitä sais på svenska (kun on ruotsalaista alkuperää), mutta eipä taida suomenkielisenä löytyä??? Onkohan tuota tunnaria jollain Mikko Alatalon kreitist hits -kokoelmalla ;-)