Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

paino ei vaan nouse ja pituuskasvukin pysähtynyt

13.12.2006 |

kertokaas nyt joku pitääkö olla huolissaan ja vaatia tarkempia tutkimuksia. meillä on siis puoli vuotias vauva joka ei ole neljään kuukauteen kasvanut pituutta kuin sentin ja paino noussut 300g. vauva syö suht hyvin, mutta pulauttelee ja oksentelee paljon.

tänään oltiin lastenpolilla käymässä kun saatiin sinne lähete, enkä kyllä tullut hullua hurskaammaksi. pois lähtiessäni en tiennyt itkeäkö vai nauraa. lääkärin ainoa neuvo oli, että lopeta yösyötöt niin syö päivällä paremmin. ja evästyksenä, että jos tilanne pahenee voit aina soittaa, mutta aikoja ei kyllä ole.

joten mitä teen??

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli toi teiän kohtelu lastenpolilla. Ainakin mun mielestä toi kasvu on ollut aika vähäistä, kun kyseessä on noin pieni vauva. Olen molempia lapsia joutunut käyttämään vähän vastaavassa tilanteessa lastenpolilla. Tosin esikoinen kyllä kasvoi pikkusen rivakammin kuin teiän lapsi, eikä siitä mitään " ongelmaa" löytynyt paitsi geenit :) Mutta tämä meiän nuorempi, hänellä kasvun vähäisyyden takana oli allergiat. Meillä oli tosin pahoja iho-oireitakin. Paino tippui jossain vaiheessa ja pituuskasvu oli pari milliä kuukaudessa ja sitä kautta päästiin tarkempiin tutkimuksiin, jossa sitten selvisikin liuta allergioita. Ja kun ne saatiin kiinni, niin paino alkoi nousta välittömästi ja pituuskasvu pari kuukautta myöhemmin, kuten yleensä käykin.

Voisiko teillä olla allergioita? Runsas pulautteluhan saattaa olla myös allergian oire! Iho-oireita ei välttämättä ole ollenkaan.

Vierailija
2/4 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli jos imetät, kokeile jättää maito pois vähintään viikoksi ja seuraa väheneekö oksentelu ja pulauttelu. Älä siis syö itse mitään maitoa sisältävää, äläkä anna lapsellekaan mitään maitoa sisältävää. Ja varaa aika yksityiselle suolioireiseen allergiaan perehtyneelle lasten allergioihin erikoistuneelle allergologille eli allergialääkärille. Voi olla, ettei pelkän maidon poisjättäminen riitä, vaan esimerkiksi kananmuna, soija ja kotimaiset viljat sekä monet muut saattavat aiheuttaa oireita.

Toinen vaihtoehto on GER eli refluksitauti, jota on myös parasta lähteä selvittämään yksityisellä puolella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vauva ollut siis 2kk iässä 300g kevyempi ja sentin lyhempi kuin nyt 6kk iässä? Aika ihmeellistä touhua sairaalalla jos ei tuohon ole suuremmin puututtu eikä mitään tutkittu! Ehdottomasti soitat perään ja vaadit tutkimuksia, koska ei todellakaan ole normaalia ettei vauva kasva 4kk:een!

Tsemppiä!

Hattis ja lapset (4/99, 3/02, 7/04, 5/06)

Vierailija
4/4 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voipi ol et takasinvirtauksesta,tai maitoallergiasta kyse tai ruokatorventulehd...SOITA HETI AAMULLA T5AKAS TAI VIE YKSITYISELLE PAKKO HEIDÄN TUTKIA UUDEL..KOKEMUKSELLA SANON ET VANHEMPANA OLTAVA TODELLA LUJANA KOPSKA ÄITINÄ ITSE TUNNET LAPSESI PAREMMIN KUIN LÄÄKÄRI...EI NORMAALIA SANON SUORAAN