Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te joilla on luvat pitää koiraa metsässä vapaana

Noobie
15.07.2023 |

Mistä olette ne hankkineet? Naapurin metsät ovat tietysti helppoja vain kysyä, mutta jos haluaa välillä liikkua muissakin metsissä, mistä selvitätte maanomistajat joilta kysyä? Oletteko saaneet luvat helposti, vai tuleeko kieltäviä vastauksia? Olisi niin kiva antaa koiran juosta lenkillä vapaana, kun kerran pysyy lähellä. Tietysti siis pesintärauhan ulkopuolella. Kiitos jo etukäteen. :)

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on oma lupa. Koira on liikuntarajoitteinen. Otan kiinni aina kun näkyy vähänkään muita metsässä. Yleensä ei näy.

Vierailija
2/7 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kavereilta ja sukulaisilta. Tunnen onnekseni paljon metsänomistajia osin koiraharrastuksen kautta. Ei tulisi mieleenkään pitää omin lupineni. Osin juuri siksi, että pilaisin sillä harrastajien mainetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa metsässä ei tartte lupia kysellä.

Vierailija
4/7 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa maanomistajan lupa ei riitä silloin, kun koiran pitää lain mukaan olla välittömästi kytkettävissä. Olisi tuota omaa metsää aivan riittävästi ja lupa naapureiltakin, mutta metsästyslaki kieltää. 

Eri asia metsästysaikana, kun silloin laillisessa metsästyksessä saa käyttää myös koiraa.

Vierailija
5/7 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa maanomistajan lupa ei riitä silloin, kun koiran pitää lain mukaan olla välittömästi kytkettävissä. Olisi tuota omaa metsää aivan riittävästi ja lupa naapureiltakin, mutta metsästyslaki kieltää. 

Eri asia metsästysaikana, kun silloin laillisessa metsästyksessä saa käyttää myös koiraa.

Totta, itsellä onneksi kaikki koirat ovat mutta on niitäkin joilla on niin kova riistavietti ettei siinä koulutukset auta - ainakin näin olettaisin, ei ole kokemusta sellaisesta koirasta.

Eri

Vierailija
6/7 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päästän koiran vapaaksi ja se ei juuri koskaan ole kytkettynä. Ihan omlla luvalla ja minua ei kiinnosta mitkään säännöt kiinnipidosta. Ei ole ollut ongelmia, koira ei ole karannut tai tuonut metsästä mitään eläimiä pihaan, joten ketä se haittaa? Muuta kuin jotain lainkirjainta palvovaa kyylää...

Vierailija
7/7 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloituksessahan mainittiin myös tuo pesintäaika, jolloin ei tosiaan saa lain mukaan kirmailla holtittomasti edes omassa metsässä. Omia koiria en päästä vapaaksi kuin joskus jäällä, missä näen ihan kaiken liikkeen tosi kaukaa ennen koiria. Tiedän että sielläkin tulisi olla vesialueen omistajan lupa (olen kysynyt tätä ihan viralliselta taholta), mutta tässä kohtaa olen lakia rikkonut. Missään metsässä ei tulisi mieleenkään. Paitsi aidatuissa, mitkä ovatkin mukavasti lisääntyneet ainakin meillä päin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yksi