Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Avioero, yhteisomistuksessa oleva talo toinen ei suostu hinnanalennukseen

Vierailija
14.07.2023 |

Mitä tehtävissä? Talo roikkunut jo puolivuotta myynnissä. Jotain pitäisi tehdä, että menisi kaupaksi.
Hintaa olisi vara pudottaa noin 10000€. Ex ei tähän suostu. Ei edes 5000€ pudotukseen. Ei suostu yleisnäyttöihin.
Asustelee siellä huvin edullisesti herroiksi. Eihän hänellä sieltä kiire pois ole.

Mitä keinoja minulla on edistääkseni talon myyntiä?

Asianajaja kesälomalla, sillä täällä kyselen.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haet käräjäoikeudesta yhteisomistuksen purkua? Tai ensi alkuun voisit uhata sillä. Siitähän tulee kuluja, jos viranomainen tulee toimittamaan asiaa.

Kai edes olette sopineet jonkinlaisen kohtuullisen korvauksen siitä asumisesta? Jos ei nyt ihan markkinavuokraa, niin joku sellainen korvaus, joka kasvattaisi myyntihaluja. 

Vierailija
2/26 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaa tällä hetkellä laina ja asumiskulut. Myös minun lainaosuuden. Todennäköisesti voisin vielä sen lisäksi vaatia asumishyvitystä. Pitänee se tehdä.

Perehdynpä tuohon yhteisomistuksen purkamiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko muita vinkkejä?

Tai, ei tässä taida muuta olla tehtävissä kun hakea käräjäoikeudelta pesänjakajaa. Ja maksaa sitten siitä ilosta.

Lasten asiat jo mennään virallisia reittejä kun ex ei suostu lähtemään lastenvalvojalle sopimaan asioista.

Vierailija
4/26 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesänjakaja varmaankin määrää myös ex-miehen maksamaan vuokraa myyntiajalta. Yhteisomistuksen purun jälkeen teillä olisi vielä se ositus tehtävänä.

Vierailija
5/26 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo muuta kuin pesänjakajan hankinta

Vierailija
6/26 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok. Kiitos. Ei tässä sitten varmaan muu auta.

Otan asian puheeksi asianajajani kanssa, kun palaa elokuun alussa lomilta.

Kiitos teille.

Vierailija
7/26 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myy osuus miehelle?

Vierailija
8/26 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se osta sitä. Myisin kyllä. Olen ehdottanut myös, että uusi naisensa ostaisi mun osuuden. Ei sovi sekään.

Vierailija
9/26 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko pesänjakajan hakea, vaikka voimassa oleva myyntisopimus? Vai tuleekohan myös välittäjäpalkkio maksettavaksi?

Pitänee ehkä odottaa siihen että välityssopimus loppuu.

Voinko käyttää talolla muita välittäjiä arvioimassa, vaikka sopimus on jo tehty?

Vierailija
10/26 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pesänjakaja varmaankin määrää myös ex-miehen maksamaan vuokraa myyntiajalta. Yhteisomistuksen purun jälkeen teillä olisi vielä se ositus tehtävänä.

Miksi pitäisi vielä vuokraakin maksaa, jos maksaa ap:n osuudenkin lainasta.

Vierailija
11/26 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jää alle markkinahinnan. Reilusti. Mitä vastaavasta joutuisi maksamaan vuokraa. Silloin maksetaan asumishyvitystä pois muuttaneelle. Ja sanoin väärin, ei maksa lainaosuutta, laina on laitettu pelkille koroille, maksaa siis vain korot, myös minun korot.

Vierailija
12/26 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesänjakaja

Vierailija
13/26 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ongelma tässä on, mikäli asunnosta ei ole sinulle kuluja? Tällä hetkellä Suomessa asuntokauppa on täysin pysähtynyt. Joku 10000 alennus ei vaikuta vielä yhtään mitään.

Vierailija
14/26 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ongelma, että haluaisin mahdollisimman pian eroon kaikesta, mikä sitoo minua ja exää yhteen. Myös ositus roikkuu tekemättömänä ja odottaa talon myyntiä.

Ja se on yksi kaunis päivä kun ex ilmoittaa sieltä muuttavansa ja kuluista puolet tulee minun maksettavakseni.

Uhkailee jatkuvasti että jos rupeet hankalaksi muutan täältä pois. Tietää taloudellisen tilanteeni ja nauttii kun voi kiristää.

Tosin kiristäminen loppui nyt hetkeksi siihen, että sanoi tyynesti että selvä, ilmoita muuttopäivä.

Vierailija
15/26 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alat periä siltä nyt ainakin ensiksi vuokraa. Sitten häädät sen siltä omalta puoleltasi niin ettei saa olla siellä.

Vierailija
16/26 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä vuokraa ei tältä tyypiltä niin vaan peritä. Vaatii jonkun virallisen tahon, virallisen paperin asiasta että tapahtuu.

Eikä sitä myöskään saa häädettyä mihinkään.

Mä vaan haluan äkkiä eroon kaikesta yhteisestä sen ihmisen kanssa.

Vierailija
17/26 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä vuokraa ei tältä tyypiltä niin vaan peritä. Vaatii jonkun virallisen tahon, virallisen paperin asiasta että tapahtuu.

Sille voi antaa häädön siitä omasta puolikkaasta. 

Vierailija
18/26 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin veikkaan että mies on lähes yksin maksanut asunnon, ja nyt ei suostu myymään kun joutuu puolet summasta antamaan sinulle.

Vierailija
19/26 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset yhdistää teitä kuitenkin vielä jatkossakin paljon, vaikka asunto ei sitä enää tekisikään.

Vierailija
20/26 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haet käräjäoikeudesta yhteisomistuksen purkua? Tai ensi alkuun voisit uhata sillä. Siitähän tulee kuluja, jos viranomainen tulee toimittamaan asiaa.

Kai edes olette sopineet jonkinlaisen kohtuullisen korvauksen siitä asumisesta? Jos ei nyt ihan markkinavuokraa, niin joku sellainen korvaus, joka kasvattaisi myyntihaluja. 

Ositusta siihen pitää vaatia, mutta jos talo jäänyt osituksen jälkeen yhteisomistukseen niin sitten yhteisomistuksen purkua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yksi