Ärsyttää ihmiset, jotka on paikalla etuajassa!
Jos on sovittu vaikka, että kaveri hakee minut kotoa klo 17, niin poikkeuksetta hän soittaa jo 16.40-16.45 maissa, että täällä pihalla jo odottelen. Ja sitten kun menen kyytiin klo 17, niin toteaa tyyliin "tulithan sä vihdoin!". Mikä niiden aikataulujen noudattamisessa on niin vaikeaa?
Kommentit (12)
Useimmilla suomalaisella on älytön kiire koko ajan, mistä lie johtuu. Menevät kuin valkoiset kanit minä myöhästyn -asenteella.
Stressaavaa.
Mä olen aina etuajassa. En tykkää yhtään myöhästyä ja arvioin aina siirtymisiin menevän reilusti enemmän aikaa kuin niihin todellisuudessa menee. En toki muille valittele jos tulevat ajallaan enkä ala hoputtelemaan. Kai tämä ominaisuus perityy tai sen oppii vanhemmiltaan. Isäni on samanlainen ja myös esikoiseni.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen aina etuajassa. En tykkää yhtään myöhästyä ja arvioin aina siirtymisiin menevän reilusti enemmän aikaa kuin niihin todellisuudessa menee. En toki muille valittele jos tulevat ajallaan enkä ala hoputtelemaan. Kai tämä ominaisuus perityy tai sen oppii vanhemmiltaan. Isäni on samanlainen ja myös esikoiseni.
Ajanhallintaongelmat ovat usein periytyviä.
Mä saatan olla paikalla odottelemassa reilusti etuajassa, mutta en todellakaan silloin soittele että alahan tulla. Sovittu aika on sovittu aika.
Minusta on myös stressaavaa tavata ystävääni, joka on aina 15-30 min liian ajoissa.
Jos on tulossa vaikkapa juhliin, laittaa matkalta viestiä, voinko tulla jo? Kaikki on vielä kesken, minä ihan vaiheessa ja pöytä kattamatta. Sitten pitää viihdyttää tätä tyyppiä puolipukeissa ja oma meikki ja kampaus jää haaveeksi.
Samoin, jos tapaamme kaupungilla. Tuntia aiemmin tulee viesti: Vapauduin jo, milloin olet täällä?
Jos on ajoissa, pitäisi keksiä ajankulua ja viihdykettä itse.
Mäkään en tykkää. Jos sanon, että tulkaa kylään kello 16.00, niin mä odotan, että ne tulee kello 16 jälkeen. Ei puoli neljä tai jotain.
Sain hepulin kun isän veli vaimonsa kanssa tuli kylään pokkana 40 min ennen kuin oli määrä. Siin 40 min! Olin moppaamassa, kotivaatteissa jne. Kyllä otti päähän, vieläkin itse asiassa korpee kun ajattelen sitä. Miksei voi tulla silloin kun on sovittu? No, näkivätpä ainakin et meillä siivotaan ja vielä heitä varten. Miksei voi aatella kutsujia, et heillä on valmisteluja ja aika on mitoitettu? Epäkohtteliasta, vähintään.
Istuisivat autossa tms.jos ovat liian aikasin perillä, tai katselisivat maisemia tai mitä tahansa, mut ei pidä tulla etuajassa.
Hauskaa on sekin kun sanoo tulevansa kuuden jälkeen ja tulee joskus kahdeksan jälkeen.
Mielestäni, jos tulee etuajassa saa odottaa vapaasti, eikä voi toista syyllistää.
Mikset vaan sano kaverillesi, että tulet silloin, kun on sovittu?
Olen itse asiakaspalvelussa töissä ja kieltämättä ap kirjoittaa asiaa.
Tapaaminen on sovittu klo 13, niin oven takana soitellaan kelloa 12:40 alkaen, että voitko ottaa jo nyt vastaan?
Tässä ennen lomia kieltäydyin ottamasta vastaan 10min ennen tapaamista, koska minulla oli teams palaveri menossa. Asiakas oli klo 13 huoneessani ja erittäin närkästynyt, kun en ottanut häntä vastaan 10min aikaisemmin ihmetteli tätä moneen kertaan ääneen, kysyi miksen voinut ottaa aikaisemmin vastaan, kun minulla ei ollut asiakkaita?
Ennätys taitaa olla tuntia liian aikaisin tullut asiakas, intti ja väitti ajan olevan klo 13 vaikka se oikeasti oli klo 14. Minulla jäi tämän vaativan / agressiivisen asiakkaan vuoksi tärkeä teamsin kautta tapahtunut tärkeä koulutus väliin..
Harvemmin oman työurani aikana myöhästyjiin, vaikka heitäkin on. 30min ajalle tullaan 15min myöhässä ja oletetaan, että otan vastaan.
15min ei riitä monesti asioiden hoitamiseen ja seuraavalle asiakkaalle ei ole mukava selittää, että olen myöhässä, kun koska edellinen asiakas tuli myöhässä.
Turhaa hätäilyä.