Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Akryylimaalausta harrastavat, kysymys!

Vierailija
13.07.2023 |

Olen aloitteleva maalari. Millä välineellä maalataan ihan ohutta viivaa? Teen hahmolle ääriviivat. En ainakaan minä saa aikaan kaunista ohutta viivaa ohuimmalla siveltimellä. Näyttää kuin käsi olisi vapissut.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile akryylitussia! Tai sivellintä jossa pitkä ohut kärki jolla teet nopeita vetoja. Ajan kanssa harjaantuu.

Vierailija
2/5 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tussillahan ne kaikkein ohuimmat viivat vedetään

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiilellä

Vierailija
4/5 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin hyvä kun valistitte, enpä tiennyt että tuollaisia tusseja on olemassa :) käykö periaatteessa mikä tahansa tussi jos tähän hätään en saa akryylitusseja ostettua? Esim jos mustat ääriviivat haluan, käykö tavallinen musta permanenttitussi?

Vierailija
5/5 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalaan useimmin muilla kuin akryyleillä, mutta oma kokemukseni on tämä:

Ohuiden siveltimen vetojen teko on vaikeaa aluksi. Kun tulee paremmaksi siveltimen ja maalien kanssa, oppii tämänkin kanssa paremmaksi. Itse teen monesti ohuet viivat joko niin, että laitan väriä vain siveltimen toiselle puolelle, ja sitten maalaan ikään kuin sillä sivulla, jossa väriä ei ole, jolloin vain kapea osa väriin kastettua sivellintä koskee paperiin/kankaaseen.

Toinen keino on ohentaa maalia vähän vedellä tai apuaineella, ja ottaa pieneen pensselin paljon väriä, ja sitten maalata aivan pensselin kärkeen muodostuvalla värillä, joka ei tavallaan ole kiinni pensselin karvoissa vaan muussa maalissa.

Kolmas kikka: käytä paperia tai teippiä apuna niin, että peität paperilla tai teipillä viivan toisen puolen, ja maalaat päälle niin, että maalaat ihan vähän yli reunasta. Kun otat teipin irti tai paperin pois, jää ohut viiva.

Ja oma suosikkivaihtoehtoni: erityisesti mustat ohuet viivat piirrän ohuella tussilla tai markkerilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kuusi