Paras keino estää raskausarpia
Elikkä otsikko kertoo!
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Tohon kun joku tietäiskin vastauksen 😊. Mulla tuli jo ekassa raskaudessa ihan hirvittävästi raskausarpia, ja neuvolan tätikin totesi vain, että vatsasi on kuin pakanamaan kartta. En ollut ees ylipainoinen, lihoin raskauden aikana 9 kiloa, ja sen jälkeen laihduin 13 kg. Painoin raskaaksi tullessa n. 58 kg, ja oon kuiteskin 170 cm pitkä. Toiset uskovat siihen rasvaamiseen, mä en ees kokeillut sitäkään. Kuuden lapsen jälkeen oon vain aatellut, että ne on mun elämäni merkkipaaluja, nuo arvet: tärkeitä ja muhun kuuluvia 😊
No et kyllä paljoa lihonu! Ja onneks ne vissii ajan kanssa haalenee. Tuntuu vähän pinnalliselta miettiä raskausarpia, vaikka ne on nimenomaan elämän merkkipaaluja
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä oliko puhdasta sattumaa, mutta öljysin(a-vitskua sisältävä) ihoa päivittäin, ei tullut raskausarpia
Onko apteekkista vai ihan perus kauppa kamaa? Voisin ottaa testiin
Apteekista, mutta merkkiä en muista.
Paras keino estää raskausarpia on hankkia oikeat perintötekijät. Minulla sattuu olemaan ne, ja vaikka kaksosraskaudessa tuli painoa yli 30kg ja vatsa rikkoi maakunnan kaikki korkeus- ja leveysennätykset, niin yhden yhtä ainokaista hentoa varjoakaan ei ilmestynyt.
Naapuri taas aivasti ja sai selkäänsä raskausarpia - emme ole sukua.
Rasvaaminen tarpeeksi rasvaisella voiteella tai öljyllä. Apteekissa varmaan osaavat suositella jotain sopivaa.
Ei tietysti sulje mahdollisuutta kokonaan pois, mutta vähentää. Pehmeä ja rasvainen iho kestää rasitusta eli venymistä paremmin kuin kuiva ja kova.
Mulle ei tullut pahoja arpia ja nyt ei näy oikeestaan ollenkaan vaikka painoin liki 90kg ja eka lapsi oli 4.4kg ja toinen 4.8kg.
Vierailija kirjoitti:
elä lihota ittees raskauden aikana
Minä en saanut ensimmäistäkään raskausarpea kolmen raskauden aikana. Sen sijaan teini-iässä lihoin ehkä kaksi kiloa ja pakaroihin tuli älyttömät arvet, olin alipainoinen edelleenkin. Mystistä.
Vierailija kirjoitti:
Ylipainon välttäminen. Minulla kaksi lasta, ei raskausarpia.
Terveelliset ruokatottumukset ja maltillinen painonnousu varmaan siihen vaikuttaneet.
Minulla kanssa liikuin paljon ja käytin raskautta tukevia alushousuja tai housuja.En siis ole mikään urheilija.Nykyään kyllä alavatsa roikkuu tosin olen jo 60 v.Olin ennen hoikka.
Öljysin vatsaani ja käytin vatsaa tukevaa raskausvyötä. 2 lasta kumpikin n. 3 kg. Ei raskausarpia. N48
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tohon kun joku tietäiskin vastauksen 😊. Mulla tuli jo ekassa raskaudessa ihan hirvittävästi raskausarpia, ja neuvolan tätikin totesi vain, että vatsasi on kuin pakanamaan kartta. En ollut ees ylipainoinen, lihoin raskauden aikana 9 kiloa, ja sen jälkeen laihduin 13 kg. Painoin raskaaksi tullessa n. 58 kg, ja oon kuiteskin 170 cm pitkä. Toiset uskovat siihen rasvaamiseen, mä en ees kokeillut sitäkään. Kuuden lapsen jälkeen oon vain aatellut, että ne on mun elämäni merkkipaaluja, nuo arvet: tärkeitä ja muhun kuuluvia 😊
No et kyllä paljoa lihonu! Ja onneks ne vissii ajan kanssa haalenee. Tuntuu vähän pinnalliselta miettiä raskausarpia, vaikka ne on nimenomaan elämän merkkipaaluja
Ap
Kiitos tästä kommentistasi 😊
Pillun nuoleminen. Ei vaaraa raskaudesta.