Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihastuminen suhteessa: ok vai väärin?

Vierailija
12.07.2023 |

Mitä mieltä olet ihastumisesta suhteessa?
Oma mielipiteeni on, että suhteessa ei tulisi ihastua. Ainakaan itse en osaa katsoa toisia ihmisiä sillä silmällä suhteessa, että voisin ihastua.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tekisitte, jos puolisonne kysyisi, oletko suhteen aikana/sillä hetkellä ihastunut keneenkään muuhun?

Pahimmillaan kysyisi sitä sellaisella hetkellä, kun olet parasta aikaa ihastunut toiseen.

Olisiko viisainta valehdella, jos tarkoituksena ei ole mitenkään toimia ihastuksen pohjalta?

Miksi sitä alkaisi valehtelemaan? Kun kysytään kysymys, niin siihen saa vastauksen -ja kyllä se voi olla eri kuin mitä olettaa. Tällaiset kysymykset kannattaa jättää kysymättä, jos ei kykene vastaanottamaa minkälaista vastausta tahansa

Vierailija
22/23 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tekisitte, jos puolisonne kysyisi, oletko suhteen aikana/sillä hetkellä ihastunut keneenkään muuhun?

Pahimmillaan kysyisi sitä sellaisella hetkellä, kun olet parasta aikaa ihastunut toiseen.

Olisiko viisainta valehdella, jos tarkoituksena ei ole mitenkään toimia ihastuksen pohjalta?

Vastaisin rehellisesti, että olen ollut ihastunut pari kertaa ja olen nytkin vähän ihastunut. Jatkaisin, että aiemmat ihastukset ovat menneet aikanaan ohi ja niin menee tämäkin, kun en tee asialle mitään.

Todennäköisesti puoliso kysyisi tuollaista, jos on jo huomannut ja aistunut ihastuksen merkkejä. Asian kieltäminen saattaisi vain pahentaa puolison asemastaan tuntemaa epävarmuutta, aiheuttaa epäluottamusta minua kohtaan ja loukata.

En siis valehtelisi mistään päin naamaa. Eri asia on jättää kertomatta (näin olen tehnytkin ohimenevien ihastusten kohdalla, kun en ole halunnut huolestuttaa/loukata). Täytyy luottaa siihen, että puoliso kysyy suoraan vain kysymyksiä, joihin kestää kuulla rehellisen vastauksen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on mielenkiintoinen ja vaikea kysymys. Vanhat ihastukset on helppo myöntää, jollei niistä ole jo puhuttukin, mutta jos sattuu sillä hetkellä olemaan vähän ihastunut ja odottaa tunteen laantumista niin mitäs sitten? Kun ei tosiaan halua loukata.

Ja puolisot ovat usein tarkkoja näkemään ja kysyvät siksi.