Onko OK jos muslimimiehen ja kristityn naisen lapsi ei halua olla muslimi?
Outo kysymys mutta mun isä on siis turkkilainen ja muslimi ja äiti iha suomalainen tapakristitty. Islamissa on sellainen ajatus että lapset jotka syntyvät tuollaiseen liittoon ovat muslimeja mutta en oikein halua kuulua mihinkään uskontokuntaan vaikka isä painostaa
Kommentit (69)
Aikuisena ei tarvitse uskoa yhtään mihinkään. Välit toki saattaa perheeseen mennä, mutta elämä on ja se on heidän valintansa, ei sinun.
Vierailija kirjoitti:
Sori ap mutta toi asia ei ole tahdon asia. Muslimimiehen lapsi on aina muslimi kuten juutalaisen naisen lapsi on juutalainen.
Suomessa on uskonnonvapaus!
Sanot isällesi, että mitäs otti kristityn vaimon.
Nyt kun päätin identifioitua naiseksi ja kääntyä muslimiksi niin pääsenkö moskeijassa naisten puolelle tarkistelemaan kumppanitarjontaa?
Itse saat valita. Yleensä Suomessa kai tapana että lapsi liitetään äidin uskonnon mukaan
Vierailija kirjoitti:
Haluatko elää? Jos haluat, tee niin kuin islam vaatii.
Tuon voi tulkita uhkaukseksi. Suomessa on uskonnonvapaus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sori ap mutta toi asia ei ole tahdon asia. Muslimimiehen lapsi on aina muslimi kuten juutalaisen naisen lapsi on juutalainen.
entä juutalaisen naisen ja muslimimiehen lapsi?
Minulla oli yläasteella luokkakaveri jonka isä oli muslimi ja äiti juutalainen. Hän ryhtyi kristityksi ja se oli vanhemmille ihan ok, eli nuo konservatiiviset tavat ovat jääneet muinaishistoriaan.
Se on eri asia.