Nettipäiväkirjoja lapsettomuudesta?
Hei!
Olen ihan uusi täällä, lapsettomuutta on meillä takana neljä vuotta. Hoidoissa emme vielä ole, alkututkimukset ovat tosin juuri meneillään. Olen kirjastosta lainannut ehkä kaikki mahdolliset kirjat lapsettomuudesta ja näitä nettipalstoja olen selaillut, en vain oikein pääse vielä sisälle keskusteluketjuihin, vaatii ehkä vähän opettelemista, noviisi kun olen netin kanssa.
Kysyisinkin että tietääkö kukaan yhtään nettipäiväkirjaa, joka käsittelisi lapsettomuutta? Jostain olen lukenut että sellaisia on olemassa, mutta minulta puuttuu vain taito etsiä niitä. Olisi ihanaa lukea muiden kokemuksia ja tarinoita lapsettomuudesta ja kaikesta siihen liittyvästä.
Kiitos jo etukäteen!
Kommentit (4)
Enhän minä tiennyt että on tuollainen blogilista on edes olemassa! Kiitos tiedosta, meni ilta siellä selaillessa ja monta lapsettomuuteen liittyvää blogia (lisäksi opin tänään uuden termin:) löysinkin. Elishiak:n blogi vaikutti kyllä hyvin mielenkiintoiselta.
Kiitos avusta ja oikein hyvää joulun alkua :)
Saitkin hyviä neuvoja noista blokeista, itse en niissä olisikaan osannut neuvoa! :)
Sellaista halusin kuitenkin sanoa, että tännekin vaan rohkeasti kirjoittelemaan, jos kaipaat vertaistukea ja koet palstan omaksesi! Esim. itse kirjottelen tuolla Ensikoissa, jossa meitä yhdistää se, että lapsia ei ennestään ole. Muuten ollaan hoitopolulla hyvinkin eri vaiheissa eli joko tutkimukset vasta alullaan tai sitten hoidot jo hyvää vatkaa käynnissä. Eli tervetuloa, jos siltä tuntuu! Kyllä nää termit ja muut aukeaa pikkuhiljaa, kun vaan lueskelee ja kysyy, jos joku asia mietityttää! :)
Killa
Olen tässä koko nettipalstatouhussa niin uusi ja aloittelija, että on kovin vaikea päästä mihinkään ketjuun sisälle niin, että osaisi kommentoida muiden kirjoittajien asioita. Omasta tilanteestanikaan ei ole oikein vielä mitään sanottavaa. Mutta luen näitä juttuja melkein päivittäin, mutta tuntuu että varsinkin nimimerkit unohtuvat helposti. Ja varsinkin termistö on aivan uutta ja vie aikansa ennen kuin tällainen paksukalloinen täti oppii niistä edes puolet :)
Tuon Elishian päiväkirjan luin alusta loppuun ja oma tilanteeni alkoi pelottaa entistä enemmän. Hyviä juttuja siellä silti oli, mutta niin kovin murheellinen tilanne silti...
Suosittelen tätä nettipäiväkirjaa:
http://www.elishia.vuodatus.net/
Tässä listaa aihetta käsittelevistä blogeista, joista voi etsiä mieleistä:
http://www.blogilista.fi/hakemisto/lapsettomuus
- Diina