Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen laskeneet halut

puutteessa
11.07.2023 |

Meillä on parisuhteessa isoja ongelmia seksin kanssa. Seksielämämme on hiipunut täysin. Miestäni ei enää kiinnosta seksi tippaakaan, vaikka väittää että näin asia ei ole. Olen hänelle sanonut useaan otteeseen asiasta, aina kertoo että huomenna harrastastetaan seksiä että tänään ei ehdi. No kuten voitte arvata sitä huomista ei tule. Olen varma ettei hän petäkään, ei ainakaan fyysisesti, on aina kotona eikä käy edes missään. Kuulema on vain niin kiireinen töitä tehdessä (kotona etätyöt) että ei vaan mahdu seksi aikatauluun. Olen kertonmut hänelle että en voi elää ilman seksiä. Nykyään tahti on 1x kahden kuukauden aikana. Olen kertonut hänelle että tahdon vähintään 2x viikossa mutta eipä näytä äijää kiinnostavan. Kysyin voisiko käydä lääkärissä tarkistamassa tilanteen mutta ei kuulema suostu.

Mitä tehdä? Alan jo haaveilemaan muista miehistä. Tiedän että hänen isänsä on ollut aikoinaan samanlainen että haluja hiipunut mutta mieheni mielestäni ei ole samanlainen.

Ennen seksiä harrastettiin n.4x viikossa ja nyt massiivinen tahdin lasku masentaa. En ole ruma enkä lihava, vientiä kyllä olisi. Muuten suhteessa kaikki hyvin, en haluaisi erota mutta en myöskään pettää. Muutama kuukausi sitten yritin saada mieheltäni ja hän torjui aloitteeni muutamaan otteeseen joten enää en jaksa edes yrittää. Vituttaa myös että seksiä on kerran ja sitten monen kuukauden tauko.

Mitä tekisitte tilanteessani? Olemme molemmat 30 vuotiaita ja meillä on yksi tytär. Nukkua saadaan hyvin sillä lapsi ei ole enää pieni joten se ei voi olla ongelma.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP: llä on nyt vain käynyt tuollainen tuuri parisuhde- arpajaisissa. Kymmenestä parista kaksi on seksihalukkuudeltaan suunnilleen samantasoisia. Kahdessa parissa nainen haluaa enemmän, niinkuin AP:n tapauksessa. Kuudessa parissa mies haluaa enemmän. Se nyt vain on näin, ollut jo ihmiskunnan aamuhämäristä asti.

Nyt vain AP mietit, kuinka tärkeää seksi on yleis- onnellisuutesi kannalta. Sen jälkeen ne kolme tuttua, ja ainoaa mahdollista neuvoa:

-Sopeudu tilanteeseen.

-Jos et voi sopeutua, etsi seksi muualta joko luvan kanssa tai ilman lupaa,

-Jos et voi sopeutua ja et voi/ halua etsiä seksiä muualta, lusikat jakoon ja uusi parisuhde.

Jos kolmaskaan vaihtoehto ei miellytä, palaa vaihtoehtojen alkuun ja aloita kierros alusta, ja valitse vaihtoehdoista vähiten huono. Hyviä vaihtoehtoja ei näissä jutuissa ole yleensä olemassa.

Onnea matkaan, mihinkä ratkaisuun sitten päädytkin.

Nykyään haluttomuus on tutkitusti kylläkin yhtä yleistä miehillä ja naisilla.

Siitä on myös tutkimuksia, että miehet rankasti aliarvioivat vaimonsa kiinnostuksen seksiin.

T. Haluttoman miehen vaimo

Niin, voihan niitä haluja olla, mutta ne eivät kohdistu omaan puolisoon.

Vierailija
22/31 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siitä on myös tutkimuksia, että miehet rankasti aliarvioivat vaimonsa kiinnostuksen seksiin.

Voisiko olla osin sellaisesta ilmiöstä kyse, että naiset ehkä eivät ole niin hanakoita tuomaan sitä kiinnostustaan julki? Kun miehellä seisoo niin silloin seisoo, eikä sitä paljoa voi peitellä ainakaan yhdessä asuessa ja nukkuessa. Nainen voi käydä yhtä kuumana, mutta hänestä ei sitä ihan niin päälle päin näy, eikä hän ehkä halua näyttääkään. Miehestähän on helppo ensin tsekata että millaisessa vireessä on, ja aloitetta voi tehdä jos maaperä on valmiiksi otollinen.

En väitä että se kaikilla näin on, mutta oma kokemus on se, että kun itse kuljeskelen kotona kulli sojottaen, niin se on se tilanne jossa vaimokin helposti alkaa osoittaa mielenkiintoa. Sitä ei sen sijaan koskaan tapahdu, että hän vaikkapa löytyisi illalla sängyltä, pikkarit nilkoissa ja pillu märkänä, näyttäen minulle että nyt panettaa. Olen kyllä sanonut, että olisi se minustakin ihan yhtä kiva nähdä tai kuulla, että toinen käy kuumana, vaan ei. Eivät vaimon halut koskaan mitenkään merkittävästi alhaisemmat ole olleet, joskus hänen omien sanojensa mukaan suuremmatkin kuin minulla. Niiden ei vain ole annettu näkyä samalla tavalla, syystä tai toisesta.

Vanhemmiten hän on tosin alkanut oppia, että menkkojen lähestyessä on syytä vihjata minulle että nyt olisi hyvä aika ryhtyä kun vielä ehtii, mutta ei sitäkään vihjausta kyllä mitenkään erityisen seksuaalissävytteisesti tai eroottisesti esitetä... Viisikymppinen nainen kuitenkin, ja edelleenkin jotenkin niin häveliäs ettei oikein osaa heittäytyä himojen valtaan ennen kuin minä olen hänet kädestä pitäen taluttanut siihen olotilaan.

Ei, vaan kyse on sellaisesta ilmiöstä, että valtaosassa parisuhteista mies haluaa enemmän. Esim. väestöliiton sivuilta löytyy tutkittua tietoa asiasta. Niin ikään ulkomailla tehdyt tutkimukset tukevat tätä, samansuuntaisia tuloksia saatu vieläkin.

Toinen asiaa selittävä tekijä on se, miten määritellään "seksi".

Mies määrittelee seksiksi sen vaakamambo- jutun, pippeli ja pimppi ja niinpoispäin, kyllä te tiedätte.

Nainen määrittelee seksiksi sen kun sitä olisi voinut olla.

Tilanne: Kaivurikuski- Kake ja Kaupankassa- Kati ovat pariskunta. Jipii, Katilla on tänään aamuvuoro, joten kumpikin illalla kotona. Voisikohan....

Kumpikin sinkoaa aamulla töihin. Kake möyrii rivitalon perustuksen monttua ja salaojia. Miettii Katin muhevia muotoja, ja arvelee että Kati voisi tykätä jos tekisin hänelle ruuan valmiiksi, kun töistäkin aiemmin kotiudun. Voisi olla hyväksi parisuhteelle, miettii Kake, ja hymynkare pyrkii pintaan ja huulet viheltelee Kotiteollisuutta.

Myös Kati on työn touhussa. Välillä kassalla, välillä järjestellään hyllyjä. Varsinkin hyllyjä järjestellessä Kati huomaa ajatusten vaeltelevan levottomaan suuntaan, heti puolenpäivän jälkeen Kati havahtuu armottomaan panetukseen, ja hieman ennen kotiinlähtöä uudelleen. "Nyt jos olisi Kake tässä, niin jopa saisi sängyn jouset kyytiä" miettii Kati.

Kake lopetti kaivuhommat, lähikaupan kautta kotiin ja illallinen kypsymään. Ruuan kypsyessä kevyt kämpän kohentelu, ja pahimpien hiekkojen imurointi eteisestä.

Ruoka alkoi valmistua. Kati viipyi normaalia myöhempään, oli nähnyt kaverinsa kaupungilla ja käyneet kahvilla. Kaveri oli avautunut Katille, kaverin miehen veljen avioliitto vetelee viimeisiään ja nyt mies oli kärynnyt salasuhteesta. Kati ja kaverinsa olivat pohtineet pettämisen syitä ja seurauksia. Joku voisi kutsua juoruiluksi, mutta kyseessä oli informaation jakaminen.

Illallinen oli hyvää. Tuli syötyä liikaakin. Telkkaria katsoessa alkoi silmä lumpsakehtelemaan jo ennen iltauutisia.

Nukkumaan mennessä Kake yritti saada Katia innostumaan lempimisestä, mutta Kati valitti väsymystään joten yritykseksi jäi, ja kohta asunnossa kuului vain uninen tuhina.

Ennen nukahtamista Kake mietti, milloinka viimeksi meillä on ollut seksiä? Oliko viime kuussa, vai joko siitä on yli kaksi kuukautta?

Ennen nukahtamistaan Kati mietti, kuinka kultainen mies hänellä on. Harmi kun en jaksanut innostua enää seksistä, toivottavasti se ei loukkaantunut.  Mutta kun väsytti niin, ja johan meillä päivällä kahdesti oli.

Sinä se jaksat jakaa vääriä väitteitäsi jatkuvasti.

Väestäliiton tutkimus ei tarkoita, että naiset haluaisivat vähemmän seksiä. Siinä kysyttiin, kuinka usein haluaisit _yhdyntää_ _oman puolisosi_ kanssa. Se tarkoittaa, että joko

-naiset eivät halua niin paljon yhdyntää kuin esimerkiksi suuseksiä tai sormettamista

Tai

-naiset haluavat seksiä, mutta eivät sytstä tai toisesta oman puolisonsa kanssa vaan muiden miesten kanssa.

Jos sinulle osuu vain haluttomia naisia, sinun töytyy katsoa peiliin, sieltä se syy löytyy.

Eli sama asia kääntäen, AP: lle vastaukseksi, ei miehesi halut ole laskeneet, hän vain ei halua toteuttaa halujasi sinun kanssasi.

Vai miten se meni?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisiko olla osin sellaisesta ilmiöstä kyse, että naiset ehkä eivät ole niin hanakoita tuomaan sitä kiinnostustaan julki? Kun miehellä seisoo niin silloin seisoo, eikä sitä paljoa voi peitellä ainakaan yhdessä asuessa ja nukkuessa. Nainen voi käydä yhtä kuumana, mutta hänestä ei sitä ihan niin päälle päin näy, eikä hän ehkä halua näyttääkään. Miehestähän on helppo ensin tsekata että millaisessa vireessä on, ja aloitetta voi tehdä jos maaperä on valmiiksi otollinen.

En väitä että se kaikilla näin on, mutta oma kokemus on se, että kun itse kuljeskelen kotona kulli sojottaen, niin se on se tilanne jossa vaimokin helposti alkaa osoittaa mielenkiintoa. Sitä ei sen sijaan koskaan tapahdu, että hän vaikkapa löytyisi illalla sängyltä, pikkarit nilkoissa ja pillu märkänä, näyttäen minulle että nyt panettaa. Olen kyllä sanonut, että olisi se minustakin ihan yhtä kiva nähdä tai kuulla, että toinen käy kuumana, vaan ei. Eivät vaimon halut koskaan mitenkään merkittävästi alhaisemmat ole olleet, joskus hänen omien sanojensa mukaan suuremmatkin kuin minulla. Niiden ei vain ole annettu näkyä samalla tavalla, syystä tai toisesta.

Vanhemmiten hän on tosin alkanut oppia, että menkkojen lähestyessä on syytä vihjata minulle että nyt olisi hyvä aika ryhtyä kun vielä ehtii, mutta ei sitäkään vihjausta kyllä mitenkään erityisen seksuaalissävytteisesti tai eroottisesti esitetä... Viisikymppinen nainen kuitenkin, ja edelleenkin jotenkin niin häveliäs ettei oikein osaa heittäytyä himojen valtaan ennen kuin minä olen hänet kädestä pitäen taluttanut siihen olotilaan.

Ei, vaan kyse on sellaisesta ilmiöstä, että valtaosassa parisuhteista mies haluaa enemmän. Esim. väestöliiton sivuilta löytyy tutkittua tietoa asiasta. Niin ikään ulkomailla tehdyt tutkimukset tukevat tätä, samansuuntaisia tuloksia saatu vieläkin.

Toinen asiaa selittävä tekijä on se, miten määritellään "seksi".

Mies määrittelee seksiksi sen vaakamambo- jutun, pippeli ja pimppi ja niinpoispäin, kyllä te tiedätte.

Nainen määrittelee seksiksi sen kun sitä olisi voinut olla.

Tilanne: Kaivurikuski- Kake ja Kaupankassa- Kati ovat pariskunta. Jipii, Katilla on tänään aamuvuoro, joten kumpikin illalla kotona. Voisikohan....

Kumpikin sinkoaa aamulla töihin. Kake möyrii rivitalon perustuksen monttua ja salaojia. Miettii Katin muhevia muotoja, ja arvelee että Kati voisi tykätä jos tekisin hänelle ruuan valmiiksi, kun töistäkin aiemmin kotiudun. Voisi olla hyväksi parisuhteelle, miettii Kake, ja hymynkare pyrkii pintaan ja huulet viheltelee Kotiteollisuutta.

Myös Kati on työn touhussa. Välillä kassalla, välillä järjestellään hyllyjä. Varsinkin hyllyjä järjestellessä Kati huomaa ajatusten vaeltelevan levottomaan suuntaan, heti puolenpäivän jälkeen Kati havahtuu armottomaan panetukseen, ja hieman ennen kotiinlähtöä uudelleen. "Nyt jos olisi Kake tässä, niin jopa saisi sängyn jouset kyytiä" miettii Kati.

Kake lopetti kaivuhommat, lähikaupan kautta kotiin ja illallinen kypsymään. Ruuan kypsyessä kevyt kämpän kohentelu, ja pahimpien hiekkojen imurointi eteisestä.

Ruoka alkoi valmistua. Kati viipyi normaalia myöhempään, oli nähnyt kaverinsa kaupungilla ja käyneet kahvilla. Kaveri oli avautunut Katille, kaverin miehen veljen avioliitto vetelee viimeisiään ja nyt mies oli kärynnyt salasuhteesta. Kati ja kaverinsa olivat pohtineet pettämisen syitä ja seurauksia. Joku voisi kutsua juoruiluksi, mutta kyseessä oli informaation jakaminen.

Illallinen oli hyvää. Tuli syötyä liikaakin. Telkkaria katsoessa alkoi silmä lumpsakehtelemaan jo ennen iltauutisia.

Nukkumaan mennessä Kake yritti saada Katia innostumaan lempimisestä, mutta Kati valitti väsymystään joten yritykseksi jäi, ja kohta asunnossa kuului vain uninen tuhina.

Ennen nukahtamista Kake mietti, milloinka viimeksi meillä on ollut seksiä? Oliko viime kuussa, vai joko siitä on yli kaksi kuukautta?

Ennen nukahtamistaan Kati mietti, kuinka kultainen mies hänellä on. Harmi kun en jaksanut innostua enää seksistä, toivottavasti se ei loukkaantunut.  Mutta kun väsytti niin, ja johan meillä päivällä kahdesti oli.

Sinä se jaksat jakaa vääriä väitteitäsi jatkuvasti.

Väestäliiton tutkimus ei tarkoita, että naiset haluaisivat vähemmän seksiä. Siinä kysyttiin, kuinka usein haluaisit _yhdyntää_ _oman puolisosi_ kanssa. Se tarkoittaa, että joko

-naiset eivät halua niin paljon yhdyntää kuin esimerkiksi suuseksiä tai sormettamista

Tai

-naiset haluavat seksiä, mutta eivät sytstä tai toisesta oman puolisonsa kanssa vaan muiden miesten kanssa.

Jos sinulle osuu vain haluttomia naisia, sinun töytyy katsoa peiliin, sieltä se syy löytyy.

Eli sama asia kääntäen, AP: lle vastaukseksi, ei miehesi halut ole laskeneet, hän vain ei halua toteuttaa halujasi sinun kanssasi.

Vai miten se meni?

Niin, sehän on hyvin todennäköinen vaihtoehto. Miksi vähåttelet sitä? Kun mietin mieheni haluttomuutta, niin aivan ylivoimainen pääepäilyni on, että hän haluaa muita naisia kuin minua. Ehkä se on ykkössijalla mielessäni, koska se olisi se kaikista todennäköisin syy, jos haluton olisi nainen.

T. Haluttoman miehen vaimo

Vierailija
24/31 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nainen on riittävän kauan seksuaalisesti passiivinen miestään kohtaan, eikä ota vastaan miehen pervoja ehdotuksia, niin lopputulos on tässä.

Vaikea sitänon uudelleen syttyä kun naista alkaa sitten muutaman vuoden tauon jälkeen (lähinnä omat tarpeensa) kiinnostamaan.

Ehdotapa sille miehellesi, että kelpaisiko hänelle suihinotto ja persepano. Jos ei sillä virkoa niin voi vetää johtopäätökset.

Vierailija
25/31 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kulunut virsi, mutta taasko tässä on yksi kaappihomo, joka on rakentanut kulissit. Ei ole normaalia, ettei 30v miestä kiinnosta pillu. Tuon ikäistä nuorta pitäisi panettaa koko ajan.

Riippuu myös siitä pillunkantotelineestä.

Vierailija
26/31 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miesten tulisi olla ajatustenlukijoita. Mä en ymmärrä, miksi naiset ei osaa sanoa, että pane minua nyt! Kaikkea muuta ne kyllä pystyy sanomaan.

Vierailija
27/31 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miesten tulisi olla ajatustenlukijoita. Mä en ymmärrä, miksi naiset ei osaa sanoa, että pane minua nyt! Kaikkea muuta ne kyllä pystyy sanomaan.

Komppaan. Kyllä tulee tekstiä jos on kyse uusien verhojen ostosuunnitelmasta tai naapurin koiran haukkumisesta tai lomareissun taukopaikan ruokalistan tasosta. Silloin miehelle annetaan pitkä ja seikkaperäinen selostus asioitten tilasta, ja mahdollisista muutos- ja parannusehdotuksista.

Vaan kyllä menee suu suppuun kun kyse on niinkin tärkeästä, ja suhteen tilaan hyvin paljon vaikuttavasta asiasta kuin seksistä. Ennemmin saa sanoja irti siirtolohkareesta kuin vaimosta.

Kavereittensa kanssa kyllä vatvotaan siitäkin edestä.

Vierailija
28/31 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap tässä. eilen järjestin illan jossa hoidin lapsen mummollensa hoitoon yökylään ja me lähdettiin treffeille. kaikki sujui hyvin kunnes tultiin kotiin, olin pukenut kuumat alusvaatteet päälle, katsoimme yhdessä elokuvaa ja taas tulin torjutuksi. syynä tällä kertaa ruoka ähky kun tuli syötyä kuulemma liikaa ravintolassa. Menin sitten lopulta yksin nukkumaan. 

Vierailija
29/31 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap tässä. eilen järjestin illan jossa hoidin lapsen mummollensa hoitoon yökylään ja me lähdettiin treffeille. kaikki sujui hyvin kunnes tultiin kotiin, olin pukenut kuumat alusvaatteet päälle, katsoimme yhdessä elokuvaa ja taas tulin torjutuksi. syynä tällä kertaa ruoka ähky kun tuli syötyä kuulemma liikaa ravintolassa. Menin sitten lopulta yksin nukkumaan. 

Kuulostaa ihan just minun mieheltäni.

Vierailija
30/31 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin?

Ei seksi ole mikään perusoikeus, jota pitää saada sormia napsauttamalla. Ei tarkoittaa ei, sanoipa sen nainen tai mies.

Ruokaähky on ihan yhtä hyvä ja pätevä (tai yhtä huono) syy kieltäytyä seksistä kuin paha mieli, päänsärky, tekemättömät kotityöt tai kesken oleva somepäivitys.

Seksiin tarvitaan kaksi halukasta, parisuhteeseen kaksi vapaaehtoista. Teillä se vähemmän halukas vain sattuu olemaan miehesi.

Vierailija
31/31 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos toista rakastaa ja toiselle seksi on tärkeää, sitä yleensä on valmis edes suuseksiin/ leluihin tms. Silloinkin kun itse ei ole kiihottunut.

Ellei mitenkään, minkäänlainen seksi käy, ei ole enää rakkauttakaan.