Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen laskeneet halut

puutteessa
11.07.2023 |

Meillä on parisuhteessa isoja ongelmia seksin kanssa. Seksielämämme on hiipunut täysin. Miestäni ei enää kiinnosta seksi tippaakaan, vaikka väittää että näin asia ei ole. Olen hänelle sanonut useaan otteeseen asiasta, aina kertoo että huomenna harrastastetaan seksiä että tänään ei ehdi. No kuten voitte arvata sitä huomista ei tule. Olen varma ettei hän petäkään, ei ainakaan fyysisesti, on aina kotona eikä käy edes missään. Kuulema on vain niin kiireinen töitä tehdessä (kotona etätyöt) että ei vaan mahdu seksi aikatauluun. Olen kertonmut hänelle että en voi elää ilman seksiä. Nykyään tahti on 1x kahden kuukauden aikana. Olen kertonut hänelle että tahdon vähintään 2x viikossa mutta eipä näytä äijää kiinnostavan. Kysyin voisiko käydä lääkärissä tarkistamassa tilanteen mutta ei kuulema suostu.

Mitä tehdä? Alan jo haaveilemaan muista miehistä. Tiedän että hänen isänsä on ollut aikoinaan samanlainen että haluja hiipunut mutta mieheni mielestäni ei ole samanlainen.

Ennen seksiä harrastettiin n.4x viikossa ja nyt massiivinen tahdin lasku masentaa. En ole ruma enkä lihava, vientiä kyllä olisi. Muuten suhteessa kaikki hyvin, en haluaisi erota mutta en myöskään pettää. Muutama kuukausi sitten yritin saada mieheltäni ja hän torjui aloitteeni muutamaan otteeseen joten enää en jaksa edes yrittää. Vituttaa myös että seksiä on kerran ja sitten monen kuukauden tauko.

Mitä tekisitte tilanteessani? Olemme molemmat 30 vuotiaita ja meillä on yksi tytär. Nukkua saadaan hyvin sillä lapsi ei ole enää pieni joten se ei voi olla ongelma.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ketään voi pakottaa. Eikä kiristää millään vieraissa käynnilläkään. Jos et voi elää näin, niin on oltava valmis eroamaan. Ja kerrottava sama miehelle. Tuskin siitä halut kuitenkaan nousee. Ei se uudenkaan löytäminen varmasti helppoa ole. Seksiä varmasti saa, mutta tuossa iässä hyvät ovat parisuhteissaan onnellisesti. Vapaana, no ne muut.

Vierailija
2/31 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP: llä on nyt vain käynyt tuollainen tuuri parisuhde- arpajaisissa. Kymmenestä parista kaksi on seksihalukkuudeltaan suunnilleen samantasoisia. Kahdessa parissa nainen haluaa enemmän, niinkuin AP:n tapauksessa. Kuudessa parissa mies haluaa enemmän. Se nyt vain on näin, ollut jo ihmiskunnan aamuhämäristä asti.

Nyt vain AP mietit, kuinka tärkeää seksi on yleis- onnellisuutesi kannalta. Sen jälkeen ne kolme tuttua, ja ainoaa mahdollista neuvoa:

-Sopeudu tilanteeseen.

-Jos et voi sopeutua, etsi seksi muualta joko luvan kanssa tai ilman lupaa,

-Jos et voi sopeutua ja et voi/ halua etsiä seksiä muualta, lusikat jakoon ja uusi parisuhde.

Jos kolmaskaan vaihtoehto ei miellytä, palaa vaihtoehtojen alkuun ja aloita kierros alusta, ja valitse vaihtoehdoista vähiten huono. Hyviä vaihtoehtoja ei näissä jutuissa ole yleensä olemassa.

Onnea matkaan, mihinkä ratkaisuun sitten päädytkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti sama tilanne kuin meillä. Akka on koko ajan kireä, tiuskii ja valittaa kaikesta tekemättömyydestä. Eipä tuon kanssa seksi pahemmin huvita.

Vierailija
4/31 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap haluaa pitää miehestä kiinni, niin sitten ainoat vaihtoehdot lienevät seksin hankkiminen muualta yhteisellä sopimuksella tai panostaminen itsetyydytykseen. Jälkimmäisessä tapauksessa pitää vaan nostaa vaatimustasoa niin, että seksi itsen kanssa on vähintään yhtä hyvää kuin toisen kanssa, eikä mikään pikainen runkku.

Sillä tavalla ei mielestäni kannata "sopeutua" että kuolettaa oman seksuaalisuutensa. Niin kauan kuin haluja piisaa luonnostaan, niin aina kannattaa niitä kuunnella.

Vierailija
5/31 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan et sorru pettämään. Itse ainakin miehenä antaisin kaksi vaihtoehtoa joko seksin kanssa jonkunlainen kompromissi tai ero. Ainoat järkevät vaihtoehdot.

Vierailija
6/31 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti sama tilanne kuin meillä. Akka on koko ajan kireä, tiuskii ja valittaa kaikesta tekemättömyydestä. Eipä tuon kanssa seksi pahemmin huvita.

Naiset ei ymmärrä, että vittuilu laskee miehen testotasoja. Tämä on tutkittu tosiasia.

Vierailija
7/31 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulunut virsi, mutta taasko tässä on yksi kaappihomo, joka on rakentanut kulissit. Ei ole normaalia, ettei 30v miestä kiinnosta pillu. Tuon ikäistä nuorta pitäisi panettaa koko ajan.

Vierailija
8/31 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset ei ymmärrä, että vittuilu laskee miehen testotasoja. Tämä on tutkittu tosiasia.

Vittuilu vähentää kaikkien haluja sukupuoleen katsomatta.

Vierailija
9/31 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP: llä on nyt vain käynyt tuollainen tuuri parisuhde- arpajaisissa. Kymmenestä parista kaksi on seksihalukkuudeltaan suunnilleen samantasoisia. Kahdessa parissa nainen haluaa enemmän, niinkuin AP:n tapauksessa. Kuudessa parissa mies haluaa enemmän. Se nyt vain on näin, ollut jo ihmiskunnan aamuhämäristä asti.

Nyt vain AP mietit, kuinka tärkeää seksi on yleis- onnellisuutesi kannalta. Sen jälkeen ne kolme tuttua, ja ainoaa mahdollista neuvoa:

-Sopeudu tilanteeseen.

-Jos et voi sopeutua, etsi seksi muualta joko luvan kanssa tai ilman lupaa,

-Jos et voi sopeutua ja et voi/ halua etsiä seksiä muualta, lusikat jakoon ja uusi parisuhde.

Jos kolmaskaan vaihtoehto ei miellytä, palaa vaihtoehtojen alkuun ja aloita kierros alusta, ja valitse vaihtoehdoista vähiten huono. Hyviä vaihtoehtoja ei näissä jutuissa ole yleensä olemassa.

Onnea matkaan, mihinkä ratkaisuun sitten päädytkin.

Nykyään haluttomuus on tutkitusti kylläkin yhtä yleistä miehillä ja naisilla.

Siitä on myös tutkimuksia, että miehet rankasti aliarvioivat vaimonsa kiinnostuksen seksiin.

T. Haluttoman miehen vaimo

Vierailija
10/31 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP tässä. Kiitos vastauksista. Voin kyllä rehellisesti sanoa että en todellakaan valita/niuhota pienistä, ehkä olisi aihetta välillä jopa enemmän mutta en itse jaksa pienistä valittaa. Itselleni seksi on tärkeä osa elämää sekä parisuhteen yksi tärkeämmistä asiosta joten saa nähdä miten tämä saadaan korjattua. Mies on kyllä pahoillaan mutta ei ne sanat auta mitään vaan teot.  Kiitos vinkeistä, kokeilen nyt ylläolevia ja katsotaan miten tilanne etenee.. pettämään en ole ikinä ryhtynyt enkä kyllä aiokaan.  Harmi vaan jos suhde kaatuu tähän..

Vierailija
11/31 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitä on myös tutkimuksia, että miehet rankasti aliarvioivat vaimonsa kiinnostuksen seksiin.

Voisiko olla osin sellaisesta ilmiöstä kyse, että naiset ehkä eivät ole niin hanakoita tuomaan sitä kiinnostustaan julki? Kun miehellä seisoo niin silloin seisoo, eikä sitä paljoa voi peitellä ainakaan yhdessä asuessa ja nukkuessa. Nainen voi käydä yhtä kuumana, mutta hänestä ei sitä ihan niin päälle päin näy, eikä hän ehkä halua näyttääkään. Miehestähän on helppo ensin tsekata että millaisessa vireessä on, ja aloitetta voi tehdä jos maaperä on valmiiksi otollinen.

En väitä että se kaikilla näin on, mutta oma kokemus on se, että kun itse kuljeskelen kotona kulli sojottaen, niin se on se tilanne jossa vaimokin helposti alkaa osoittaa mielenkiintoa. Sitä ei sen sijaan koskaan tapahdu, että hän vaikkapa löytyisi illalla sängyltä, pikkarit nilkoissa ja pillu märkänä, näyttäen minulle että nyt panettaa. Olen kyllä sanonut, että olisi se minustakin ihan yhtä kiva nähdä tai kuulla, että toinen käy kuumana, vaan ei. Eivät vaimon halut koskaan mitenkään merkittävästi alhaisemmat ole olleet, joskus hänen omien sanojensa mukaan suuremmatkin kuin minulla. Niiden ei vain ole annettu näkyä samalla tavalla, syystä tai toisesta.

Vanhemmiten hän on tosin alkanut oppia, että menkkojen lähestyessä on syytä vihjata minulle että nyt olisi hyvä aika ryhtyä kun vielä ehtii, mutta ei sitäkään vihjausta kyllä mitenkään erityisen seksuaalissävytteisesti tai eroottisesti esitetä... Viisikymppinen nainen kuitenkin, ja edelleenkin jotenkin niin häveliäs ettei oikein osaa heittäytyä himojen valtaan ennen kuin minä olen hänet kädestä pitäen taluttanut siihen olotilaan.

Vierailija
12/31 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli samaa ongelmaa, mutta ikää jo yli 40. Olemme puhuneet asiasta paljon ja sopineet että yritetään seksiä vähintään kerran viikossa ajan kanssa. Selvitimme mistä kumpikin pitää ja mistä ei. Esim mieheni innostuu enemmän, kun en painosta niin paljoa (koskettele, suutele etc) vaan käytän lievempiä keinoja (vihjailevia puheita/viestejä, avonaista vaatetusta etc). Parempi, jos innostuu itse, kuin että minä ehdottelen. Haluttomuus on ilmeisesti johtunut (työ)stressistä. Seksielämä on parantunut aikalailla siihen kerran viikossa osioon. Lomalla toki useammin.

Vierailija
13/31 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kulunut virsi, mutta taasko tässä on yksi kaappihomo, joka on rakentanut kulissit. Ei ole normaalia, ettei 30v miestä kiinnosta pillu. Tuon ikäistä nuorta pitäisi panettaa koko ajan.

Olen 53 ja ei nyt kokoajan paneta mutta melkein

Vierailija
14/31 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisiko olla osin sellaisesta ilmiöstä kyse, että naiset ehkä eivät ole niin hanakoita tuomaan sitä kiinnostustaan julki? Kun miehellä seisoo niin silloin seisoo, eikä sitä paljoa voi peitellä ainakaan yhdessä asuessa ja nukkuessa. Nainen voi käydä yhtä kuumana, mutta hänestä ei sitä ihan niin päälle päin näy, eikä hän ehkä halua näyttääkään. Miehestähän on helppo ensin tsekata että millaisessa vireessä on, ja aloitetta voi tehdä jos maaperä on valmiiksi otollinen.

En väitä että se kaikilla näin on, mutta oma kokemus on se, että kun itse kuljeskelen kotona kulli sojottaen, niin se on se tilanne jossa vaimokin helposti alkaa osoittaa mielenkiintoa. Sitä ei sen sijaan koskaan tapahdu, että hän vaikkapa löytyisi illalla sängyltä, pikkarit nilkoissa ja pillu märkänä, näyttäen minulle että nyt panettaa. Olen kyllä sanonut, että olisi se minustakin ihan yhtä kiva nähdä tai kuulla, että toinen käy kuumana, vaan ei. Eivät vaimon halut koskaan mitenkään merkittävästi alhaisemmat ole olleet, joskus hänen omien sanojensa mukaan suuremmatkin kuin minulla. Niiden ei vain ole annettu näkyä samalla tavalla, syystä tai toisesta.

Vanhemmiten hän on tosin alkanut oppia, että menkkojen lähestyessä on syytä vihjata minulle että nyt olisi hyvä aika ryhtyä kun vielä ehtii, mutta ei sitäkään vihjausta kyllä mitenkään erityisen seksuaalissävytteisesti tai eroottisesti esitetä... Viisikymppinen nainen kuitenkin, ja edelleenkin jotenkin niin häveliäs ettei oikein osaa heittäytyä himojen valtaan ennen kuin minä olen hänet kädestä pitäen taluttanut siihen olotilaan.

Mulla ainakin välillä näin. Näkee että mies on vähän väsynyt eikä viitsi omilla haluillaan häiritä. Joskus ei kehtaakaan, jotenkin sitä tuntuu että ei tämmöinen vanha akka saa enää samalla tavalla haluta. Vaikka kyllähän se on yleensä tykännyt kun olen sanonut että tekisi mieli.

N41

Vierailija
15/31 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman vaimoni halut jotenkin alkoivat hiipua. Jotain terveysvaivoja oli ja vaikutti että pyllistää vain minua miellyttääkseen. Niin se seksi joo.. No sitten aloin lobbaamaan että se touhu pitää nuorekkaana ja ylläpitää terveyttä. Panostin hommaan satasella leluineen kaikkineen. Nyt vaimo on niin himokas että ei mitään rajaa. Yksi kerta ihan kiroili, sähisi ja tärisi kun sai niin vahvan orgasmin. Luokkaa 5 kertaa laukeaa per sessio. No kerta viikossapa noita sessioita vain on mutta sitäkin laadukkaampia

Vierailija
16/31 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mies 59v,haluaisin harrastaa seksiä päivittäin,mutta saman ikäinen vaimoni ei kymmeneen vuoteen.Kyllä usein vituttaa.

Vierailija
17/31 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä nainen 50+, jolla hormonit hyrrää.

Miesystävä 60 + ollut tosi varovainen, mutta todennut mulle että iske vaan kiinni 😉 ja niin olen tehnytkin. Plus puhun välillä kiltisti tuhmia, vaikka miestä vähän nolottaa. Joskus tuottaa tulosta, joskus ei. Mutta lempimistä ollut tyydyttävästi. Jatka vaan työstöä ap ja jos ei ala tuottaa tulosta, ota vakava keskustelu miehesi kanssa.

Vierailija
18/31 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitin aikoinaan silloin 30-vuotiaalle vaimolle että haluan seksiä useammin kuin kerran viikossa/kahdessa vaikka olisi miten stressiä työssä ja univelkaa pienten lasten kanssa.

Tämä puolustautui kertomalla kahdesta kaveristaan joiden miehet painoivat uraputken takia pitkää päivää ja kärsivät kroonisesta univelasta niinikään lasten takia eivätkä näillä miehet halunneet enää seksiä tai pystyneet vaikka vaimo vaatisi sitä joten meillä kuulemma pantiin ihan yhtämittaa näihin verrattuna.

Toisella parilla seksiä oli kerran kahdessa kuukaudessa mutta toisella edellisestä kerrasta oli yli puoli vuotta. Jälkimmäistä en kyllä ihmetellyt kun vaimo oli turvottanut itsensä kahden raskauden aikana sellaisiin mittoihin että olisi haastavaa keksiä edes asentoa jossa mikään ravihevosta pienimunaisempi saisi kärkeä sisään

Vierailija
19/31 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, vaan kyse on sellaisesta ilmiöstä, että valtaosassa parisuhteista mies haluaa enemmän. Esim. väestöliiton sivuilta löytyy tutkittua tietoa asiasta. Niin ikään ulkomailla tehdyt tutkimukset tukevat tätä, samansuuntaisia tuloksia saatu vieläkin.

Toinen asiaa selittävä tekijä on se, miten määritellään "seksi".

Mies määrittelee seksiksi sen vaakamambo- jutun, pippeli ja pimppi ja niinpoispäin, kyllä te tiedätte.

Nainen määrittelee seksiksi sen kun sitä olisi voinut olla.

Tilanne: Kaivurikuski- Kake ja Kaupankassa- Kati ovat pariskunta. Jipii, Katilla on tänään aamuvuoro, joten kumpikin illalla kotona. Voisikohan....

Kumpikin sinkoaa aamulla töihin. Kake möyrii rivitalon perustuksen monttua ja salaojia. Miettii Katin muhevia muotoja, ja arvelee että Kati voisi tykätä jos tekisin hänelle ruuan valmiiksi, kun töistäkin aiemmin kotiudun. Voisi olla hyväksi parisuhteelle, miettii Kake, ja hymynkare pyrkii pintaan ja huulet viheltelee Kotiteollisuutta.

Myös Kati on työn touhussa. Välillä kassalla, välillä järjestellään hyllyjä. Varsinkin hyllyjä järjestellessä Kati huomaa ajatusten vaeltelevan levottomaan suuntaan, heti puolenpäivän jälkeen Kati havahtuu armottomaan panetukseen, ja hieman ennen kotiinlähtöä uudelleen. "Nyt jos olisi Kake tässä, niin jopa saisi sängyn jouset kyytiä" miettii Kati.

Kake lopetti kaivuhommat, lähikaupan kautta kotiin ja illallinen kypsymään. Ruuan kypsyessä kevyt kämpän kohentelu, ja pahimpien hiekkojen imurointi eteisestä.

Ruoka alkoi valmistua. Kati viipyi normaalia myöhempään, oli nähnyt kaverinsa kaupungilla ja käyneet kahvilla. Kaveri oli avautunut Katille, kaverin miehen veljen avioliitto vetelee viimeisiään ja nyt mies oli kärynnyt salasuhteesta. Kati ja kaverinsa olivat pohtineet pettämisen syitä ja seurauksia. Joku voisi kutsua juoruiluksi, mutta kyseessä oli informaation jakaminen.

Illallinen oli hyvää. Tuli syötyä liikaakin. Telkkaria katsoessa alkoi silmä lumpsakehtelemaan jo ennen iltauutisia.

Nukkumaan mennessä Kake yritti saada Katia innostumaan lempimisestä, mutta Kati valitti väsymystään joten yritykseksi jäi, ja kohta asunnossa kuului vain uninen tuhina.

Ennen nukahtamista Kake mietti, milloinka viimeksi meillä on ollut seksiä? Oliko viime kuussa, vai joko siitä on yli kaksi kuukautta?

Ennen nukahtamistaan Kati mietti, kuinka kultainen mies hänellä on. Harmi kun en jaksanut innostua enää seksistä, toivottavasti se ei loukkaantunut.  Mutta kun väsytti niin, ja johan meillä päivällä kahdesti oli.

Sinä se jaksat jakaa vääriä väitteitäsi jatkuvasti.

Väestäliiton tutkimus ei tarkoita, että naiset haluaisivat vähemmän seksiä. Siinä kysyttiin, kuinka usein haluaisit _yhdyntää_ _oman puolisosi_ kanssa. Se tarkoittaa, että joko

-naiset eivät halua niin paljon yhdyntää kuin esimerkiksi suuseksiä tai sormettamista

Tai

-naiset haluavat seksiä, mutta eivät sytstä tai toisesta oman puolisonsa kanssa vaan muiden miesten kanssa.

Jos sinulle osuu vain haluttomia naisia, sinun töytyy katsoa peiliin, sieltä se syy löytyy.

Vierailija
20/31 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, vaan kyse on sellaisesta ilmiöstä, että valtaosassa parisuhteista mies haluaa enemmän. Esim. väestöliiton sivuilta löytyy tutkittua tietoa asiasta. Niin ikään ulkomailla tehdyt tutkimukset tukevat tätä, samansuuntaisia tuloksia saatu vieläkin.

Toinen asiaa selittävä tekijä on se, miten määritellään "seksi".

Mies määrittelee seksiksi sen vaakamambo- jutun, pippeli ja pimppi ja niinpoispäin, kyllä te tiedätte.

Nainen määrittelee seksiksi sen kun sitä olisi voinut olla.

Tilanne: Kaivurikuski- Kake ja Kaupankassa- Kati ovat pariskunta. Jipii, Katilla on tänään aamuvuoro, joten kumpikin illalla kotona. Voisikohan....

Kumpikin sinkoaa aamulla töihin. Kake möyrii rivitalon perustuksen monttua ja salaojia. Miettii Katin muhevia muotoja, ja arvelee että Kati voisi tykätä jos tekisin hänelle ruuan valmiiksi, kun töistäkin aiemmin kotiudun. Voisi olla hyväksi parisuhteelle, miettii Kake, ja hymynkare pyrkii pintaan ja huulet viheltelee Kotiteollisuutta.

Myös Kati on työn touhussa. Välillä kassalla, välillä järjestellään hyllyjä. Varsinkin hyllyjä järjestellessä Kati huomaa ajatusten vaeltelevan levottomaan suuntaan, heti puolenpäivän jälkeen Kati havahtuu armottomaan panetukseen, ja hieman ennen kotiinlähtöä uudelleen. "Nyt jos olisi Kake tässä, niin jopa saisi sängyn jouset kyytiä" miettii Kati.

Kake lopetti kaivuhommat, lähikaupan kautta kotiin ja illallinen kypsymään. Ruuan kypsyessä kevyt kämpän kohentelu, ja pahimpien hiekkojen imurointi eteisestä.

Ruoka alkoi valmistua. Kati viipyi normaalia myöhempään, oli nähnyt kaverinsa kaupungilla ja käyneet kahvilla. Kaveri oli avautunut Katille, kaverin miehen veljen avioliitto vetelee viimeisiään ja nyt mies oli kärynnyt salasuhteesta. Kati ja kaverinsa olivat pohtineet pettämisen syitä ja seurauksia. Joku voisi kutsua juoruiluksi, mutta kyseessä oli informaation jakaminen.

Illallinen oli hyvää. Tuli syötyä liikaakin. Telkkaria katsoessa alkoi silmä lumpsakehtelemaan jo ennen iltauutisia.

Nukkumaan mennessä Kake yritti saada Katia innostumaan lempimisestä, mutta Kati valitti väsymystään joten yritykseksi jäi, ja kohta asunnossa kuului vain uninen tuhina.

Ennen nukahtamista Kake mietti, milloinka viimeksi meillä on ollut seksiä? Oliko viime kuussa, vai joko siitä on yli kaksi kuukautta?

Ennen nukahtamistaan Kati mietti, kuinka kultainen mies hänellä on. Harmi kun en jaksanut innostua enää seksistä, toivottavasti se ei loukkaantunut.  Mutta kun väsytti niin, ja johan meillä päivällä kahdesti oli.

Sä aina varioit tätä hekoheko-hauskaa tarinaa uudestaan ja uudestaan, mutta vaikka se olisi kuinka sujuvasanainen ja kuinka moneen kertaan kirjoitettu, niin silti se on enemmän vain kirjallisuusharjoitelma kuin keskustelua tai kenenkään elävää elämää. Propsit luovuudesta ja hyvästä kielenkäytöstä, pientä urautumista kirjallisten tehokeinojen käytössä kuitenkin havaittavissa.

Voit olla ihan oikeassa prosenttilukujesi kanssa samalla tavalla kuin joku muu on oikeassa vaikkapa klitorikseen liittyvien prosenttiensa kanssa. Saman asian jankuttaminen ei kuitenkaan ole keskustelua, ja parisuhdeasioissa yleistäminen on muutenkin aika helppo tapa mennä väärille raiteille, kun yksittäisten ihmisten elämästä puhutaan. Tämä kun nyt kuitenkin on keskustelupalsta, niin minusta on ihan antoisaa pohtia eri näkökulmia ja peilata omia kokemuksia muiden kirjoituksiin. Ainakin silloin kun kirjoittajat ovat tosissaan liikkeellä eikä vain trollaamaassa, sitäkin aina välillä jopa tällä palstalla tapahtuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän neljä