Kuukautiset 2 viikkoa etuajassa + ripuli
Hei,
Eilen aamulla vatsani meni yhtäkkiä ihan sekaisin eikä mikään ruoka pysynyt sisällä. Tänään kuukautiseni alkoivat, kaksi viikkoa etuajassa!! Ikinä ne eivät näin aikaisin ole tulleet vaan päinvastoin, yleensä hieman myöhässä.
Raskaana en voi olla, sillä olen 19v neitsyt.
Minulla ei ole ennen kuukautisten aikaan ollut tällaista ripulia, voisiko se kuitenkin olla syy tälle ripulille? Antakaapas mielipiteitä, onko syytä huoleen?
Kommentit (6)
Aika usein se tyhjentää vatsan ennen kuukautisia. Ripuli on ihan normaali kuukautisoire kuten on kierron vaihtelukin tuossa iässä.
Ekassa raskaudessa ennen plussaa mulla oli ripulia
En huolestuisi, noin nuorella on aivan normaalia, että kierron pituus vaihtelee suurestikin. Ja joillakin ripulia esiintyy kuukautisten alun yhteydessä päivän-parin sisällä.
Toki tilannetta kannattaa seurata. Jos kuukautiset on aiemmin olleet säännölliset ja nyt yhtäkkiä muuttuvat epäsäännöllisiksi (siis useamman kierron ajalla, ei vielä tämä ensimmäinen), voisi olla hyvä ottaa yhteyttä esim. terkkariin tai vaikka terveyskeskukseen. Lisäksi jos ripuli kestää pitkään ja aiheuttaa muita oireita (heikotus, nestehukka, kuivuminen), voisi olla hyvä ottaa yhteyttä terveydenhuoltoon.
no ootko taas ahminu herkkuja ja rasvaista ruokaa viikkotolkulla?
Oletko stressanut jotain asiaa viime aikoina? Esim opiskelupaikkaa? Jos olet, niin kuukautiskierto menee stressistä sekaisin ja voi aiheuttaa myös vatsavaivoja.
Aika jännää että sama tapahtuu mulla tällähetkellä ensimmäistä kertaa. Kuukautiset 2vkoa etuajassa ja kanssa vatsaongelmia.