Mistä voi johtua tämmöiset oireet?
Olen 34v ja alkoi kun olin 30v.
Hikoilua, kuumia aaltoja, aamuyön heräilyä. Aamuisin oksettavaa oloa, tyhjän mahan pahoinvointia. Painon kertymistä (tämä johtuu osaksi siitä että pitää nappailla ruokaa välillä).
Onko vaihdevuosi oireita? Uktrassa näkyi vähentynyt rakkuloiden määrä, mutta ei otettu verikokeita sitten kuten fsh tai lh tai amh.
Muuten on tutkittu kattavasti.
Maha myös kerää ilmaa helposti
Kommentit (15)
Mene gynekologille ja käske ottaa ne hormoniarvot.
Vierailija kirjoitti:
Ja tarkistaa kilpis-ruhasen arvot.
Sopii myös syövän oireiksi. Verikokeita ainakin, tt-kuvaus toisi varmuuden, onko vai ei. Anteeksi, jos pelottelen.
Suolistosyöpä. Mene lääkäriin, täältä turha kysellä, ei täällä lääkärit päivystä.
Vierailija kirjoitti:
Suolistosyöpä. Mene lääkäriin, täältä turha kysellä, ei täällä lääkärit päivystä.
Ei ole turha kysellä. Hyviäkin vihjeitä voi saada täällä. Joillakin voi olla samalaisia oireita ollut.
Junttiko se siellä määräilee, mitä saa ja mitä ei saa kysyä?
Vierailija kirjoitti:
Tosiaan, jos on vajetta jostain hormoneista, niin niiden korvaamiseksi saa lääkityksen, ja vointi voi parantua.
närästys/refluksi? mut joo lääkärissä kannattaa käydä juttelemassa ja sulkemassa vaihtoehtoja pois. Mikäli ovat edellämainittuja, kannattaa lääkkeiden lisäksi aloittaa ruokavalioremontti, muuten niiden popsiminen on yhtä tyhjän kanssa kun oireet palaa kun lääkitys loppuu.
Pelaako teillä ilmastointi? Onko liian kuuma sisällä? Tuuletatko milloinkaan? Ei kai vaan hometta?
Kuulostaa liialliselta siiderin nauttimiselta
Sydän?
Lisämunuaiset?
Muu endokrinologinen vaiva?
Neurologista?
Aivojen lämmönsäätely tms?
Raudanpuute. Hb voi olla ok, mutta varastorauta finaalissa.
Arvo 30 tai alle = tyhjä varasto.
Itselläni raudanpuute näyttäytyi juuri lämmönsäätelyn ongelmina. Toki paljon muitakin oireita oli, joista olen päässyt kolmen vuoden rautakuurilla.
Arvo on nyt 100 ja olo mitä parhain!
Mieleen tulee tosiaan hormonaaliset muutokset. Ihan maallikkona sanon. Minullahan tuollaisia tuli juuri vaidevuosina.
Onkos runsaat kuukautiset?