10 litran mansikkalaatikot ei käy kaupaksi
https://www.is.fi/taloussanomat/art-
2000009707793.html
Muutenkin on nihkeää
Hmmm hinnat väärät
Kommentit (40)
Minä en syö enää ollenkaan mansikoita. Alunperin koska mansikkaparonit ylimielisinä solvasivat suomalaisia työntekijöitä, ja ulkomaalaiset majoittivat kammottaviin oloihin johonkin saastaisiin navetannurkkiin. Poimijoille ei myöskään järjestetty hygienisiä vessatiloja vaan kävivät pellon reunalla asioimassa ja palasivat poimimaan pesemättömillä käsillä.
Myöhemmin maistoin enkä enää tykännyt. Syön herkullisia pensasmustikoita ja kirsikoita, ja loppukesästä poimin karviaisia ja mustaherukoita sukulaisten puutarhasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen hyvätuloinen mutta kesälomabudjetti ei kestä noita 5-6 euron pikkurasioitakaan, siis voihan niitä pari ostaa kuussa mutta ei enempää. Kyllä se kieltämättä hullulta tuntuu että tähän tämä on nyt näillä hinnoilla mennyt.
Täh? Hyvätuloisen budjetti kaatuu muutaman euron mansikoista? Minulla ei ole hyvät tulot ja olen ostanut kaksi viiden kilon mansikkalaatikkoa, eikä tehnyt edes pahaa.
Sama täällä, mutta jos palstaa on uskominen, hyvätuloiset elävät sitku-elämää, jossa köyhäillään kuin oltaisiin tt-tuella ja kaikki rahat menee sijoituksiin (josta ne otetaan, jos eletään tarpeeksi vanhoiksi).
En tänä vuonna pakasta mansikoita, koska pakastin on käytössä ale tuotteille joita on nykyaikana pakko käydä metsästämässä silloin tällöin.
Vierailija kirjoitti:
Olen hyvätuloinen mutta kesälomabudjetti ei kestä noita 5-6 euron pikkurasioitakaan, siis voihan niitä pari ostaa kuussa mutta ei enempää. Kyllä se kieltämättä hullulta tuntuu että tähän tämä on nyt näillä hinnoilla mennyt.
Pikkurasiat onkin tuplahintaisia kilohinnalta.
Ei kannata ostaa eikä pakastaa näillä hinnoilla. Ostaa talven mittaan sen vähän minkä käyttää, säästää sähkössäkin.
Muutaman viiden kilon laatikon ostan ja siitä jää mitä jää. Syötäväksi lähinnä, vähän ehkä pakkaseen ja sitten hilloksi.
Mäkään enää raivolla niitä pakastele, kun niitä saa pitkin vuotta kaupastakin ihan järkihintaan. Annoin isoin arkkupakastimen eteenpäin, kun tein tuon päätöksen, etten enää pakastele kummosia. Pieni arkku jäi ja tuo seisova arkipakastin.
Vierailija kirjoitti:
Ei taida ihmiset enää pakastaa mansikoita kun kaupan pakastealtaasta saa samaan hintaan ympäri talven. Ei itsellä ainakaan ole mitään kiinnostusta täyttää pakastinta turhuudella ja vielä maksaa siitä.[/quote
Kaupan pakastemansikat ovat paremman makuisia, kuin itse pakastetut. Ja mansikat ovat parhaita tuoreena, en siis pakasta niitä. Mustikkaa, puolukkaa ja lakkaa pakastan kyllä.
Joku, joka valitti mansikoiden hinnasta; tiedätkö, mitä poimijoille maksetaan? Tervemenoa mansikkapellolle töihin!
Ostin laatikollisen. Syön tuoreeltaan, jääkaapissa säilyy sen että syö, useamman pvän. Muutaman rasiallisen pakastin. Ei niitä tule talvella syötyä. Nytkin viime kesältä vielä käljellä. Tuoreena parasta!
Kesän mittaan ostan pari laatikkoa mansikkaa jotka pakastan pikkupusseihin ja syön sitä mukaa. Sitten kun tulee lakat saataville niitä pakastan, koska niitä saa talven aikana.
Kaikkia muita marjoja saa hyvin kaupan pakastealtaasta talven aikana. Ja saa edullisesti kilon pusseissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei taida ihmiset enää pakastaa mansikoita kun kaupan pakastealtaasta saa samaan hintaan ympäri talven. Ei itsellä ainakaan ole mitään kiinnostusta täyttää pakastinta turhuudella ja vielä maksaa siitä.[/quote
Kaupan pakastemansikat ovat paremman makuisia, kuin itse pakastetut. Ja mansikat ovat parhaita tuoreena, en siis pakasta niitä. Mustikkaa, puolukkaa ja lakkaa pakastan kyllä.
Joku, joka valitti mansikoiden hinnasta; tiedätkö, mitä poimijoille maksetaan? Tervemenoa mansikkapellolle töihin!
Tämä on totta, teollinen pakastusprosessi säilyttää marjat parempina kuin kotipakastimessa jäädyttäminen.
Vierailija kirjoitti:
En pidä mansikoista.
Alanuolista päätellen sun on nyt PAKKO pitää mansikoista!!
Täällä 5 kilon laatikot näkyy olevan 30-35 euroa. Minusta aivan hyvä hinta.
Yhden laatikon aion ostaa.
Mansikat on nykyään kovia ja kirpeitä ei makeita. Ilmeisesti jalostettu sellaisiksi, että säilyvät pitempään ja sesonki pitkittyy. Mistä saa hyviä makeita pehmeämpiä mansikoita? Toriltako ?
Vierailija kirjoitti:
Ei taida ihmiset enää pakastaa mansikoita kun kaupan pakastealtaasta saa samaan hintaan ympäri talven. Ei itsellä ainakaan ole mitään kiinnostusta täyttää pakastinta turhuudella ja vielä maksaa siitä.
Pakastan kaikkia muita marjoja, mutta mansikat eivät ole mielestäni hyviä pakastettuna.
T. Mansikkaviljelijän tytär
Siinä Ahneet myyjät itkee kun mansikat mätänee torille, oma moka.
Itellä sama, että vain pieni pakaste lokero ja tähän pienehköön kaksioon ei mahdu muuta tällä hetkellä. Muuten tykkään mansikoista ja varsinkin makeista lajikkeista. Nyt ollut marketeista 7-8e 500g rasiassa.
näillä sähkön hinnoilla vain idiootit pakastaa marketeista saa ympäri vuoden jopa halvemmalla.
Ei ole varaa ostaa laatikollista mansikoita. Pakkaseen ei mahdu koska on pakastinlokero.