TYP-laki. Onko tästä tietäviä viranomaisia paikalla? Kyse terveystietojen urkinnasta. Onko laillista?
Minulla on sukset menossa pahasti ristiin te-virkailijan kanssa. ( Työskentelee TYP, Työllistämistä edistävä monialainen palvelu). En halua että minun terveystietojani jatkuvasti urkitaan selän takana kertomatta minulle.
Saa lukea Omakannasta, että taas urkinta on tapahtunut. Urkinta tapahtuu toisen henkilön kautta, joka työskentelee terveydenhuollossa. Minä asiakkaana olisin voinut omasta terveydentilasta suoraan tälle te-virkailijalle, jos minuun olisi otettu yhteyttä. Mutta ei soittele. Tämä aiheuttaa epäluottamusta tähän virkailijaan.
Tämä terveydenhuollon henkilö, johon TYP-virkailija ottaa yhteyttä, ei ole minua koskaan nähnyt eikä hoitanut, antaa tietoja omaan tulkintaansa perustuen minusta ja ne ei ole yhteneväiset miten minä oman terveyteni koen.
Koen tämän TYP-palvelun asiakasta todella nöyryyttävänä ja mitään apua ja tukea en ole tältä TYP-virkailijalta saanut. Päinvastoin , on lisätty minun paineita kovasti. Olen jättänyt käyttämättä terveydenhuollon palveluja urkinnan takia, koska haluan että terveystietoni ovat luottamuksellisia. Nyt joku ylimääräinen taho urkkii niitä kokoajan. Vääristellään tietoja.
Voisiko joku kertoa lainkohdan tälle tietojen keräämiselle? Toiminnan pitäisi olla asiakkaalle näkyvää ja tälläisestä tietojen keruusta pitäisi kertoa asiakkaalle. Minä en ole lupaa antanut terveystietojeni luovuttamiseen.
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko vaikea löytää lainkohta?
11 Työtöntä koskevat tiedot ja niiden käyttötarkoitus
Työvoimaviranomainen, hyvinvointialue ja Kansaneläkelaitos voivat käsitellä työtöntä henkilöä koskevia tietoja niille tässä laissa säädettyjen, monialaisen tuen yhteistoimintamalliin liittyvien tehtävien hoitamiseksi ja näitä tehtäviä koskevaan valvontaan, kehittämiseen, seurantaan, arviointiin, tilastointiin, ennakointiin ja ohjaukseen.
Työttömästä henkilöstä voidaan käsitellä seuraavia tietoja:
1) nimi, henkilötunnus ja yhteystiedot;
2) monialaisen tuen yhteistoimintamallin asiakkuuteen ja asiointiin sekä asioinnin mahdollisesti edellyttämiin erityisjärjestelyihin liittyvät tiedot;
Sulla on vainoharhainen käsitys typ-asiasta!
Miksi ne noin kovasti sua jahtais, että ihan joka paikasta urkittais !
Olen eri, mutta mietipä vähän. Tietenkin ne kaikki haluavat päästä työttömästä eroon. Kukaan ei halua maksaa työttömälle mitään (työttömyysturva, sairauspäiväraha, eläke). Kunnat haluavat työttömät sairauspäivärahalle tai eläkkeelle, ettei tarvitse maksaa. Kela ei halua maksaa sairauspäivärahaa, eikä varsinkaan eläkettä. Työtön on sitten pelkkä pelinappula tässä farssissa.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisia on pidetty ulkomaalaisina ja kohdeltu sen mukaan . Viety ulkomaalaisten työkkäriin kuin annettu tervetuloa Suomeen esitteitä. Kiitos tästä.
???
Ei mikään lääkäri voi antaa työttömästä tietoja työkkärin virkailijalle. Olen itse haastanut typin virkailijan oikeuteen 6 sitten koska se väitti että olen sairas ja työkyvytön joten minulle ei voi maksaa työttömyysrahaa, Typin virkailija kirjoitti lausunon jopa minun terveydestäni joka ei pitänyt paikkaansa miltään osin ja sen oikeus myös totesi. Typin virkaailija yritti pakottaa minua kuntouttavaan työhön ja sen takia kirjoitti sen lausunnon ja käski minua pistämään nimen siihen. Otin sen paperin ja tein rikosilmoituksen siitä. Typin virkailija toimittiin virkarikoksesta ja minä sain lähes 5000 euroa korvauksia. Minut todettiin täysin terveeksi vieläpä koska oli sitten pakko mennä itse hakemaan lääkärin todistus. Typillä on joku oma lääkäri vielä ja ne voi kirjoitella mitä tahansa työttömästä.
Typ työntekijät haluaa kaikin tavoin tietää että sinussa on joku vika jotta ne voi laittaa sinut kuntouttavaan työhön ja karenssille. Typissä on joku oma lääkäri ja ne haluaa tehdä sinulle terveystarkastuksen. Pienikin sairaus tai muu niin ne saa syyn kyykyttää sinua ja pakottaa orjatöihin. Ja et pääse eroon niistä koska jos allekirjoitat niitten antamia papereita niin se katsotaan että olet suostunut moneksi vuodeksi kuntouttaviin töihin johonkin pajalle. On meinaan itsellä kokemusta. Jos et suostu niin karenssi ja 40% tuen menetys.
Suomalaisia on pidetty ulkomaalaisina ja kohdeltu sen mukaan . Viety ulkomaalaisten työkkäriin kuin annettu tervetuloa Suomeen esitteitä. Kiitos tästä.