Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pojan kaveri keskeytti intin

Vierailija
08.07.2023 |

Niin kuin oltiin mielissään että yhdessä menivät, samaan tupaankin pääsivät.
Surettaa.

Kommentit (145)

Vierailija
21/145 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain sairaat pitää vapauttaa.

Muilla pitäisi olla pakko käydä aswpalvelus.

Aivan täysin epäreilua, että sodan tullen osa puolustaa maata henkensä uhalla ja osa ei viitsi.

(Naiset ovat fysiikaltaan selvästi heikompia, joten heille tietty vapaaehtoinen)

Vierailija
22/145 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noloa sille kaverille.

Mun tyttären kaveripoika kans keskeytti. Sai kaameet raivot isältään päälleen.

Kyllä jokaisen terveen miehen pitää armeija käydä!

Tai muuten mitä?

T: c-paperit

Työnantajat eivät arvosta tuollaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/145 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorten miesten kannattaisi laajemminkin kieltäytyä palveluksesta, tai hankkia vapautus. Se olisi ainoa tie järjettömän lain muuttamiseksi. Sukupuolineutraali, vapaaehtoinen palvelus Ruotsin malliin tilalle. Varsinkin näin Naton jäsenä, ymmärrän , että ei kiinnostele enää. 

Ruotsissakin ollaan havahduttu, että heidän malli ei taida ollakaan hyvä.

Lisäksi mw ollaan heille kilpenä. Pakko meillä olla asevelvollisuus.

Vierailija
24/145 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1) mitä se heille kuuluu? 2) miten armeija liittyy mitenkään töidentekoon?

Armeijan suorittaminen kertoo luonteen lujuudesta.

Vierailija
25/145 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Venäjä kertoi Suomen kuuluvan sille jo 2012!!!

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000511137.html

Venäjä esitteli karttaa, jossa Suomi kuuluu sen alle!

Venäjä-kohu: Tämä kartta loksautti suomalaisten leuat. IS on saanut kuvamateriaalia suomalaisia hämmästyttäneestä venäläiskenraalin esittelemästä kartasta.

Venäjän vastuualueella olivat selkeästi Suomi ja kaikki Baltian maat, ainoina EU-maina.

Jako tuo mieleen etäisesti Neuvostoliiton ja n a t s i-Saksan tekemän Molotov-Ribbentrop-sopimuksen salaisen lisäpöytäkirjan, jossa suurvallat sopivat mm. Suomen ja Baltian maiden liittämisestä Neuvostoliiton etupiiriin.

Hän esitti, että Nato ottaisi hänen näyttämänsä Euroopan kartan länsiosan, Venäjä olisi vastuussa itäpuoliskosta ja, että heillä olisi jonkinlainen yhteinen maalinosoitus- ja ohjauskeskus, kuvaili tilaisuudessa ollut Ulkopoliittisen instituutin tutkija Charly Salonius-Pasternak.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000511137.html

Kyllä se oli 90-lukua, kun näitä karttoja alkoi tulla. Tsirinovski vodkapullon etiketissä oli kartta, jossa puolet Etelä-Suomea oli piirretty kuuluvaksi Venäjälle. Koulukaverin kanssa 90-luvulla aina ihmeteltiin uutisotsikoita ja Ttsirinovskin viimeisimpiä lausuntoja. Tunnelma oli 90-luvulla silti rauhallinen, hilpeä, joskus hämmentynyt. Sitten sellaiset uutiset unohtuivat välillä.

Vierailija
26/145 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutustuin ystävääni, kun hänen pieni poikansa oli viiden. Meistä tuli nopeasti hyvät ystävykset ja sain seurata pojan kehitystä. Hän rakenteli onnellisena robotteja ja juoksi kesäisin perhoshaavin kanssa niityllä. Kaikki oli niin hyvin... Koulussa opettajat ennustivat pojasta tulevan vielä jotain suurta, hän rakasti tarinoita Etelämantereesta ja kaukaisten saarten eläimistä. Muistan kuin eilisen päivän sen alkusyksyisen päivän kauan sitten, kun ystäväni uskoutui minulle suuren salaisuuden: Poika oli kertonut haaveilevansa omasta tyttöystävästä, jonka kanssa nukkua öitä laavulla ja mennä yhdessä luonnontieteelliseen museoon. Ne sanat saivat minut hymyilemään sisäisesti... Aika kului ja pojan lukio alkoi, yläasteella hän oli vielä saanut seurata sivusta kuinka pärinäpojat kyyditsivät kylän tyttöjä. Jokin pojassa muuttui, hänestä tuli kotona hiljaisempi ja varautunut. Poika opiskeli edelleen historiaa loistavin arvosanoin, mutta jokin oli toisin ja yritimme selvittää mitä oli tapahtunut. Lukion ollessa lopuillaan toivoimme armeija vuoden ja opiskelemaan lähdön auttavan, kenties poika oli ainoastaan uusien kuvioiden tarpeessa. Poika opiskelikin poliittista historiaa vuoden verran, mutta palattuaan kesäksi kotiin, seurasi romahdus... Nyt tuo ennen niin iloinen poika on elänyt jo vuosia vuoteen omana. Niin se elämä voi muuttua...

Vierailija
27/145 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa se lopettaa, jos kiusataan. Sehän se yleisin syy lopettaa varmaan on. Kukaan hullu ole kiusattavana lähes vuotta tuolla karkkirahoilla, jos ei suku ja vanhemmat pakota. Kysyppä pojalta, oko hänellä vastaavanlaisia ongelmia?

Vierailija
28/145 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti asepalveluksen suorittamista kiristetään.

Liian moni jättää menemättä laiskuuttaan.

Palvelusaikaa pitäisi pidentää sellaiseksi, kuin se oli ennen ja hullua, että melkein joka viikonlopuksi pääsee lomille.

Vierailija
29/145 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole tyytyväinen että oma poikasi ei keskeyttänyt. Vain reppanat tulevat maitojunalla kotiin.

Vierailija
30/145 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttelin just eilen oman poikani kanssa, aloitti intin tammikuussa. Vielä on matkaa joulukuuhun ja kotiutukseen. Ei ole ihan helppoa, ja hammasta purren mennään. Hyvä ystävänsä hakeutui myös siviilipalvelukseen heti alun jälkeen. Sanoin, että aina voi keskeyttää, pakko ei ole olla jos alkaa tuntua liian raskaalta. Hän totesi, että kyllä hän nyt painaa vielä viisi kuukautta, vaikka hankalaa onkin.

Aika paljon kertoo, että tämä urheileva, terveellisesti syövä ja reipas partiopoika aloitti tupakoinnin. Mutta jos se helpottaa, niin olen valmis vaikka avustamaan tupakointikuluissa.

Vierailija
31/145 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sanoin tyttärelle, että armeijan käymättömyys on Red flag. Tyyppi ei hoida velvollisuuksiaan eikä ole selkärankaa.

Vierailija
32/145 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajat saavat kysellä yhtä vähän miehiltä armeijan käymisestä kuin naisilta lasten hankinnasta.

Vierailija
33/145 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ole tyytyväinen että oma poikasi ei keskeyttänyt. Vain reppanat tulevat maitojunalla kotiin.

Olet hyvä esimerkki suomalaisten sairaasta suhtautumisesta armeijaan.

Oletko reppana itse, vai tissiposken vanhempi?

Vierailija
34/145 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parempi lopettaa alussa, jos ei homma nappaa yhtään.

Ei sen nyt ihan nappaamisesta pitäis kiinni olla, mutta eipä yllätä, että nyky kersoilla ei oo edes sen verran munaa, että kestäis ton niinku mies. Toisaalta tiedostan, että koko kommentti oli toksista maskuliinisuutta, eihän miehellä nykyään edes tarvitse olla munaa ensinkään ja kyllä kaikkien pienten lumihiutaleiden pitää saada ihan itse päättää mitä haluaa tehdä jne. Sitten jos joskus joku tänne hyökkää ni voidaan yhdessä pyllistää niille ja sen sellaista.

Oletko sinä se kaveri baarista parin päivän takaa, joka veti kilarit päätöksestäni olla osallistumatta armeijaan? Oli muuten lähellä etten antanut sinulle käppänälle köniin.

En ole. Harvoin notkun baareissa, enkä ikinä "vedä kilareita" kenellekään. En tiedä olisinko edes jaksanut keskustella kanssasi koko asiasta, sillä kuten sanoin, ei yllätä. Oma poika käy armeijan ja ihan ilman painostusta tai, että edes tietäisi kantaani, se riittää mulle. Taisi ainoastaan olla lähellä, että olisit "kokenut", että nyt kyllä vedän käppänää köniin, mutta siinä ollaan vielä kaukana siitä köniin vetämisestä saati sen tuloksekkaasta onnistumisesta. Tehdään mussukka sillä tavalla, että et enää jatkossa uhoa könittämisellä täällä, etkä tosi elämässä, siihen kun tarvitaan vähän enemmän ku woketietoisuus ja että on nähnyt kaikki jaksot ninjakilpikonna piirretyistä.

Vierailija
35/145 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joudumme sitatila teeseen, niin kai nuo laiskat armeijan väittelijät laitetaan rintamalle (ja muihin paikkoihin, missä taisteluja käydään) avustushommiin?

Ei ole oikein, että osa miehistä saa olla suojassa ja kyllä siellä avustajiakin tarvitaan.

Vierailija
36/145 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä sanoin tyttärelle, että armeijan käymättömyys on Red flag. Tyyppi ei hoida velvollisuuksiaan eikä ole selkärankaa.

Sano minua selkärangattomaksi päin naamaa ja lyön, vanhus.

Tällaiset tapaukset pitääkin poistaa asepalveluksesta, huonoa ainesta. Hyvin paljastit laatusi.

Vierailija
37/145 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Armeijan keskeyttäninen on merkki ihmisen heikosta stressinsietokyvystä ja selkärangattomasta persoonasta.

En ikinä palkkaisi armeija keskeyttänyttä töihin, luovuttajia ei työelämässä kaivata...

Vierailija
38/145 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahtavaa, pääsi pois siitä lastentarhasta.

Lastentarha= en saa tehdä mitä huvittaa ja milloin huvittaa.

Oikeasti siinä on kyseessä aika kuolemanvakavat asiat.

Vierailija
39/145 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se velvollisuuksista luistamista, jollei käy armeijaa.

Vierailija
40/145 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö kannabiksen pitänyt rentouttaa?