Muilla sellaista, että tunteet heräävät kumppaniin vasta todella myöhään?
Jotenkin vaikea ehkä selittää tätä mielenmaailmaani mutta yritän:
Minulla oli yksi ystävä vuosia sitten jonka kanssa vietin aikaa silloin tällöin. Jo niihin aikoihin alkoi tulla ajatus mieleen, että tässä olisi kyllä poikaystävämateriaalia - on älykäs, todella kiltti, ulkoisesti viehättävä. En vain kokenut siinä kohtaa mitään romanttisia tunteita saati vetoa tähän henkilöön.
Noh, pari vuotta myöhemmin kuin salama kirkkaalta taivaalta ihastuin mystisesti tähän mieheen, ja olimme kuitenkin tunteneet jo useamman vuoden. Aikaisemmin tapaillessani ja seurustellessani lähdin helposti sellaisten miesten mukaan, joihin ihastuin lähes ensisilmäyksellä, mutta nämä suhteet kosahtivat lähes yhtä nopeasti kuin alkoivatkin. Olen myöhemmin tulkinnut tämän johtuvan siitä, etten ottanut tarpeeksi aikaa tunteakseni näitä miehiä, vaan ruusunpunaiset lasit värittivät ja silottivat kaikki rosoisuudet.
Nykyään olemme naimisissa tämän miehen kanssa ja rakastan tätä edelleen syvästi. Ihmettelen vain, että tunteet heräsivät noin jälkijunassa, vuosien tuntemisen jälkeen. Osaako joku selittää tätä?
Kommentit (4)
Eikös sitä sanota että ystävyys on varmaan paras pohja parisuhteelle? Jos olette jo ystäviä, tulette muutenkin hyvin toimeen, huumori samanlaista, tunnette toistenne kommunikaatiotyylit ennalta yms. Toisin sanoen ihan parisuhteen peruskiviä.
Mä myös ihastun ja rakastun todella hitaasti, mutta omasta mielestäni se on täysin luonnollista. En ymmärrä miten voi ihastua ihmiseen jota ei yhtään tunne. Eihän se ole muuta kuin ulkonäköön ja omaan mielikuvaan ihastumista. Ystäväni on näitä Rakkautta ensisilmäyksellä -ihmisiä ja on sanottava ettei hänen suhteet kyllä kestä oikein mitään. Aina tulee pettymys, kun kumppani onkin ihan erilainen kuin mitä oli mielessään rakennellut. Itselläni taas suhteet on aina olleet pitkäaikaisia.
Täällä myös! Paras parisuhteeni tähän mennessä
Sama täällä, et ole yksin. Näin kävi kaverimiehen kanssa, jonka kanssa oli siis täysin platonista ennen kuin minä ilmaisin kiinnostukseni häneen.
Joku kaunis päivä ajattelin että olisipa tässä mukava mies parisuhteeseen, ja melkein tuolla loogisella ja rationaalisella pohjalla tunteet seurasivat ihan päivää paria myöhemmin :D