Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työpaikan saaminen työhaastattelussa

Vierailija
08.07.2023 |

Onko kuinka yleistä? Aloin miettimään, kun kävin ke haastattelussa ja sain heti haastattelussa työpaikan. Toinen kerta elämässä, ekan kerran kävi 2017 ja palkkasivat heti.

Kommentit (21)

1/21 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on muutaman kerran jo työhaastattelussa tarjottu työpaikkaa.

Vierailija
2/21 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on käynyt kerran noin, olin siinä työssä 7 vuotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Töitä ylipäätään saadaan haastatteluiden kautta.

Vierailija
4/21 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska julkinen sektori ja virat, niin ei koskaan käy noin.

Vierailija
5/21 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on kerran soitettu noin 5 min haastattelun jälkeen ja tarjottu paikkaa, mutta ei aivan haastattelussa.

Vierailija
6/21 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On. Töitä ylipäätään saadaan haastatteluiden kautta.

Ymmärrätkö mitä tarkoittaa "sain heti haastattelussa työpaikan"?

Yleensä vastauksen saa kun kaikki haastatellut on haasateltu ja valinta suoritetaan.

Vierailija
7/21 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä paikkaansa, tai sitten olit ainoa hakija, toinen vaihtoehto oli se, että työtehtävän vaativuustaso ei juurikaan päätä huimannut, tyyliin jäätelökioskin myyjä. Muutoin ei paikkaa haastatteluhetkellä suoraan kerrota.

Vierailija
8/21 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on käynyt niin kahdesti. Olen alalla, jolla on vähän osaajia ja vähän työpaikkoja. Silloin harvoin kun jokin paikka on auki, on todennäköistä, ettei juuri kukaan hakija ole aiemmin tehnyt vastaavaa työtä. Jos on ja on muuten ominaisuuksiltaan ok, on heittämällä se pätevin hakija.

Vierailija
9/21 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä työvoimapula-aloilla on nykyään sellaista, että jokainen haastatteluun otettu palkataan ja usein vielä saman tien, jottei varmasti pääse karkuun.

Vierailija
10/21 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle on käynyt niin kahdesti. Olen alalla, jolla on vähän osaajia ja vähän työpaikkoja. Silloin harvoin kun jokin paikka on auki, on todennäköistä, ettei juuri kukaan hakija ole aiemmin tehnyt vastaavaa työtä. Jos on ja on muuten ominaisuuksiltaan ok, on heittämällä se pätevin hakija.

En usko pätkääkään, että Suomessa on sellainen ala, johon on vain 1-2 hakijaa pätevyysvaatimus esteenään, jollei ole kysymys Tasavallan presidentistä, siinäkin on vähintään muutama yritteliäs naamansa kanssa esillä.

Vierailija
11/21 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä sama, joka kerta kun olen ollut työhaastattelussa on heti napsahtanut töitä. Kertaakaan en ole jäänyt ilman työpaikkaa. Jos nuo työttömät saataisiin vain jotenkin työhaastatteluun niin saataisiin heille kaikille töitä ja työpaikka.

Vierailija
12/21 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko pätkääkään, että Suomessa on sellainen ala, johon on vain 1-2 hakijaa pätevyysvaatimus esteenään, jollei ole kysymys Tasavallan presidentistä, siinäkin on vähintään muutama yritteliäs naamansa kanssa esillä.

Lukutaito? Päteviä pohjakoulutuksen puolesta on paljon. Niitä, jotka on aiemmin työskennelleet alalla, vähän.

Vierailija
13/21 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmaan aika paljon alasta ja työpaikasta. Lähihoitajana sain työpaikan lyhyen haastattelun perusteella heti, koska pula työntekijöistä oli niin suuri. Toisaalta kuulin kyllä, että tuonne samaan paikkaan ei otettu yhtä hakijaa työvoimapulasta huolimatta, koska hän oli ollut siellä aiemmin harjoittelussa, eikä ollut sopinut tehtävään.

Vierailija
14/21 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdesti on tehty paperit haastattelussa.

Vierailija
15/21 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavallista minun mielestä.

Vierailija
16/21 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleistä ainakin kaupan alalla, haastattelu paikan päällä tarkoittaa useimmiten sitä, että katsotaan samalla jo kaikki työvaatteetkin valmiiksi. Haluavat vain nähdä, että olet suht järkevän oloinen ihminen.

Vierailija
17/21 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran kävi noin. Työpaikka arvosti pitkiä työputkia, vaikka kaikki työpaikat oli määräaikaisella sopimuksella. Tuli siellä 5v vietettyä ja pari lasta tehtyä sinä ainakaan, kunnes lähdin parempaa palkkaiseen työhön.

Vierailija
18/21 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työvoimapulasta kärsivä matalapalkka-ala, niin revitään kadulta töihin, jos osaat perusjutut ja suomea.

Vierailija
19/21 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea! :)

Olit juuri sopiva kyseiseen tehtävään. 

Vierailija
20/21 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä työvoimapula-aloilla on nykyään sellaista, että jokainen haastatteluun otettu palkataan ja usein vielä saman tien, jottei varmasti pääse karkuun.

Juuri näin. Omalla alallani on sen verran kova pula osaaviata työntekijöistä, että kyllä jo haastattelussa sanotaan suoraan, jos halutaan henkilö palkata. Esim viimeksi tuli 2 hakemusta yhteen avoimeen paikkaan, toinen hakijoista oli huono ja toinen todella hyvä niin kyllä sille hyvälle heti sanottiin, että ollaan kiinnostuneita hänet palkkaamaan. t. toimari

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yksi