Tähän liikennerikkeeseen naiset syyllistyvät miehiä enemmän
Matkapuhelimen käyttö ajaessa on yhä suurempi ongelma naiskuljettajilla! Puhelujen ohella naiset selaavat sovelluksia.
Sanoo poliisitarkastaja Heikki Ihalainen
Kommentit (18)
Tähän kannattaa keskittyä, kun miehet ovat vastuussa lähes kaikista vakavista onnettomuuksista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs ne kaikki miesten rikkomukset? 80% miehistä ajaa ylinopeutta.
Miehet näkee kenet tappaa naiset katsovat jotain videota kun toinen kuolee
Ai tekevät sen tahallaan?
Mä en koskaan käytä puhelinta ajaessa. Mun sisko käyttää, joskus on menty melkein vastaantulevien kaistalle kun olen olllut kyydissä. Olen sanonut suoraan että älä katso sitä kännykkää kun ajat, mutta ei auta. Veli taas ajaa ylinopeutta ilman turvavyötä, koska uskoo siihen, että kun itse osaa ajaa niin ei voi joutua onnettomuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Mä en koskaan käytä puhelinta ajaessa. Mun sisko käyttää, joskus on menty melkein vastaantulevien kaistalle kun olen olllut kyydissä. Olen sanonut suoraan että älä katso sitä kännykkää kun ajat, mutta ei auta. Veli taas ajaa ylinopeutta ilman turvavyötä, koska uskoo siihen, että kun itse osaa ajaa niin ei voi joutua onnettomuuteen.
Oletteko vähänkoulutetusta suvusta?
Vierailija kirjoitti:
Entäs ne kaikki miesten rikkomukset? 80% miehistä ajaa ylinopeutta.
whatabout. Nii-in. Mutta nyt puhuttiin kännyköiden käytöstä.
Autoja ajelaa aika paljon enemmän punaisia päin kun aiemmin, ja taitaa se puhelimista johtua. Siis niin, että jalankulkijoille on palanut vihreät jo pitkään. Kyllä miehetkin sitä paljon tekee, vaikka naiset useammin.
Jotenkin kauhean sutkia tuo whataboutismi. Että joo, ajavat huonosti- mutta entäpä sotilaslentokoneiden siipien kärkiväli! Ikäänkuin se mitätöisi alkuperäisen aiheen.
Mikseivät käytä handsfreetä? Sehän on jo melkein jokaisen auton vakiovaruste ja helppo, sekä varmatoiminen käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Miksi yhä saa ajaa yksityissaastuttimilla?
Koska siellä julkisissa sinä hajuvedelle löyhkäävä mammeli matkustat rääkyvien äpäriesi kanssa.
Empiirisen MuTu-tutkimukseni mukaan päivällä ylinopeutta ajavat usein naispuoliset kuljettajat ja olemuksesta sekä autosta päätellen he ovat ammatiltaan jotain myyntiedustajia, konsultteja, konsulentteja tai "promoottoreita". Samanlaisen tutkimuksen perusteella voin päätellä, että jalankulkijana ei kannata lähteä ylittämään suojatietä, jos huomaa lähestyvän auton olevan naisen kuljettama.
aika monesti nähnyt että porukoilla on ratissa luuri kourassa, sekä miehillä että naisilla..mikä järki siin on, on toinen kysymys..handsfree on nykyautoissa sisäänrakennettu, niin vain urpo räplää luuria ajon aikana.. Exäni mielestä oli ok katsella jtkn saamarin futistuloksia ajaessa..juu, eihän ne voi odottaa siihen hetkeen kun on pysähtynyt, että venaa hetki mä katson pari juttua ennen kun mennään kauppaan. Sitä päivää odotellessa kun kohtaavat puhelinta räpläävä skuuttaja/fillaristi ja puhelinta räpläävä autokuski, jälki ei varmaan ole kaunis.
Vierailija kirjoitti:
Empiirisen MuTu-tutkimukseni mukaan päivällä ylinopeutta ajavat usein naispuoliset kuljettajat ja olemuksesta sekä autosta päätellen he ovat ammatiltaan jotain myyntiedustajia, konsultteja, konsulentteja tai "promoottoreita". Samanlaisen tutkimuksen perusteella voin päätellä, että jalankulkijana ei kannata lähteä ylittämään suojatietä, jos huomaa lähestyvän auton olevan naisen kuljettama.
Oikeassa olet! Ja valtaosalla kuljettajan pää hädin tuskin yltää ratinkorkeudelle.
Miehet ovat paljon taitavampia kuskeja, mutta ottavat enemmän tyhmiä riskejä, joiden seuraukset on hyvin helppo havaita. Naisilla taas esiintyy paljon enemmän tehokkuutta haittavaa köröttelyä, joka saattaa maksaa ihmishenkiä epäsuorasti, mutta tätä on paljon vaikeampi todeta. Miehet dominoivat täysin kaikenlaista moottoriurheilua ja kun pitää saada epäilty kiinni tai potilas sairaalaan nopeasti, kuskina kannattaa olla mies, koska miesten refleksit, kylmähermoisuus ja avaruudellinen hahmottamiskyky ovat paremmat.
Vierailija kirjoitti:
Miehet ovat paljon taitavampia kuskeja, mutta ottavat enemmän tyhmiä riskejä, joiden seuraukset on hyvin helppo havaita. Naisilla taas esiintyy paljon enemmän tehokkuutta haittavaa köröttelyä, joka saattaa maksaa ihmishenkiä epäsuorasti, mutta tätä on paljon vaikeampi todeta. Miehet dominoivat täysin kaikenlaista moottoriurheilua ja kun pitää saada epäilty kiinni tai potilas sairaalaan nopeasti, kuskina kannattaa olla mies, koska miesten refleksit, kylmähermoisuus ja avaruudellinen hahmottamiskyky ovat paremmat.
5/5 Eipä tuohon ole lisättävää!
Joo, kyllä näkee ihan päivittäin kun katse siellä lattian tasolla, jopa satasen alueella. Nostaa aina verenpainetta, varsinkin jos lapset vielä kyydissä. Exällekin piti prkl jatkuvasti mainita vaikka hänellä lapset kyydissä. Kyllä, hänen lapset, ei minun. Olin enemmän huolissani lasten turvallisuudesta kun lasten äiti. Onneks pääsin siitäkin eroon.
Entäs ne kaikki miesten rikkomukset? 80% miehistä ajaa ylinopeutta.