Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En tajua ihmisiä jotka pitävät telkkaria päällä kun vieraat on kylässä

Vierailija
07.07.2023 |

Anoppila on tässä pahin. Aina joku urheiluselostus tai suomielokuva pauhaa taustalla. Ei pysty kunnolla edes keskustelemaan.

Kommentit (70)

Vierailija
61/70 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huonosti kasvatettuja ihmisiä. Näistä asioista tulee ilmi ihmisen sosiaaliluokka, vaikka teeskentelisimme mitä.

Nykyisin television katselu suurempi ongelma ovat ainaiset kännykän räplääjät, jotka eivät osaa eivätkä halua keskittyä läsnäolevien ihmisten seuraan. Aivan kuin kaikki "jännä" tapahtuisi siellä netissä ja normaali kahvilakeskustelunkin tuntuu edellyttävän jotain jatkuvaa faktojen tarkistamisesta googlettamalla. Ilmeisesti he pelkäävät jutunaiheiden loppuvan kesken, joille heillä ole sitä älypuhelinta turvana.

Vierailija
62/70 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää en kans kestä sitä telkkaria. Äitini ja veljeni huudattavat Kaunareita ja Salkkareita joka arkipäivä vaikka vierailen vain muutaman kerran vuodessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/70 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua häiritsee, kun telkusta tulee jokin erityisesti kiinnostava juttu, niin eiköhän jollain ole just silloin tarve selostaa jotain omaa juttuaan.

Vierailija
64/70 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin tädin 80-vuotissynttäreillä, joita varten oli varta vasten varattu mökki. Mökissä oli pienessä pirtissä kymmenkunta ihmistä illanvietossa, joka on mielestäni jo tarpeeksi äänekästä itsessään, mutta silti erään sukulaisen idea oli kesken juhlien asettua sohvalle selin muita ja alkaa katsomaan uutisia ja urheilua. Jotenkin noloa, jos joku ei jaksa yhtä iltaa ilman telkkua. 

Sen minä vielä ymmärtäisin jos katsotaan porukkalla YLE TV1 klo 20:30 - 20:45 kestävät uutiset ja sitten laitetaan televisio kiinni. Muuten tuntuisi hölmöltä että telkkari olisi koko ajan taustalla päällä tai soitettaisiin kovaäänistä musiikkia ja yrittäisin samalla jutella fiksuista  asioista.

Vierailija
65/70 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. Viimeksi ku käytiin kylässä, isäntä katsoi Rallia ja söi popcorneja ja sipsejä. Ryysti pikkaset kahvit ja palasi ruudun eteen. Siinä ei sitten oikein juttu luistanut.

Mitä sitten? Jokainen on kotonaan kuten haluaa. Sinulla vieraana ei pitäisi olla asiaan nokan koputtamista.

joo mutta täytyykö esittää vielä juntimpaa kuin on?

Vierailija
66/70 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on joku sukupolvikysymys, eläkeläisjuttu.

Anoppi pitää koko ajan telkkaria auki, vanhempani samoin. En tunne ketään kolme-nelikymppistä, joka näin tekisi. Parikymppisillä kavereilla ei edes ole telkkareita.

Mutta se meteli, ai että vihaan sitä. Enkä mitenkään haluaisi käyttää harvoja vapaahetkiä siihen, että katselen vanhuksia katsomassa telkkaria.

Kyllä meillä ja kaveriporukassa lähes kaikilla on tv auki koko ajan kotona ollessa, silloinkin, kun on kaverit kylässä. Ei se mitenkään "huuda", on vaan siinä taustalla. Kolmekymppisiä ollaan. Jos ei tv, niin sitten spotifysta musiikkia bluetooth-kaiuttimilla.

Minusta on ahdistavaa olla vieraana sellaisessa paikassa, missä ei ole mitään taustalla.

Vierailija
67/70 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua häiritsee, kun telkusta tulee jokin erityisesti kiinnostava juttu, niin eiköhän jollain ole just silloin tarve selostaa jotain omaa juttuaan.

Jos olet varta vasten tapaamassa tiettyjä ihmisiä, niin eikö sitä televisiota voi sitten katsoa omassa rauhassa omassa kodissa jonakin toisena iltana. On eri asia katsoa keskittyneesti yli 2 tunnin elokuva pimeässä olohuoneessa kuulokkeet korvilla kuin viettää kavereitten kanssa korttipeli-iltaa saman pöydän ympärillä.

Vierailija
68/70 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on joku sukupolvikysymys, eläkeläisjuttu.

Anoppi pitää koko ajan telkkaria auki, vanhempani samoin. En tunne ketään kolme-nelikymppistä, joka näin tekisi. Parikymppisillä kavereilla ei edes ole telkkareita.

Mutta se meteli, ai että vihaan sitä. Enkä mitenkään haluaisi käyttää harvoja vapaahetkiä siihen, että katselen vanhuksia katsomassa telkkaria.

Kyllä meillä ja kaveriporukassa lähes kaikilla on tv auki koko ajan kotona ollessa, silloinkin, kun on kaverit kylässä. Ei se mitenkään "huuda", on vaan siinä taustalla. Kolmekymppisiä ollaan. Jos ei tv, niin sitten spotifysta musiikkia bluetooth-kaiuttimilla.

Minusta on ahdistavaa olla vieraana sellaisessa paikassa, missä ei ole mitään taustalla.

Pelkäätkö sinä olevasi tylsää seuraa ja jutut loppuvat kesken ilman taustahälyä?

Vierailija
69/70 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun 8-kymppinen faija on aina ollut tällanen, se ei voi jättää yhtäkään urheiluohjelmaa väliin ja siis onhan se töllö muutenkin aina auki. No mun ylppärijuhlissa aikoinaan taisi tehdä poikkeuksen hah.

Sama mun isällä, eikä kyllä tulisi mieleenkään vaatia häntä jättämään urheilua väliin minun kyläilyni takia. Yhtä hyvin sitä voi seurata yhdessä ja samalla jutella kuulumisia. Eräs toinen tällainen faija sen sijaan toi oman lapsensa häihin pihalle asuntoauton telkkareineen, jotta saattoi käydä siellä välillä katsomassa jotain kisoja. Se nyt meni jo hiukan turhan pitkälle.

Vierailija
70/70 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistui mieleeni, kun olin pienten lasten kanssa käymässä äidin luona. Lapset oli puolivuotias ja toinen 2 vuotias. Mummo huudatti telkkua kovalla kun oli lasten nukkumaanmenoaika. Sanoin mummolle, että laitatko pienemmälle sen äänen. Hän siihen vastasi, että en kun minä haluan katsoa tämän ohjelman. Mummolla oli ikää 54 vuotta silloin.

Tais olla vaihdevuodet pahimmillaan. Kyllä jäi *ittumainen muisto.

On tosi outoa puhua omasta äidistä mummona. Opettele myös kirjoittamaan. Miten vaikeaa voi olla kirjoittaa 2-vuotias???

Kato, mummo itse tuli paikalle mouhottamaan.