Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei suostukaan pitämään vanhempainvapaita

Vierailija
06.07.2023 |

Oltiin ennen lapsentekoon ryhtymistä sovittu, että mies pitää vanhempainvapaata niin että minä olen töissä. Eli että itse olen aluksi äitiyslomalla, mutta kun lapsi ei enää ole pieni vauva niin jaetaan vanhempainvapaita. Tästä oli puhuttu monta kertaa. Palkka meillä on suunnilleen sama ja molemmilla vakityöt, niin taloudellista merkitystä ei ole sillä kumpi on kotona. No kun vauva syntyi niin mies oli viisi! päivää isyyslomalla, jonka jälkeen pakeni töihin vaikka oli sovittu että pitää pidemmän isyysloman siinä alussa. Ja nyt ilmoitti, että ei aio pitää enää mitään isyyslomaa tai vanhempainvapaata. Tuli aika iso riita, kun petti lupauksensa, mutta hän ei kantaansa muuta. Mitäs nyt sitten? Tämä on niin iso asia minulle, että mietin jo eroakin

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esität laskelman siitä, mitä sinun kotonaolosi maksaa ja kysyt, että miten mies aikoo tämän hyvittää, kun ei aio lasta hoitamalla kustantaa osuuttaan? Miehellä on aikaa kasvaa isyyteen, vaikka ensimmäiset kuukaudet menisi äidin ja vauvan kesken. Jutelkaa myös syistä, miksi mies ei enää halua osallistua perhe-elämään. Sinänsä se nyt ei ole sinun vastuulla paapoa aikuista ja patistella isäksi, mutta jos et sano ääneen, mitä haluat mieheltä, niin kukaan ei sitä sulle tule antamaan pyytämättäkään.

Vierailija
22/32 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaisia nämä ensimmäiset päivät ovat olleet vauvan kanssa? Itkeekö vauva paljon ja sinä olet ihan loppu vai sujuuko kaikki helposti eli vauva nukkuu hyvin ja olet toipunut synnytyksestä helposti?

Miehen varmaan kannattaisi olla tukena ja apuna kotona. Pitääkö sitä vastasynnyttäneen nyt vielä olla itkemättä, että mies ei hermostu? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se luonnollista, että se äiti on siellä kotona, kun sillä on ne maitohinkitkin. Ja toiset mammat on vaan niin kontrolloivia, ettei mies uskalla jäädä lapsen kanssa, kun mamma tulee kotiin niin heti alkaa huuto "mitä sä oikeen olet tehnyt"...

Vierailija
24/32 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä vaiheessa olet saanut käsityksen, että miehen puheilla on mitään totuuspohjaa? Lapsia hankitaan vain jos on valmis hoitamaan ne täysin yksin. Miehet haluaa vain panna jonkun paksuksi ja käyttää näin valtaansa naisen kehoon ja alistaa sen jälkeläisensä tekemiseen. Sen jälkeen niitä ei voisi vähempää kiinnostaa miten lapsi hoidetaan.

Toki jos ottaa huonon miehen, niin juttu menee noin. Kannattaa hieman valkata kenelle reitensä aukoo.

Pro tip, älä koskaan ainakaan ota miestä, joka puhuu reisien aukomisesta.

Vierailija
25/32 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai mies nukkuu yöt ja päivät jotta jaksaa keittää kahvia töissä?

Niin ja mennä viipottaa viikonloput kalassa, eräjormailemassa, matkustelee kavereiden kanssa ja kylvää siementä salaa baarireissuilla?

Koska pistätte seuraavan pullan uuniin?

Vierailija
26/32 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo.

Ei tule enää vastauksia.

Testaa mielipiteitä.

Vierailija
27/32 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienosti näkee tämän tasa-arvon mitä naiset vaatii naiselle ylin päätäntå valta ja mies ei saa edes mielipidettään sanoa vaan miehen pitää tehdä juuri niin kuin nainen vaatii ja käskee. Kovasti kun naiset sitä tasa-arvoa joka paikassa vaativat niin pitäisikö jo pikkuhiljaa naistenkin alkaa kohtelemaan miehiö arvokkaasti ja lopettaa se hyvin yleisen naisten käytöksen eli miesten hyviksikäytön kaikella tapaa kun eihän miehiltäkään hyväksytä mitään naisten hyväksikäyttöä?

Vierailija
28/32 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaisia nämä ensimmäiset päivät ovat olleet vauvan kanssa? Itkeekö vauva paljon ja sinä olet ihan loppu vai sujuuko kaikki helposti eli vauva nukkuu hyvin ja olet toipunut synnytyksestä helposti?

Miehen varmaan kannattaisi olla tukena ja apuna kotona. Pitääkö sitä vastasynnyttäneen nyt vielä olla itkemättä, että mies ei hermostu? 

Eihän kukaan ole väittänyt että lapsen pitäisi olla itkemättä. Mistä sinä sen revit. Minusta tuo lainattu kysymys on oikein oleellinen. Jos lapsi lähinnä nukkuu ja vaimo hyvin parantunut niin mies saattaa kokea olevansa turhaan kotona nyt. Jos vauva on kovin itkuinen ja vaimo vielä kipeä synnytyksestä niin mies saattaa paeta töihin kun kokee ettei osaa tehdä osuuttaan kotona. Eli se millainen tilanne kotona on vaikuttaa paljon siihen mikä miehen syy mielen muutokseen voisi olla.

Ehkä mies oli kuvitellut vauvan kanssa olemisen aivan erilaiseksi mitä se nyt on ollutkin. Siksi pakenee. Tai tuntee itsensä avuttomaksi.

Meillä mies hoiti aina vauvojen kylvetyksen. Mies koki että osasi sen paremmin kuin minä koska teki sen aina. Ja minä toki kannustin miestä siihen ja alussa se lähti siitä että minä en synnytyksestä toipuvana kyennyt kylvettämään vauvaa vielä joten mies teki sen ekan kerran ja sen jälkeen aina. Toki minäkin olisin voinut kylvettävä mutta se oli miehen ja vauvojen oma juttu joten en sekaantunut siihen. Minä leikkasin aina vauvojen kynnet koska mies koki sen pelottavaksi. Muuten tehtiin kumpikin kaikkea. Mutta se vaati minulta sen etten ominut vauvaa ja mieheltä sen että opetteli tekemään kaiken eikä piiloutunut sen taakse että sinä osaat paremmin. Ja ihan alusta asti pyysin mieheltä että minun pitäisi aina juoda iso lasi jotain kun imetin niin maitoa riittää varmemmin jatkossa. Mies tosiaan huolehti aina alkuvaiheessa minulle juomista kun imetin.

Apn kannattaisi kysyä mieheltä syytä siihen miksi ei halua olla vauvan kanssa kotona. Voi olla että mies ei osaa sanoa syytä mutta tarkkailemalla sen voi huomata seuraamalla miehen käytöstä. Jos mies esim pelkää pitää vauvaa sylissä kun ei osaa jne niin pitää vaan rohkeasti kannustaa ja opastaa kehumalla niin mies tottuu ja oppii asian. Kun mies huomaa että osaa ja pärjää niin mieli voi muuttua ja haluaakin viettää aikaa vauvan kanssa.

Jos joku tarjoaisi minulle nyt vastasyntynyttä syliin niin pelkäsin ottaa koska koen että en osaa pitää. Huvittavaa että olen sentään synnyttänyt ja kasvattanut kolme lasta. Mutta kuinka pelottavalta pieni vauva voikaan tuntua sellaisesta ihmisestä joka ei ole ennen pitänyt pientä sylissään?

Vierailija
29/32 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajakin voi vaikuttaa siihen, pitääkö mies isyysvapaata vai ei. Miehen työpaikalla on palkallinen 6kk isyysloma, jonka saa pitää ennen kuin lapsi täyttää 2v. Voi siis itse valita, missä kohtaa sen haluaa pitää ja palkka juoksee. Palkallisuudella työnantaja viestittää, että on ihan ok ottaa isyyslomaa. 

Ja arvatkaa mitä? Ei siellä yksikään mies jätä isyyslomaansa pitämättä.

Vierailija
30/32 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sianjättöaika. Sinä ja lapsesi ansaitsette parempaa.

Vierailija
31/32 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

se on kamalaa joutua olemaan lapsensa kanssa. olisiko syytä antaa lapsi adoptioon? kumpikaan ei selvästi halunnut lasta, kun on niin tärkeää päästä töihin. amerikkalaisen tutkimuksen mukaan isätön lapsi ajautuu rikoksen teille yli 80% tapauksista. kun taas ehjässä perheessä, tai isän kanssa asuva lapsi pysyy kaidalla tiellä lähes sadalla prosentilla, eli kakara isän hoteisiin eron tullessa. ja ruokkomaksut jää äidille.

Ei kaikki isät ole hyviä isejä.

Vierailija
32/32 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työnantajakin voi vaikuttaa siihen, pitääkö mies isyysvapaata vai ei. Miehen työpaikalla on palkallinen 6kk isyysloma, jonka saa pitää ennen kuin lapsi täyttää 2v. Voi siis itse valita, missä kohtaa sen haluaa pitää ja palkka juoksee. Palkallisuudella työnantaja viestittää, että on ihan ok ottaa isyyslomaa. 

Ja arvatkaa mitä? Ei siellä yksikään mies jätä isyyslomaansa pitämättä.

Olen kyllä huolissani ihmisten taloustilanteesta, jos ei pysty jäämään kotiin kelan vanhempainrahalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kolme