Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pesen alusvaatteet, sukat ja t-paidat 95C, kaikki muut vaatteet 60-70C. Nyt sain kuulla urputusta...

Vierailija
06.07.2023 |

...uudelta miesystävältä joka muka näkee jotain nukkaa kauluspaidassaan yms. Sanoin että meillä nyt vaan pestään vaatteet näissä lämpötiloissa, koska en halua eko-ohjelmilla jääviä hikitahroja ja bakteereja vaatteisiini. Minulle tuo on aivan eri kaliiberin prioriteetti kuin joku nukka HUI NUKKA!

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun exä pesi pyykkiä joskus ja oli sitä mieltä, että pestään vain yksi koneellinen ja 90 asteessa, säästetään sähköä ja tulee puhdasta. Sitten hän todella kerran laittoi kaikki 90 asteeseen. Todettiin että sen jälkeen minun yöpaitani ja hänen suosikki poolopaitansa eivät enää mahtuneet päälle. Hän ymmärsi asian kerrasta.

Vierailija
22/25 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peset vaatteet pilalle. Käyttövaatteet 40, lakanat 90. Ei ihme että miehesi valittaa. Olet ihan pihalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trollihan tämä on, mutta muutama fakta.

1) Puuvillainen kauluspaita kestää 60 asteen pesun eikä nukkaannu. Korkeintaan printtikuviot voivat haalistua.

2) Myöskään elastaania sisältävät vaatteet eivät nukkaannu. Niissä elastaani katkeilee kuumuudessa, ja vaate on yhtä kaikki pilalla.

3) Nukkaantuminen johtuu ensisijaisesti heikkolaatuisesta kuidusta tai kuitusekoitteesta, jossa vahvempi kuitu syö heikomman kuidun poikki. Tämä tapahtuu pesulämpötilasta riippumatta jos on tapahtuakseen.

4) Pahin seuraus liian kuumassa pesemisestä on kutistuminen.

5) Ja tämä on pääpointtini: Aikuinen ihminen pesee itse pyykkinsä omien oppiensa mukaan.

Vierailija
24/25 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen kaikki 60 asteessa. Lakanat,pikkuhousut ja paidat. Puhdasta tulee.

Ap on ylihygieeninen.

Vierailija
25/25 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niissä on pesumerkinnät. Useimmissa lukee 40. Voin kertoa, että ihosi on nytkin täynnä bakteereja, niitä on myös kropan sisällä. Hyvät bakteerit pitävät meidät kunnossa.

On kyllä todettava, että pesumerkinnätkin välillä ovat päin honkia. Kun pesee materiaalin ja terveen järjen mukaan, yleensä tulee puhdasta ja vaate pysyy kunnossa.

Itselläni on urheiluvaatteita, joissa pesumerkintä 30, ja todellakaan eivät pysy hajuttomina siinä lämmössä. Jos kertaalleen pesen viileässä, alkavat heti haista. Mutta kun pesen 60 asteessa ja kuivaan rummussa, pysyvät raikkaina. Ja nämä siis olleet käytössä noin 20 vuotta.

Hirveästi on väliä ihan kankaan laadullakin. En tiedä, kestävätkö nykypäivän urheiluvaatteet samaa.