Meidän unelmatalo meni jollekin sinkkutytölle
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Yksi tuttu rakennutti omakotitalon poikamiehenä. Hän oli jo pienestä asti haaveillut omasta talosta ja rakennutti sellaisen itselleen, kun oli aikuinen. Kyllä siihen myöhemmin sitten ilmaantui avovaimo ja lapsiakin siunaantui. Mutta talo tuli ensin.
Olen kuullut myös sinkkunaisesta, joka rakennutti itselleen talon. Hän rakennutti suuremman talon kuin mitä olisi omaan käyttöönsä tarvinnut. Hänellä oli ajatuksena se, että luultavasti sen aikaan joku lapsiperhe ostaa, joten parempi tehdä iso ja riittävästi huoneita.
Rakennutin ja puoliksi itse rakensin omakotitalon vuosi sitten.
Ei ole kauheasti taloudellisesti järkeä rakentaa pientä omakotitaloa, vaikka se 65 neliötä riittäisi vallan mainiosti yhdelle. On niin paljon kustannuksia jotka ovat aikalailla samat, rakensit sitten pienen tai vaikka 150m2 talon.
Mm. Seuraavien hinnat eivät paljoa riipu talon koosta:
Tontti
Rakennuslupa
Maatyöt
Sähköliittymä
Vesi, viemäri hulevesiliittymä
Nettiliittymä
Vastaava mestari
Lisäksi erityisen pientä omakotitaloa on hemmetin vaikea myydä, kun valtaosa ostajista haluaa minimissään sen about 120m2 oktn
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi tuttu rakennutti omakotitalon poikamiehenä. Hän oli jo pienestä asti haaveillut omasta talosta ja rakennutti sellaisen itselleen, kun oli aikuinen. Kyllä siihen myöhemmin sitten ilmaantui avovaimo ja lapsiakin siunaantui. Mutta talo tuli ensin.
Olen kuullut myös sinkkunaisesta, joka rakennutti itselleen talon. Hän rakennutti suuremman talon kuin mitä olisi omaan käyttöönsä tarvinnut. Hänellä oli ajatuksena se, että luultavasti sen aikaan joku lapsiperhe ostaa, joten parempi tehdä iso ja riittävästi huoneita.
Olet kuullut? Onko nainen yksin omakotitalossa jotain urbaanilegendaa eikä yleistä?
Itsekin ostin ensiasunnoksi omakotitalon.
Valmiin ostaminen on pikkasen kevyempi prosessi kuin uuden rakennuttaminen.
Minäkin ostin 400 000e omakotitalon ensiasunnoksi. Oli kallis koska oli halutulla sijainnilla ja uusi. Eipähän tarvi käyttää rahaa remppaamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Ajatella, että sinkkukin voi ostaa hienon talon.
jonkun mielestä sinkulle riittää yksiö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajatella, että sinkkukin voi ostaa hienon talon.
jonkun mielestä sinkulle riittää yksiö?
Kelle sitten?
Itse olen yksin asuva, 37 vee, vakavarainen valtion virkamies. Ostin myös omakotitalon hiljattain.
Haluan käydä saunomassa omassa, puulämmitteisessä saunassa vaikka joka päivä. Haluan myös juoda lonkeroa alasti takapihalla kesällä kun on +30 lämmintä. Löysin täydellisen 90 neliön omakotitalon, joka on vielä vähän syrjemmässä, naapureita ei ihan lähellä.
M37
Ei kannata ulista, jos ei fyrkat riitä, vaan ostaa sellaista mihin on varaa.
Aina ei eniten tarjoava asuntoa saa. Emme myyneet asuntoamme eniten tarjoavalle, koska hälytyskellot soivat, kun hänet tapasimme. Esittelimme itse asuntoamme ja tämä eniten tarjonnut oli niin kriittinen ja valittava, että emme uskaltaneet hänelle myydä.
Varmaankin pian olisi alkanut valitusten vyöry, vaikka asuntomme oli hyväkuntoinen ja äskettäin remontoitu.
Minä myin asuntoni sinkulle, joka etsi ensiasuntoa. Hän tarjosi hiukan enemmän kuin sijoitusasuntoa etsivä pariskunta, mutta vaikka olisi tarjonnut vähemmän, olisin myynyt siltikin.