Te, jolla pidempään ollut Opamox säännöllisenä,
millä annoksella käytätte? Myös sellaiset, joilla jotain muuta rauhoittavaa/ bentsodiatsepiinia säännöllisenä, voi vastata. Onko yritetty annosta tosissaan vähentää, vähän kerrallaan, ja miten meni?
Kommentit (35)
Huhhuh kirjoitti:
Voi voi...miten siitä pääsee jos päivittäin syö. Hirveitä oloja tiedossa jos on tullut riippuvaksi.
Onko parempi olla ilman lääkettä ja kärsiä hirveät olot ahdistuksesta ja puskista tulevista paniikkikohtauksista useita kertoja päivässä. Pahimmillaan ne saa ihmisen niin epätoivoiseksi, että hyppää junan alle tai korkealta parvekkeelta. Muistotilaisuudessa voitte te täydelliset ihmiset taputella toisianne olalle, että onneksi ei sentään käyttänyt Opamoxia säännöllisesti ja voi voi voi ollut riippuvainen lääkkeestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla Opamox 15 mg kolme kertaa päivässä. Aina välillä yritetty vähentää niin, että vähenisi 0,5 tablettia 3-4 viikossa, mutta aina tullut sitten taas jotain voinnin suhteen uutta akuuttia tilannetta eikä päästy jatkamaan vähentämistä.
Saanko kysyä mihin vaivaan noin paljon ja säännöllisesti?
Nykyään edes näitä bentsoja ei meinaa saada millään ja sit taas joillakin on useampi eri resepti.Yksityinen lääkäri ja riittävän pahat oireet.
Köyhät saa rouskuttaa Ketipinoria.
Se Ketipinor johtuu siitä että "köyhillä" bentsot menevät narkki-avokin vierotusoireisiin tai myyntiin tai niitä rouskitaan vaan kun rahapula ja neukkukuutio ahdistaa.
Vierailija kirjoitti:
Ahdistukseni ollessa pahimmillaan meni 6 kpl niitä miedoimpia päivässä. Nykyisin 2-3 kpl. En ole huomannut, että niihin jäisi riippuvaiseksi. Tarpeeseen joudun ottamaan, mutta ehkä tämä joskus vielä helpottaa.
Eihän sitä huomaakkaan ennenkuin ei lopeta, itsellä oli pitkävaikutteisempi pami ja vieroitusoireet alkoi vasta viikko lopettamisen jälkeen ja kesti kaksi kuukautta ennen kuin olo kunnolla tasoittui.
Itselläni menee tavan vuoksi illalla yksi 15mg tenoxin kanssa. Joskus harvoin otan päivisin jos todella ahdistaa.
Olen joutunut monia lääkkeitä käyttämään, mutta yhdestäkään ei ole tullut juuri vieroitusoireita.
Tenoxin oli pitkään tauolla jonka jouduin kuitenkin keväällä taas aloittamaan.
Luulen, että jos kovasti pelkää ettei pärjää ilman lääkettä on vieroitusoireet pahemmat eli psyykkiset oireet ovat pahemmat kuin fyysiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla Opamox 15 mg kolme kertaa päivässä. Aina välillä yritetty vähentää niin, että vähenisi 0,5 tablettia 3-4 viikossa, mutta aina tullut sitten taas jotain voinnin suhteen uutta akuuttia tilannetta eikä päästy jatkamaan vähentämistä.
Nykyään edes näitä bentsoja ei meinaa saada millään ja sit taas joillakin on useampi eri resepti.
Opamox ei aiheuta riippuvuutta niin pahasti kuin Diapam, siksi määräävät Opamoxia. Ahdistukseen ja unettomuuteen määrätään Opamoxia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään edes näitä bentsoja ei meinaa saada millään ja sit taas joillakin on useampi eri resepti.Opamox ei aiheuta riippuvuutta niin pahasti kuin Diapam, siksi määräävät Opamoxia. Ahdistukseen ja unettomuuteen määrätään Opamoxia.
Diapamiahan käytetään opamoxin vieroituksessa, koska vaikutus on tasaisempi ja säilyy pidempään
Mulla ainakin opamoxin käyttö vaan ruokkii itseään. Jos otan sitä ahdistukseen tai unettomuuteen, niin rebound-ahdistus on taattu ja seuraavana päivänä tarvitsen taatusti taas.
Diapamin jos otan, niin tuntuu, että se pitää vielä seuraavanakin päivänä rauhallisena enkä koe että siitä tulee vieroitusoireita kuten opamox. Opamoxin haihtuessa olen selkeästi ahdistuneempi, ärtyisämpi ja itkuinen. Jo siitä yhdestä tabletista.
Haluaisin vaihtaa diapamiin juuri sen takia, että niitä ei tosiaan tarvitse niin usein, mutta vaihtoon ei suostuta millään.
Vuosia söin 3 x 15mg päivässä. Nopeasti jäin riippuvaiseksi. Lopetin kerrasta, oli aivan hirveää ja olin kuolla lamaavaan ahdistukseen ekat 4kk. Sitten helpotti, lihasnykinät yms jatkui kyllä pidempään.
Vierailija kirjoitti:
Ahdistukseni ollessa pahimmillaan meni 6 kpl niitä miedoimpia päivässä. Nykyisin 2-3 kpl. En ole huomannut, että niihin jäisi riippuvaiseksi. Tarpeeseen joudun ottamaan, mutta ehkä tämä joskus vielä helpottaa.
No olethan sä riippuvainen jos päivittäin joudut ottamaan? Ei se lääkärin määräys aineelle meinaa sitä, että riippuvuutta ei olisi.
Olen siis itsekin joskus pyristellyt päivittäiskäytöstä eroon. Välillä tulee kausia, kun pärjätäkseni tarvitsen joka päivä. Kyllä mä itse ainakin riippuvuuden myönnän, mutta mitä sitten jos ne auttaa mua elämään normaalimpaa elämää. Syödään hän sitä muitakin lääkkeitä päivittäin.
Kannattaa tosiaan ihan itse pyrkiä pitämään välipäivinä ja vähentää annosta, ihan senkin takia kun resepti saattaa vaikka lääkärin vaihtuessa mielivaltaisesti lähteä koska tahansa.
Itsellä siis tosiaan taistelu joka kerta opamoxin uusimmassa ja mulla reseptin mukainen annostus on vain 1kpl, jatkuvasti painostetaan vähentämään ja syyllistetään ja syynätään, vaikka en mä muutakaan apua saa.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni menee tavan vuoksi illalla yksi 15mg tenoxin kanssa. Joskus harvoin otan päivisin jos todella ahdistaa.
Olen joutunut monia lääkkeitä käyttämään, mutta yhdestäkään ei ole tullut juuri vieroitusoireita.
Luulen, että jos kovasti pelkää ettei pärjää ilman lääkettä on vieroitusoireet pahemmat eli psyykkiset oireet ovat pahemmat kuin fyysiset.
Kuinka ihmeessä olet saanut kaksi bentsoa päällekkäin? 😮
Vierailija kirjoitti:
Vuosia söin 3 x 15mg päivässä. Nopeasti jäin riippuvaiseksi. Lopetin kerrasta, oli aivan hirveää ja olin kuolla lamaavaan ahdistukseen ekat 4kk. Sitten helpotti, lihasnykinät yms jatkui kyllä pidempään.
Miks piti lopettaa seinään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka ihmeessä olet saanut kaksi bentsoa päällekkäin? 😮
Olen niin hullu, ahdistunut ja huono nukahtamaan😄. Ihan tavan psykiatrin määräämiä, ei mistään yksityiseltä.
Apua, miten mä saan bentso reseptiin väliaikaisen annoksen noston?
On todella paha tilanne ja olen itsetuhoinen ja toimintakyvytön elämäntilanteen johdosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jatkuvaan käyttöön on syytä ottaa SSRI-lääkettä.
SSRI:n lopettaminen, vaikka tein sen hyvin hitaasti, oli aivan helvettiä. Söin Opamoxia päivittäin yli vuoden ja silti sen lopettaminen ei tuntunut missään.
Sama juttu täällä - paitsi että söin Opamoxia yhtäjaksoisesti 2 vuotta 90-luvun lopussa. Kokeilin myös useita mielialalääkkeitä, mutta niistä ei ollut apua. Lopetin Opamoxin käytön melkein seinään, kun ahdistava elämäntilanne päättyi. Ei mitään vieroitusoireita (en väitä, että kaikilla se välttämättä käy näin helposti). Nykyisinhän Opamoxia ei varmaan edes kirjoiteta noin pitkäaikaiseen käyttöön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jatkuvaan käyttöön on syytä ottaa SSRI-lääkettä.
SSRI:n lopettaminen, vaikka tein sen hyvin hitaasti, oli aivan helvettiä. Söin Opamoxia päivittäin yli vuoden ja silti sen lopettaminen ei tuntunut missään.
Sama juttu täällä - paitsi että söin Opamoxia yhtäjaksoisesti 2 vuotta 90-luvun lopussa. Kokeilin myös useita mielialalääkkeitä, mutta niistä ei ollut apua. Lopetin Opamoxin käytön melkein seinään, kun ahdistava elämäntilanne päättyi. Ei mitään vieroitusoireita (en väitä, että kaikilla se välttämättä käy näin helposti). Nykyisinhän Opamoxia ei varmaan edes kirjoiteta noin pitkäaikaiseen käyttöön.
Myöhemmin käytin Opamoxia hyvin pienenä annoksena katkeilevaan uneen. Lääkäri suositteli, että vaihtaisin sen doksepiiniin - se onkin toiminut oikein hyvin. Edelleen minulla on varalla pieni määrä Opamoxia, mutta välillä menee monta kuukautta, etten ota yhtäkään tablettia.