Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te, jolla pidempään ollut Opamox säännöllisenä,

Vierailija
06.07.2023 |

millä annoksella käytätte? Myös sellaiset, joilla jotain muuta rauhoittavaa/ bentsodiatsepiinia säännöllisenä, voi vastata. Onko yritetty annosta tosissaan vähentää, vähän kerrallaan, ja miten meni?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lukee purkissa "Maks 1 kpl vain tarvittaessa". Annos siis pienin 15mg.

Joskus se riittää ja joskus tarvitsisin useamman, joskus en tarvitse ollenkaan.

Alkuunhan mullerättiin 3kpl päivässä, jota tunnollisesti noudatin, kun en tajunnut että nehän on bentsoja ja koukuttaa. Kahteen otteeseen olen vieroittautunut päivittäiskäytöstä.

Eivät suostu millään vaihtamaan rauhoittavaa muuhun, huomaan kyllä jo tuosta yhdestä tabletista sivuoireita lääkkeen haihtuessa elimistöstä.

Olen ollut jopa osastolla useampaan otteeseen pelkotilojen ja itsetuhoisten ajatusten takia, jotka olis kyllä hoitunut kotonakin omapoxia nostamalla mutta sitä en kotioloihin saanut. Piti sit sairaalassa olla päivätolkulma, että hetkeksi sain sen 3 päivässä.

Mikä sun annos on?

Mä haluaisin purkkiin vaan sen luvan 1-2 päivässä, kun akuuteissa tiloissa se yksi ei riitä mihinkään, mutta ei suostu millään, mieluummin pitävät osastolla viemässä paikkaa muilta.

Vierailija
2/35 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla Opamox 15 mg kolme kertaa päivässä. Aina välillä yritetty vähentää niin, että vähenisi 0,5 tablettia 3-4 viikossa, mutta aina tullut sitten taas jotain voinnin suhteen uutta akuuttia tilannetta eikä päästy jatkamaan vähentämistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

30mg ja käytän aika satunnaisesti. Joskus päivittäin menee 1-4 ja joskus menee viikkoja/kuukausia ettei mene yhtään.

Vierailija
4/35 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla Opamox 15 mg kolme kertaa päivässä. Aina välillä yritetty vähentää niin, että vähenisi 0,5 tablettia 3-4 viikossa, mutta aina tullut sitten taas jotain voinnin suhteen uutta akuuttia tilannetta eikä päästy jatkamaan vähentämistä.

Saanko kysyä mihin vaivaan noin paljon ja säännöllisesti?

Nykyään edes näitä bentsoja ei meinaa saada millään ja sit taas joillakin on useampi eri resepti.

Vierailija
5/35 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 kpl 3x päivässä.

Ollut jo pari vuotta. Toimii hyvin. Vaikee vähentää, koska viekkarit on henk ja fyys.

Vierailija
6/35 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan siitä pienimmästä puolikkaan. Olen käyttänyt vuosikymmeniä.

Vierailija
7/35 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kutsutaan vieroitusoireiksi, pahentaa oireita joihin määrätty. Näin pamit lopettaneena.

Vierailija
8/35 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljännestabletti miedoimmasta eli noin 4 milligrammaa kerran päivässä.

Vierailija
9/35 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö nuo oo johonkin tilapäiseen ahdistukseen, eihän niitä joka päivä syödä?

Vierailija
10/35 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mtn ongelmaa lopettaa vaikka viikoksi tai kahdeksi,käyttänyt n 3 vuotta,tahdonvoimaa pitää olla,eikä mtn ruikutusta.

Vierailija
11/35 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä jotkut syö/joutuu syömään. Noista on vaan tehty ihan hemmetinmoinen mörkö sekä käyttäjille että varsinkin lääkäreille. 

Vierailija
12/35 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis lääkehän se on siinä missä muutkin, eli kyllä niitä nimenomaan ahdistukseen, paniikkihäiriöön tms. syödään ihan päivittäinkin.

Vierailija
13/35 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan 1/4 tablettia tarvittaessamäärätty 3 x 1 tbl päivässä). En haluais enää näin "paremmassa" kunnossa ottaa lamaannuttavaan ahdistukseen, kun se vetää niin tötterölle, että seuraava päivä on ihan usvainen. Oiskohan jotain vaihtoehtoa mikä ei vedä sumuun?

Vierailija
14/35 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoli 15mg tbl päiväss.

Vierailija
15/35 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuvaan käyttöön on syytä ottaa SSRI-lääkettä.

Vierailija
16/35 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saanko kysyä mihin vaivaan noin paljon ja säännöllisesti?

Nykyään edes näitä bentsoja ei meinaa saada millään ja sit taas joillakin on useampi eri resepti.

Yksityinen lääkäri ja riittävän pahat oireet.

Köyhät saa rouskuttaa Ketipinoria.

Vierailija
17/35 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi...miten siitä pääsee jos päivittäin syö. Hirveitä oloja tiedossa jos on tullut riippuvaksi.

Vierailija
18/35 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ne määrättiin 17 vuotiaana. Annostus oli alusta alkaen 1-3 tablettia vuorokaudessa. Sitten 22 vuotta myöhemmin, kun olin siis käyttänyt niitä päivittäin, veemäinen psykiatri sanoi että näitä sä et muuten sitten enää saa. Lopetin ne kertaheitolla ja se oli ihan hirveää. Minusta tuli erakko, menetin toimintakykyni ja jouduin jäämään työkyvyttömyyseläkkeelle.  Lääkärien mielestä ei haittaa, pääasia etten enää käytä sitä opamoxia.

Vierailija
19/35 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otan 1/4 tablettia tarvittaessamäärätty 3 x 1 tbl päivässä). En haluais enää näin "paremmassa" kunnossa ottaa lamaannuttavaan ahdistukseen, kun se vetää niin tötterölle, että seuraava päivä on ihan usvainen. Oiskohan jotain vaihtoehtoa mikä ei vedä sumuun?

Voimakas ahdistus vetää sumuun ei joku murunen tabletista. Sehän haihtuu elimistöstä saman tien. Sulle määrätty määrä ei vedä ketään sumuun. Psyykkaat vaan itsesi, että nyt otit pahaa pahaa lääkettä, jota ei ei saa ottaa.

Vierailija
20/35 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatkuvaan käyttöön on syytä ottaa SSRI-lääkettä.

SSRI:n lopettaminen, vaikka tein sen hyvin hitaasti, oli aivan helvettiä. Söin Opamoxia päivittäin yli vuoden ja silti sen lopettaminen ei tuntunut missään.