Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mansikkahillo, marjat kelluu

Vierailija
06.07.2023 |

Ohjeessa käsketään antaa keitetyn hillon jäähtyä puolisen tuntia, että marjat painuvat pohjaan.
Että mitenkä? Minä olen nyt jäähdyttänyt niitä reilusti enemmänkin, ja aina ne vaan kelluu siinä pinnassa. Niin käy joka kerta, kun keitän mansikkahilloa. Ei ne koskaan mihinkään pohjaan painu.
Missä vika? Minussako?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian vähän sokeria.

Vierailija
2/6 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitit mehua

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hillosokeri

Vierailija
4/6 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolet sokeria ja puolet marjoja, keitetään noin tunti, ei kellu ja taatusti säilyy huoneenlämmössä. 

Vierailija
5/6 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein tasan sen ohjeen mukaan, mikä on hillosokeripaketin kyljessä.

Meinaatko todella, että kahteen kiloon marjoja (mikä on siis neljä litraa) laitettaisiin myös kaksi kilon paketillista sokeria?

Tulee kyllä jessuksen imelää ja paksua hilloa. Tuleeko enää purkista uloskaan? Kuka sitä pystyy enää syömäänkään.

Ja keittoaika tunti?

Kaikissa ohjeissa se on n. 15 minuuttia tai korkeintaan puoli tuntia.

Mutta voihan mä kokeilla, meillä tykätään mansikoista enemmän hillona kuin pakastettuna. Teen tänään taas yhden satsin. Laitan enemmän hillosokeria ja keitän kauemmin.

Vierailija
6/6 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käännä purkki ylösalaisin siinä vaiheessa, kun jäähdytä. Sokeria ei tarvitse niin valtavasti laittaa. Itse laitan noin puolet marjojen määrästä, eli kolmanneksen valmiin hillon määrästä, joka on jokseenkin saman verran kuin kaupan hilloista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kaksi